![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Å sy inn klærJeg har så mange fine klær, og nå er så mange av dem for store. De sitter ikke pent, jeg mister buksene. Belte er jeg ikke glad i å bruke, etter å ha vært en tynn stilk i hele barndommen påtvunget for vide bukser med belte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å sy inn klærJeg er usikker på hva som blir penest, men det enkleste er nok å si bukser inn i sidene.
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å sy inn klærJeg har på tynne bukser sydd 2 snitt inn i front mellom midten og siden. Da skrår buksen innover og henger godt oppe. bretter 1 cm inn ca og syr en søm på 4cm ca. Går greit frem til buksen er alt for stor. Da vil jo lår, rumpe osv bli stykt uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
stoffavhengig
![]() Sv: Å sy inn klærHva slags bukser er det snakk om?
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å sy inn klærJeg gidder ikke sy inn mange, men jeg har spesielt en i litt halvtykk bomull som jeg gjerne skulle hatt med videre. Den er vel en slags jeansfasong, litt lav i livet og med utenpålommer foran. Den var for trang før, og sitter ganske fint rundt lår og rompe, men har en stor glippe i korsryggen og er altfor vid i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stoffavhengig
![]() Sv: Å sy inn klærHva om du syr strikk i livet på den?
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: Å sy inn klær
Du skal sy inn fra alle sider. Det vil si, hvis du skal forminske et mønster må det forminskes i alle retninger. På en bukse som skal en størrelse mindre, bør du sy inn i baksøm, sidesøm og skrittsøm (men jeg hadde kuttet frontsømmen på grunn av glidelås etc).
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å sy inn klærDen er fin i fasongen til meg, og er fortsatt fin bortsett fra at den er for vid i livet. Tror jeg skal prøve meg på å ta av linningen og sy inn litt i sidene og litt midt bak. Bena trenger ikke sys inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Å sy inn klær
Baksøm og skrittsøm er samme sømmen.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Å sy inn klærMamma har gjort det med en god del bukser vet jeg, med ganske godt resultat. Hun er flink/erfaren med symaskina da, jeg hadde ikke hatt sjangs.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Å sy inn klærMoren min gjorde det med flere skjørt og bukser da jeg tok av tjue kg for noen år siden. (dessverre er femten av dem tilbake |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|