|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør vi med katten?I går formiddag kom det en søt liten pus hit. Den tuslet litt rundt rekkehuset vi bor i og etterhvert søkte den veldig oppmerksomhet.
![]() |
#2 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Det finnes ikke noen lokale Facebook-sider hvor du kan dele bilde av katten? Ev. legg ut på din egen profil og få venner til å dele den. Det er jo garantert noen som eier den og som savner den. Alternativt: Heng opp lapp med bilde på nærbutikken.
![]() |
#3 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Høre med dyrebeskyttelsen om de har fått noen savnetmeldinger?
![]() |
#4 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Jeg har lagt ut bilde av katten på FB-veggen min. Jeg tok noen telefoner i kveld, uten hell. Jeg får prøve igjen i morgen formiddag.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Dyrebeskyttelsen er vel de rette å kontakte om dere ikke ønsker å beholde den/ikke finner eieren via andre kanaler. Her i byen har de et eget kattehus hvor man kan levere katter som streifer rundt utendørs.
![]() |
#6 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Jeg ville tatt den med til vetten for å sjekke chip.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Her: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Dyrebar.no har gratis tjeneste for "tapt og funnet"
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Kanskje det er min katt? Han tar seg ofte turer nedi der dere bor, til vår fortvilelse. Han er brunsvart med hvite poter og hvit i fjeset. Så søt og kjælen at han har overnattet hos andre flere ganger.
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Det er slett ikke sikkert den er hjemløs. Noen katter liker å vandre litt rundt og skaffe seg "ekstrahjem" hos intetanende mennesker som gladelig slipper dem inn og gir dem mat. Hvis den ser desperat og sulten ut, er det større grunn til bekymring for den enn hvis den "bare" koser og innynder seg vei inn i huset deres.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Jeg kjenner igjen fortvilelsen din, for vi fikk en sommer en ekstrakatt som ble så husvarm at vi søren ikke ble kvitt henne. Det var en plage, for sto døra oppe, som den nesten alltid gjør om sommeren, kom hun inn, spiste opp maten til vår pus og la seg til å sove i en eller annen seng. En gang, fant jeg henne sovende blant klærne mine, i et skap jeg hadde glemt lukke igjen. Jeg så henne bare fordi halen dinglet på utsiden av trådkurven. Søren så plagsomt om vi skulle reise bort for dagen, ikke bare måtte vi sjekke huset for å sikre at vår katt var ute, men vi måtte leite etter ekstrakatta med. Vi visste hvor hun bodde og bar henne hjem med jevne mellomrom, men ikke søren. Det var en plage for både oss, og eiene av katta, for katta ville bo alle andre steder enn hos dem - det viste seg hun var utro, både mot dem og oss, og hadde seg et tredje hjem lenger opp i veien, så til slutt ble hun faktisk omplassert.
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Hvis det er min katt, ikke ta den med i bilen med mindre du vil vaske tiss, bæsj OG spy fra setet.
![]() |
#15 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?FOD/Dyrebeskyttelsen er rette instans. Siden jeg er fostermor for FOD-katter har tydeligvis alle løskattene i lokalområdet skjønt at det er til meg de skal når de går seg vill. Da pleier jeg å kontakte FOD, som i mitt tilfelle kan godkjenne at jeg tar katten inn som fosterkatt, eller tar den inn selv. Jeg henger også opp plakater i nærområdet, og sist kom katten hjem til eieren sin i løpet av kort tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Denne var helt desperat sulten.
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09. Sist redigert av Stine-mor : 10-10-15 kl 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Naboene dro og katten er på trappa igjen. Den liker seg ikke i regnet. Nå får jeg ikke tak i naboene så jeg aner ikke om ting er på stell..
![]() |
#19 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?For to timer siden fikk jeg sms fra naboen at de skulle komme snart.
![]() |
#20 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Hva gjør vi med katten?Det kom ingen.
![]() |
|
|