Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan blir dette regnestykket?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 18:21   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan blir dette regnestykket?

Sitter og kikker over SFO prisene våre. Nå får vi to stk på SFO og får da søskenmoderasjon. Men jeg skjønner ikke helt hva de mener - kanskje du gjør det?

De skriver:

"Det gis søskenmoderasjon - for barn nr. 2 betales 35 % av gjeldende satser og for øvrige barn 50%"

Full plass koster 2050 kr. Når jeg skal ha 2 stk barn der, hvor mye må jeg betale i mnd da?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:23   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Da betaler du 2050 + 35% av 2050.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:23   #3
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Da skal du betale 100 % for en plass og 35% for plass nummer to.

Hadde du hatt barn nr 3 så hadde den plassen kostet 50% av full betaling.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:26   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Sånn som jeg skjønner det skal du betale 2765.50 pr mnd for begge to. 2050,- for en full plass og 717,50 for "søskenmoderasjonsplassen".
Men, jeg er ingen racer i matte - bare så det er sagt...

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:52   #5
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Da skal du betale 100 % for en plass og 35% for plass nummer to.

Hadde du hatt barn nr 3 så hadde den plassen kostet 50% av full betaling.

Men er ikke det litt rart? Er det ikke vanligvis 35% rabatt, altså at man betaler 65% av full pris for barn nr 2, og deretter ytterligere rabatt for barn nr 3?

Hvis det er som jeg tror, er noen litt klønete til å formulere seg, og prisen pr måned for to barn er: 3382,50

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:07   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Men er ikke det litt rart? Er det ikke vanligvis 35% rabatt, altså at man betaler 65% av full pris for barn nr 2, og deretter ytterligere rabatt for barn nr 3?

Hvis det er som jeg tror, er noen litt klønete til å formulere seg, og prisen pr måned for to barn er: 3382,50


Ja, det virker absolutt mer sannsynlig. Rart at det er mer rabatt for barn nummer to enn for barn nummer tre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:11   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Ja, det står jo at det er 35% moderasjon slik jeg leser teksten, så da vil vel regnestykket bli

2050+1332,50=3382,50

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:14   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ja, det står jo at det er 35% moderasjon slik jeg leser teksten, så da vil vel regnestykket bli

2050+1332,50=3382,50


Det står jo egentlig at man skal betale 35% av gjeldende sats for barn nummer to, men det virker usannsynlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:16   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Ja, jeg og stusset på det der....høres jo snodig ut at man bare skal betale litt over 700,- for nestemann. Hadde ringt SFO og spurt, jeg.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 20:51   #10
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det står jo egentlig at man skal betale 35% av gjeldende sats for barn nummer to, men det virker usannsynlig.

Ja, det er nettopp det jeg stusser på! Hadde håpet det er som det står for det er jo helt klart billigst for oss. Må nok ta en telefon ja.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 20:56   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Da betaler du 2050 + 35% av 2050.

Det er sånn jeg også leser det. Enn full plass og 35% av satsen for neste.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 23:48   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan blir dette regnestykket?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det står jo egentlig at man skal betale 35% av gjeldende sats for barn nummer to, men det virker usannsynlig.

Ja - når jeg leste det en gang til, så jeg jo det...Jeg leste det litt på instinkt tror jeg. De burde iallefall fått seg et språkkurs de på SFO'en

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no