|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Sånn passe sane
|
![]() Steke brød i to etasjer i ovnen på varmluft?Går det bra? Baker stort sett bare tre ad gangen, men i dag doblet jeg deigen og da ble det seks brød gitt. Kan de stekes samtidig i varmluftsovn?
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Steke brød i to etasjer i ovnen på varmluft?Si hvordan det går da, min stekeovn takler ikke brød i form i to etasjer, men to brett med boller eller rundstykker går geit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Steke brød i to etasjer i ovnen på varmluft?Det gikk fint! Altså, det ser i hvert fall sånn ut, de ser helt vanlige ut utenpå. Så får vi satse på de ikke er rå inni da.
![]() |
#7 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Steke brød i to etasjer i ovnen på varmluft?
Noen av fullkornsoppskriftene mine er løs i deigen og for at de ikke skal sige ut må jeg steke i form. De øverste blir litt brun på toppen, og blek i bunnen, mens de nederste blir helt fin i bunnen. Det hender jeg tar dem ut av formen og ettersteker litt for å få sprø skorpe. Det er gjerne mer praktisk med rundstekte brød rett på platen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Steke brød i to etasjer i ovnen på varmluft?Kasnkje jeg bør eksperimentere mer med temperaturen. Jeg setter ovnen på 250 grader, og skrur ned til 200 etter at brødene er komt inn. Jeg har to typer former, noen i metall som ruster om de går i oppvaskemaskin, og noen med slippbelegg. Jeg har en gulleloksert også. Muligens det er en faktor som spiller inn? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|