|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeJeg skal en uke til Syden™ med 6- og 9-åringen i sommer, og har ingen verdens erfaring med charterferie og hvordan det er smart å pakke.
|
|
|
#2 |
|
En som trener
|
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeJeg pleier å reise med én stor koffert som rommer alt som trengs til mine to barn (5 og 8) og meg, og så én sekk til håndbaggasje. Færrest mulig kolli er mitt mantra, og sommerklær er jo uansett lett og tar lite plass. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeTo store kofferter (der en av dem må være av et slikt format/størrelse at 9 åringen klarer å trille den), en håndbagasje til hver. Håndbagasjen må være slik at ungene klarer å bære/trille den selv. Eventuelt, siden det bare er en uke, kan du kanskje klare deg med en stor koffert til dere alle? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeVi har alltid hver vår trillekoffert som hovedbagasje. Fra 5-6 års alder. Det vært uproblematisk. Praktisk når man er fremme med hver sin oppbevaringsplass. Ungene har ønsket seg passende kofferter til jul/ bursdag. Som håndbagasje hsr vi hver vår lille tursekk. Fin å ha når man skal på stranda også. Og greit for meg å slippe å pakke/bære for alle, både på reisen og på stedet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeJeg ville tatt en sekk til håndbagasje for felles ting og det som er ditt. Barna ville hatt hver sin lille sekk som de trenger av lektyre, leker osv. Vi har pleid å ha to store bagryggsekker som vi deler på to voksne og ta barn. Alternativet ville vært vår nye samsonite trillekoffert. Det holder kanskje med en til dere tre men kan være greit å ha to. En stor tildeg og minstemann og en mindre til niåringen. God tur! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasje
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeDu trenger mindre enn du tror. Nå har jeg endelig lært at etter mitt hode kan jeg pakke for en uke selv om vi skal være borte i 2 uker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeEuropriskofferten er helt super! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeVi, familie på 4 reiser med to normalstore kofferter og en mindre. I den minste har jeg bilpute og toalettsaker og masse ledig plass (til shopping), i den ene store pakker mannen og jeg, i den andre pakker jeg til barna. Her er også gjerne ledig plass. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeVi voksne har hver vår 22L ryggsekk som håndbagasje. Vi sjekker inn en mellomstor koffert og har en kabinkoffert inn i fly, eller innsjekket hvis det er gratis.
|
|
|
|
#12 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeVi har en koffert til hver, lar alltid klærne ligge i koffertene på hotellet, praktisk, men også for å minske sjansen for å få med veggdyr hjem.
|
|
|
#13 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo ikke nødvendigvis sånn at vi som har med en koffert til hvert barn, nødvendigvis har fylt disse til randen heller. Mine barn har hatt koffertstørrelse etter alder, altså type håndbagasjekoffert når de var små. I denne har de hjulpet til å pakke tingene sine, og har altså ansvar for den hele reisen. Dette har aldri vært slitsomt, bare en viktig del av reiseopplevelsen for dem. Og som det blir nevnt, også praktisk på ankomststedet, å ha egen bagasje samlet på et sted. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeVi har en koffert til hver fra de er gamle nok til å trille dem. Sekk på fly og en innsjekket koffert pr. pers.
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeVi har med hver vår mellomstore koffert, og pakker de stort sett til akkurat 20 kg. Jeg har med masse på tur, særlig sko. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeJeg har aldri med mere en jeg klarer å få med meg selv. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeIkke tale om at jeg gidder å dra på fem par sko ekstra når hele familien skal på tur (blir litt når størrelsene er 34 ,38, 39, 41 og 46), så der må alle godta sokker i sandalene gitt. Foreløpig er ikke ungene så store at de protesterer på dette. Det er nok jeg som føler mest på det. Særlig når vi skal på tur hvor vi skal gå en del, for da tar jeg de lekre brune Ecco sandalene mine som er sikkelige fotformsko og har bare med badeslipperser og 1-2 par litt finere sandaler til kvelden. Capribukse da og sokker i sandalene så blir det så bra så når vi reiser. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Charter, bagasje/koffert/håndbagasjeMen hvorfor må dere ha sokker i sandalene?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Det pleier aldri å være så veldig varm når vi reiser hjemmefra Norge uansett når på døgnet vi reiser egentlig. Men ofte er det grytidlig om morgenen, og da er det i alle fall kaldt uten sokker. Er det varmt nok til å gå uten sokker i sandalene, så gjør vi jo selvfølgelig det. |
|
|
|
![]() |
|
|