Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til femåring

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-13, 11:16   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sykkel til femåring

Planen min funket helt fint.
klumpen fikk sykkel til jul. En 12" sykkel. Han kunne ikke sykle da han fikk den, så min plan var å kjøpe denne rimelige brukte sykkelen i den minste str og la han lære seg på den. Lettere å få kontroll på en liten sykkel eller åmbruke lang tid å lære på en 16" sykkel. Fikk endel advarsler på at dette var dumt, han var jo 4,5 år og sykkelen kom til å være for liten osv osv. Men neida, hvem er det som fikk superkontroll med en gang?? Har nesten ikke hatt bruk for støttehjulene, så de tok vi av kjapt.

Vel... Nå fyller han 5 og jeg vil legge litt mer penger i det og kjøpe en flott ny sykkel til han som han kan ha litt lenger. Nå har han full kontroll på balanse, bremsing og svinger og bakker osv. Men hvilken størrelse velger jeg nå? Og er det forskjell på merker? (Vekt,holdbarhet osv) ser at str 16" er beregnet 4-6 år..str 20" er 5-8 år... Sykkelen i str 12" har jeg heist opp setet på men får ikke heist opp styret så beina passer flott men han sitter litt vel foroverlent.. (racersykkel)
Hva tenker dere? Han er ikke så veldig stor.. Ganske gjennomsnittlig. Rundt 110 cm vil jeg si, og veier 18 kg. Han har god kroppskontroll.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.