|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg snakket med en venninne om dette, og det avslørte at vi tenker ganske motsatt av hverandre.
![]() |
#2 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Definitivt nieser og nevøer, fadderbarn og bestevenninne. Foreldrene mine får gjerne bra gaver de også altså, men de trenger virkelig ikke flere ting.
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg tenker som deg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Tja, temmelig likt egentlig. De har nok ting, men de får typisk fotografbilder av ungene eller sånne ting som fort koster litt penger. Nevøen og niesene mine er små, bortsett fra den eldste som er 20 og i etableringsfasen, men de har hauger av tanter, onkler og besteforeldre og får drøssevis av gaver. Søsknene våre kan fort få mer enn barna deres.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?
Ja, jeg gir ikke foreldrene mine ræl, altså. Men jeg bruker mer penger på egne søsken og nieser/nevøer. Foreldrene mine får ofte spiselige gaver.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg gir ikke gaver til så mange utenom familie. Og alle er egentlig ganske likestilte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Og så kjøper jeg ofte litt dyrere gaver til lillesøsteren min som ikke har barn og som bruker ganske mye penger på gaver til mine.
![]() |
#11 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg tenker som deg.
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?I min familie kjøper vi ikke så veldig dyre gaver til noen, egentlig. Bortsett fra iblant til egne barn. Søsteren min har rundt 20 nevøer/nieser, og det har lagt lista litt for prisnivået. Jeg har under halvparten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Bror, svigerinne, niese og nevø. Definitivt. Gir til én venninne bare, resten har barn, så da gir jeg til barna deres i stedet, men da snakker vi gaver mellom 100 og 200 kroner. Jeg legger litt mer i det til min barnløse venninne. Min bror får over tusenlappen, det samme gjør svigerinne, nevø og niese. Mor og svigermor får halvparten av det, kanskje. Noen ganger mindre, noen ganger mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Aldri tenkt over. Ser jeg noe jeg vet de kommer til og like, eller jeg vet de trenger, så kjøper jeg det
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Tja. Jeg tror nok foreldrene mine får de største gavene. Men ikke ting, vi gir gjerne opplevelser, konsertbilletter, restaurantbesøk, dykkekurs o.l, det koster jo litt. Vi får ikke lov å gi de ting, mamma sier de har nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg gir de dyreste gavene til nevøer og nieser, så kommer søsken (ev. deres partnere), svigerforeldre og gamle tanter får minst av slektningene. Fordi de vil ha det slik. De vil helst gi bort, men blir alltid glade for praktiske og/eller personlige smågaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg har ingen søsken og ei heller nieser eller nevøer og svigerforeldre/familie dessverre. Har imidlertid to svært nære barndomsvenninner som jeg alltid har prioritert. Vi ble enige i fjor om å kutte ut gaver til hverandre. Men på deres kommende rundager så kommer jeg til å kjøpe noe ekstra fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg tenker som deg. Jeg er mest opptatt av at forledrene mine skal få noe de blir ekstra glad for. Bilder eller album eller en fin opplevelse. Jeg vil jo at andre mottagere skal bli glade også, det står ikke på det.
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Jeg gir de dyreste gavene til venners barn og søsken. Jeg har bare to tantebarn og de er ikke "mine" og jeg er ikke spesielt close med foreldrene. Jeg er tettere med mange av mine venners barn og søsknene mine er noen år bak meg i etableringsfasen og trenger litt stæsj.
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Hvem gir du dyrest gaver til utenom nærmeste familie?Foreldrene mine og søsteren min får de fineste gavene. Ungene har så mye uansett.
![]() |
|
|