Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Agurktider: Er det viktig hvilken farge det er på tannbørsten din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Puss puss så får du en suss
Jeg velger tannbørste i en farge som jeg liker. 93 69,92%
Jeg velger tannbørste som matcher partnerens/badet/annet. 11 8,27%
Jeg bare tar en i riktig type, farge og annet bryr meg ikke. 23 17,29%
Jeg bare kjøper en, uavhengig av type. Finnes det ulike typer? 1 0,75%
Jeg har kun elektrisk, så dette stiller jeg meg revnende likegyldig til. 18 13,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-13, 10:35   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Agurktider: Er det viktig hvilken farge det er på tannbørsten din?

Ja hvordan forholder du deg til tannbørster og farge/design?
Må tannbørsten stå i stil med deg/miljøet/de andres tannbørster/årstiden/et.c?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:37   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Agurktider: Er det viktig hvilken farge det er på tannbørsten din?

Bare den er myk, så er farge og merke irrelevant. Jeg har da andre ting å holde på med enn å bruke tid på dille med tannbørstevalg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:38   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til vanlig bruker jeg, dønn kjedelig hvit, elektrisk tannbørste fra Braun.

Skal jeg bruke "manuell" tannbørste, er jeg så shallow at jeg glatt innrømmer jeg kjøper etter design. Den jeg har nå, er så fin, den har valmuer i skaftet.

(Og så må den være myk i busta.)

Gammel 24-06-13, 10:38   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvfølgelig!!

Dvs, det er viktig at den har en fin, tiltalende farge! Og at den skiller seg vesentlig fra de fargene mannen kan finne på å velge.

Det er da vel ingen som bare tar den fremste tannbørsten i butikken, uavhengig av farge??

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:38   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis så velger jeg den jeg syns er kulest.

Men nå sist så var det tannpleieren som prakket på meg tannbørste og den var ekstremt traust og ensfarget og uten fancy design.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:41   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Det er da vel ingen som bare tar den fremste tannbørsten i butikken, uavhengig av farge??

Jeg gjør det. Jeg græbber to soft, en medium og en barnetannbørste. Så lenge ikke to av tannbørstene er helt identiske, så tar jeg det jeg finner først, både av farger og merker.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:47   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mange farger, men det er bare en type som funker optimalt, så jeg kjøper flere når jeg finner dem.
Og så tar jeg hensyn til at vi er to i huset som liker den, så vi velger forskjellige farger. (Men jeg bytter tannbørste ca hver mnd, så jeg kjøper så jeg har et lager.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 10:56   #8
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg blar gjerne gjennom hele rekka for å finne den fargen jeg liker best. Og den må være Medium og ikke med for stort hode. Og glatt, det er noen typer som er nesten semsket - sikkert gripevennlig, men de gir meg frysninger å pusse med. Og jeg får hver gang skryt av tannlegen for tannrenholdet mitt, så da har jeg nok valgt riktig børste.

Gammel 24-06-13, 10:59   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Litt viktig. Ikke pga fargen i seg selv, men fordi ungene og jeg gjerne har samme type tannbørste og da er det et poeng å vite hvilken som tilhører hvem hvis de havner utenfor tannglassene våre. Så dårlig som jeg er på å huske sånt har vi dermed havnet i et mønster der vi har "hver våre farger".

Gammel 24-06-13, 11:01   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker litt tid på å bestemme meg om tannbørste og velger den som appelerer mest til meg. Farge, mønster, størrelse på børstehode og hardhetsgrad er alle med å avgjør.

Gammel 24-06-13, 11:03   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det viktigste er at det er riktig type og at jeg og mannen har to forskjellige farger sånn at vi ikke blander, jeg liker hardere bust enn det han gjør.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 11:07   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det viktigste er at det er forskjellig farge, slik at vi ikke tar feil.
Jeg liker at den er fin, så det hender jo at jeg blar gjennom.
Som regel kjøper jeg haugevis om det er på tilbud på Obs! ( og det er det ofte) så da blir det et ass. utvalg.

Gammel 24-06-13, 11:13   #13
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Til vanlig har jeg elektrisk, så der er fargen avgjort en gang for alle. (Den er lilla! ) På hytta har vi vanlige tannbørster, da passer jeg bare på at vi har forskjellige farger så vi ikke tar feil.

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 11:19   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper i en farge jeg liker, og passer på at den er forskjellig fra mannen sin.

Gammel 24-06-13, 11:39   #15
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Medium bust,og forskjellig farge til meg og mannen. Utover det,så er jeg ikke så nøye.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 11:43   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Agurktider: Er det viktig hvilken farge det er på tannbørsten din?

Til vanlig bruker vi elektrisk tannbørste, så da ser vi bare på at alle tre har forskjellige "hoder". Før hadde vi manuelle, og det har vi jo fremdeles til reisebruk, og da velger jeg en farge jeg liker og som er forskjellig fra mannen sin (han pleier å kjøpe med samme farge hver gang, så jeg trenger bare å passe på at min ikke er den fargen). Jeg lar ikke være å kjøpe ny tannbørste bare fordi de ikke har en spesiell farge, men dersom det finnes en farge jeg liker i hyllen, så velger jeg den.

Gammel 24-06-13, 11:58   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg velger som regel rosa eller lilla tannbørste.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 12:07   #18
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker alltid rosa tannbørste. Det er faktisk blitt en greie for meg, og det kunne ikke falle meg inn å kjøpe en tannbørste som ikke har femi design.

Huset er ellers fullt av gutter/mann og jeg finnes ikke jålete selv - altså med unntak av tannbørsten min.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 12:25   #19
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg velger først og fremst en annen farge enn det mannen har, for å unngå forvirring, dernest riktig type. Om jeg liker fargen har ikke så mye å si, fargen har bare praktisk funksjon for min del.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-13, 12:38   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøpe tannkost uten å tenke på fargen?!
Ja det hadde tatt seg ut..

Den skal være soft. Og grønn. Det er veldig viktig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.