Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

En sånn derre pavilijong

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-13, 23:42   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En sånn derre pavilijong

Det har for meg vært ganske harry og ulekkert før, men nå innser jeg at kanskje tiden har kommet. Kanskje jeg har blitt voksen. Jeg har jo funnet ut at de er praktiske, man kan skjerme for vind, vær og innsyn fra naboer og den har til og med myggnetting. Man kan sitte der utover natta uten at man fryser ihjel eller blir spist opp av mygg. Og en sofagruppe kan man ha der - man kan til og med overnatte inni der!

Jeg snakker om paviliong. Er det ikke slik det skrives? Eller partytelt?! Har forsøkt å google, men får ikke heldige treff/bilder. Terassekroken vår der den må stå er 2,95 m x 4 m, dvs vi kan ikke ha en 3x3 m paviliong. Prøver å lete etter noe mindre.

Og farge? Vi har hvitt hus og rød takstein, passer vel best med beige tror jeg, for at den ikke skal bli så prangende. Mørk blå er vel en annen farge jeg har sett.

Før har jeg ønsket meg denne inni terrassekroken, men den er jo syykt dyr og heller ikke så praktisk som en paviliong + sofagruppe....

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 00:01   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Altså, jeg skal spørre mer tydelig:
1) Er pavilong pent? Greit nok? Grusomt?
2) Hvor får man kjøpt dem? I størrelser under 3x3 meter?
3) Er du fornøyd med pavilllijången din?
3) Annet.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 00:03   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Pent nok for meg i alle fall. Vi kjøpte vår på Living og jeg elsker den. Vi bruker den masse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 00:33   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Vi gikk lei vår etter et par år, delvis fordi strikkene som skal holde tak etc på plass morknet etter knapt et år.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 08:38   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Paviljong.

Du snakker altså ikke om et slags lyshus, gjør du? Jeg ser ikke for meg hva du mener. Av stoff?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 08:54   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Vi har, og den er jeg glad i.
Kjøpte vår på bohus tror jeg og den er 2,80*2,80

Den er på 3. året nå tror jeg. I fjor var taket ødelagt, men vi kjøpte bare nytt, veldig greit.

Jeg tenker at hver og en får jo bestemme selv om de synes det er harry eller ei. Vi er veldig glad i vår og bruker den mye. Praktisk for norsk sommer, kommer det mer vind eller en skur og vi sitter ute så bare lukker vi den.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 08:54   #7
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Den du har bilde av er jo rålekker da. Vet ikke hvor den er fra. Men mye lignende har jeg sett på netthandelen, kanskje du finner en billigere versjon der.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 09:22   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Er det noe i retning av denne typen du lurer på? Jeg syns ikke det er pent, men det er unektelig praktisk. Vi har en veldig enkel, fra Clas Ohlson, som vi bruker som arbeidsskjul, til oppussingsprosjektet vårt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 09:26   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Hvis du ikke finner en paviliong i rett størrelse, kan du kanskje vurdere en stor hengeparasoll? De gjør mye av samme nytten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 10:34   #10
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Vi har denne fra Jysk som vi liker godt. Den ruver ikke så voldsomt.
http://jysk.no/uterom/paviljonger/pa...stal-polyester

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 10:40   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Vi har 4x3 meter, fra Living.
Jeg synes ikke det er kjempepent, men veldig praktisk.
Det gjør ikke noe om man sitter ute og spiser og det plutselig begynner å regne,
skjermer for innsyn, solskydd og man får et slags eget uterom.
Ungene leker, spiller spill og gjør lekser under den.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 10:48   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Vi har en kjøpt på netthandelen, om den er pen bryr jeg meg ikke om, vi bor i et mygghøl og paviljongen gjør at vi kan sitte ute uten å bli spist opp av mygg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 10:53   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Vi driver og oppgraderer hagen nå, fra halv terasse med en kombinasjon av mose og løvetann nedenfor, til hel terasse, uten løvetann og mose.

Når vi en gang er ferdige med der, vil vi ha en paviljong nederst i hagen, med gode møbler inni. Vi har steikende sol fra 10-21 baki der, så på varme dager, er det klin umulig å sitte i bakhagen pga varmen. Vi ser derfor at det må være ideelt å ha en slik paviljong som skaper skygge, og at dermed også kan sitte ute om det småregner, men likevel er varmt. Myggnetting er jo og et pluss.

Gleder meg, kjenner jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 11:18   #14
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Jeg har kjøpt pergola på Maxbo. Helst ville jeg ha bygget en men det er ikke alt man får tid til og dette er en akseptabel løsning ihvertfall midlertidig. Funker ikke i nærheten av like bra som paviljong hverken i vind, sol eller regn. Stofftaket blir fylt med vann når det regner så det må åpnes. Sola skinner inn fra sidene når den står lavt nok. Og vinden blåser selvsagt tvers igjennom. Men jeg synes den ser mye bedre ut enn en paviljong. Og det er fint å sitte under den når været er fint. Jeg er ikke så mye ute når det blåser og regner uansett. Stofftaket kan trekkes opp og igjen etter ønske, men jeg er egentlig bare halvfornøyd med løsningen. Vurderer å fjerne det og heller la klatreplanter vokse på pergolaen og skape skygge.



Sist redigert av konsulenten : 15-06-13 kl 11:26.
  Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 18:42   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Vi har en fra Plantasjen, 3x3 m.
Ikke så pen, men unektelig praktisk - ikke minst når nordavinden kommer inn fra sjøen. Og det har den jo gjort en god del de siste somrene ...
Jeg har planene klar for en pergola med levegg mot nordavinden, men det står litt for langt nede på listen over ting som skal gjøres. Og da var paviljongen et greit nok kjøp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:11   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Jeg syns ikke de er pene, men skjønner at det er praktisk, ikke minst at en kan ha sofa med puter og alt stående uansett vær. Vi har det ikke selv, vi har pergola bygd i et hjørne av den store terrassen. Planen er å få et slags tak på denne. Det er jo ikke like dekkende for bortoverregn og blest som en paviljong, men det vil i det minste skjerme for lette regnskurer. Vi har prøvd oss på eføy og humle, men ikke fått dem til å gro godt nok ikke krukkene, i år har de heller ikke overlevd vinteren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:19   #17
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Filifjonka, hva med klokkeranke? Det skal jeg prøve. Jeg mener å ha forstått at den er 1-årig, men vokser som et uvær. Man må bare huske å plukke noen frø som man kan så igjen neste år. (Forresten trodde jeg humle også pleide å vokse som et uvær, da må jeg revurdere den på gjerdet).

  Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:20   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Den så jo fin ut, og ikke minst veldig frodig. Takk for tips.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:46   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong.

Vi kjøpte i fjor og det er noe av det lureste vi har gjort av utemøbler!
Endelig kan vi sitte ute selv om det blåser litt eller ikke er 100% knallsol. Pent ? Nei, langt ifra, men vi har ganske fine møbler inni der og masse blomster rundt på verandaen ellers.
Vi har en standard-type ala den Teofelia viser over her, 3x3 m. det passer i forhold til et av hjørnene på verandaen vår (som er alt for svær, for å si det mildt) Den er altså i et hjørne og ruver igrunn veldig lite i forhold til hva jeg fryktet.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 19:59   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En sånn derre pavilijong

Noe sånt ja, Teofelia & Trixie. Men denne fra Bohus er også 3x3 meter. Du er sikker på at de hadde 2,80x2,80 Trixie? Finner ikke.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no