Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Tips meg om podcaster

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-13, 23:35   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Tips meg om podcaster

Hva hører dere på?

*lurer*

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 00:28   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Er i øoomilune for tida, så jeg hører mye på Dave Ramsey, og Suze Orman.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 08:10   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Jeg hører på answer me this, stuff to blow your mind, stuff you should know, psykologlunsj, Tusvik og Tønne, lørdagsrådet og sikkert noe annet som jeg ikke kommer på.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 08:13   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Tusvik og tønne.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 13:09   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Stuff You Should Know
60 Minutes
The Daily Bacon
The Weekly Mayo
Simon Mayo's Confessions
Mark Kermode and Simon Mayo's Film Review
Graham Norton (han har radioprogram på lørdager)
Friday Night Comedy from the BBC
Stuff You Missed in History Class
Documentary of the Week (BBC)

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 13:13   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Herregud, her var det mange bra tips!!

Jeg har hørt på "wait, wait, don't tell me", men får ikke lastet den ned for tiden (amerikansk nytt på nytt) og "This American Life". Siste er langsom dokumentarradio med godt fortalte historier fra amerikansk liv.

Og så bruker jeg ofte anledningen når jeg løper langtur til å ta igjen på P2-fronten: Ukeslutt, Verden på lørdag, Hallo i Uken, Radiodokumentaren, Ekko.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 13:14   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Jeg hører mye Mark Kermode and Simon Mayo's Film Review og Skeptoid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 13:50   #8
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

I vår har jeg hørt på Språkteigen og SoBbfp (Steinar og Bjørns bærbare fredagsparty). Og gleder meg til Radioresepsjonen er på lufta igjen.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 02:05   #9
Bjorgen
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Grått hus
Innlegg: 9
Bjorgen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Har litt dilla på Kommisjonen og Radioresepsjonen

Bjorgen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 10:33   #10
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Jeg har hørt på podcaster i årevis. Har ikke blitt så mye tid til det i det siste, men her er noe av det som ligger i listen min:

Underholdning og generelt:
Documentaries (radiodokumentarer fra BBC)
Good Job Brain (quizshow)
NPR Fresh Air (intervjuer)
Ekko
Lørdagsrådet
P1 Dokumentär
PRI: To the Best of Our Knowledge (anbefales!)
Radiolab (anbefales!!)
This American Life
Stuff You Should Know
Stuff Mom Never Told You


Mat og matlaging:
America's Test Kitchen
Cooking with the Moms (Veldig amerikansk opplegg, men de har endel sunne oppskrifter)
Food Programme (BBC)
NPR Topics: Food


Barn og familie:
Knattetimen (usikker på om det er nye episoder av denne. To barnepsykologer som svarer på spørsmål fra lytterne)
PediaCast (råd og info fra en barnelege)


Psykologi, medisin og annet forskningsbasert:
All In The Mind
Brain Science Podcast
Big Picture Science
Brains Matter
KCRW's Second Opinion
Kropp och själ
London School of Economics - Public lectures and events
Point of Inquiry
The Psych Files
PsychTalk Radio
Science Friday
60-second Science
60-second Mind


Økonomi og statistikk:
Freakonomics Radio
More or Less: Behind the Stats (statistikkprogram fra BBC)
NPR Planet Money


Annet:
HBR IdeaCast
The World in Words (om språk og ord)
Savage Lovecast (om sex og samliv)
99 % Invisible (flott program om design og arkitektur)

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 12:30   #11
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Wow, Indie. Hvordan har du klart å følge med på så mange. Velger du ut enkeltepisoder? Jeg har ikke prøvd Radiolab ennå, men BBC hadde en dokumentar om det en gang, så jeg må nok prøve den.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-13, 12:34   #12
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips meg om podcaster

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Wow, Indie. Hvordan har du klart å følge med på så mange. Velger du ut enkeltepisoder? Jeg har ikke prøvd Radiolab ennå, men BBC hadde en dokumentar om det en gang, så jeg må nok prøve den.

Jeg har ikke klart å følge med på alle. Ikke alle episodene i hvert fall. Også hopper jeg flittig over episoder som ikke fanger interessen.

Er ikke lenge siden jeg var student og bodde midt i byen uten bil. Da ble det mye gåing og tid til å høre på podcaster. Nå for tiden samler de mest støv så det får bli en gang jeg brekker benet eller på en eller annen måte får akutt mye tid å slå i hjel.

Anbefaler Radiolab ja, utrolig kreativt laget og med interessante temaer.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no