Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkle ukesmenyer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 22:44   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Enkle ukesmenyer

Vet det har vært oppe før, men hvordan gjør dere det?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:51   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkle ukesmenyer

Jeg bruker litt tid på dette på fredager, og handler på lørdag (pga mannens turnusarbeid må vi gjøre det sånn). Jeg lager plan fom mandag, sånn at vi har noen dager som overlapper.

Jeg setter meg ned men kokebøker + en perm jeg har med gode oppskrifter og planlegger ut fra det. Har fisk 2-3 ganger i uka. Skriver handleliste til minste detalj, og sjekker nøye hva jeg har i skapet.

Frukt, grønnsaker og melk supplerer vi med utover i uka uansett.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:55   #3
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg henter inspirasjon fra oppskriftsforumet her inne, og har prøvd mye av maten her med stor suksess. Ellers har jeg en bok av Wenche et-eller-annet (kokka på TV2) med ukesmenyer for hele året. Den er fin, og har mye god mat.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 22:58   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her skal jeg følge med og ta med meg de tipsene du får! Jeg har streo ambisjoner om ukesmenyer, men det har en tendes til å skli ut. Jeg er nok en større planlegger enn mannen og det er han som står for middagslagingen. Jeg må derfor få han med på planene mine om ukesmener

Gammel 01-05-07, 13:22   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror cluet er å ha små planer, ikke store ambisjoner. Sett deg ned og bruk litt tid på en ukemeny. Velg mat du vet at dere pleier å spise, ikke sju nye retter dere aldri har prøvd før. Sett gjerne av en dag til restemiddag.

Sjekk hva du har i skapet, og skriv handleliste som supplerer det, slik at du har det du trenger til de sju middagene. Så har du et utgangspunkt. Etterhvert kan du jo utvide med nye retter.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 13:59   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for svar.
Etter at jeg fant ut at kroppen min er helt skrapet for antioksidanter må jeg bare begynne å planlegge mere når det gjelder middagene og endre på kostholdet også. Samtidig spise oftere enn jeg gjør nå.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 16:26   #7
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Detet virker bra her. Jeg liker å handle på torsdag. Skriver liste på onsdag. Prøver å feks ha mat som jeg kan ha salat ved siden av 2 dager etter hverandre. De dagene jeg vet vi har noe holder det med suppe og rundstykker. Supplerer med melk og brød på mandag.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 17:12   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver søndag sitter jeg og leter gjennom oppskrifter og skriver ned middager for hele uka. Så handler jeg et par ganger i uka. Deilig å slippe og henge over frysedisken i butikken, alltid vite hva man ska ha til middag hver dag.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 17:25   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Veldig enig med Dragen.

Etter inspirasjon fra dere flinke middagsplanleggere satt jeg en kveld og skrev ned middager i en 5 ukers periode.
Etter det følte jeg igrunnen en veldig lettelse for jeg har virkelig slitt med å finne på middag hver dag og så blir det så mange småturer i butikken ila. uken og det er så utmattende når jeg må skynde meg hjem fra jobb og hente i bhg og lage middag....
Dette er ikke noe gourmètretter men hverdagsretter som alle vi fire spiser og som er sunne. Salat er ikke noe å gi mine barn og heller ikke mannen spiser det så jeg har heller ulike retter med ris/pasta/poteter. Og fisk en gang i uken men barnevennlig fiskemiddag da..
Selv om det skar seg glatt denne uken for vi har nesten ikke vært hjemme alle samtidig men nå har jeg iallefall noe å gå etter og storhandler etter dette en dag i uken! Deilig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.