|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Jeg skal bake gammeldags sjokoladekake fra http://detsoteliv.no/. Men jeg trenger oppskrift på langpannekake. Rund kake blir for lite for hele barnehageavdelingen med foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Eg bomma ordentleg på omrekning ein gong og endte opp med kake i heile steikeovnen. Medan eg vaska ovnen, rekna mannen for meg (delvis fordi eg sjeldan får mattestykker til å bli riktige og delvis fordi eg var så forbanna over mislykka kake at eg ikkje var så veldig konstruktiv). Men han rekna volumet på begge formene, altså rund form pi*r^2*høgde og langpanne: lengde*bredde*høgde. Så delte han det på kvarandre og fekk eit tal, eg trur det var 1,7 eller noko deromkring. Deretter ganga eg alle ingrediensene med 1,7. Det fungerte fint.
![]() |
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Er det nå jeg skal tilstå at jeg har opptil flere vekttall i matematikk universitetet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Altså, dyp form 12*15 cm har grunnflate på 180, mens en rund 26 cm form har grunnflate 163. Det var jo ikke så stor forskjell.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Stor og grunn gir best resultat, det blir mindre stykker som er lettere å holde/spise. Og så blir det ikke så mye å kaste...
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?
Den skal være med i barnehagen, og pyntes med seigmenn, så jeg er ikke så redd for at det skal bli for mye.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Klar
|
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?Uæææææ, jeg orket ikke å prøve å gange med 1,7 (1 egg osv), så planen var å helle av litt av den doble røra og lage minisjokoladekaker i tillegg. Hah, gjett hvem som glemte det, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster: Oversette oppskrift for rund kake til langpannekake?
Del den på midten ca og test en strimmel derfra. Det gjør jo ikke noe om det er to kaker. Eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|