Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-13, 10:46   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Det tar vel omtrent et halvminutt å gå inn på gmail'en eller en vanlig app på telefonen nå. Bare det å få opp en sms, er en skikkelig tålmodighetsprøve.

Jeg har:
- Overført alt av bilder og synket kontakter til laptopen
- Slettet en del apper, og tømt andre apper for masse data (feks opera)
- Skrudd ned synk av gmail fra 31 til 7 dager

Ingen av delene hjalp vel i det hele tatt. Jeg snakket med HTC support, og hans eneste forslag var å gjenopprette fabrikkinstillingene. Og først på direkte forespørsel innrømmet han at alt av innhold på telefonen i såfall forsvinner.

Har noen noen quick-fix tips til meg?


(Og ja, jeg vurderer ny telefon, særlig siden skjermen også er knust, men jeg pleier å få telefon av jobben, og har ikke lyst til å spørre om ny før jeg er ferdig med permisjonen)

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 08:39   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Sjekk batteri-valget i innstillinger og om det er noen apper som spiser veldig mye batteri etter at telefonen har vært på en del timer. Bakgrunnen for å se på dette er at hvis det er apper som hele tiden driver å spiser ressurser, spiser de gjerne mye av batteriet også.

Selv var min Galaxy Nexus håpløst treg for ikke lenge siden. Var da Altibox sin Loop-app som tydligvis tok en del prosessorkraft hele tiden...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 16:58   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

OK, takk. Altså skjekke hva batteriet er brukt på?

Det står:
Trådløst nett 23 %
Celle-standby 21 %
Skjerm 20 %
Telefonen ikke i bruk 19 %

Men dette er kanskje bare fra forrige gang jeg ladet (dvs på formiddagen?) For akkurat de siste timene har telefonen vært uvanlig lite i bruk..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 17:01   #4
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Jeg har nettopp gjenopprettet fabrikkinnstillingene på min s3 (kjøpt i desember) fordi den var treg. Jeg hadde googlekonto der alle mine app-kjøp er registrert, alle telefonnummer lagret hos telenor- mine kontakter, alle notater overført i one lock som igjen ligger på pc'n dermed var det kun evt meldinger jeg ville beholde som jeg måtte gjøre noe med.

Finnes det kanskje noe lignende du kan gjøre med HTC? Jeg tror du bør gjenopprette fabrikkinnstillinger for å gjøre den frisk

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 17:27   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av C.D, her.

Jeg har nettopp gjenopprettet fabrikkinnstillingene på min s3 (kjøpt i desember) fordi den var treg. Jeg hadde googlekonto der alle mine app-kjøp er registrert, alle telefonnummer lagret hos telenor- mine kontakter, alle notater overført i one lock som igjen ligger på pc'n dermed var det kun evt meldinger jeg ville beholde som jeg måtte gjøre noe med.

Finnes det kanskje noe lignende du kan gjøre med HTC? Jeg tror du bør gjenopprette fabrikkinnstillinger for å gjøre den frisk

Takk, det spørs om jeg må til pers der..

SMS/MMS har jeg faktisk automatisk synket mot Gmail, slik at alle ligger i en egen folder der.

Kontakter og telefonnummer er vel synket gjennom outlook.

Var det kjapt å få lastet ned igjen alle appene?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 19:05   #6
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Takk, det spørs om jeg må til pers der..

SMS/MMS har jeg faktisk automatisk synket mot Gmail, slik at alle ligger i en egen folder der.

Kontakter og telefonnummer er vel synket gjennom outlook.

Var det kjapt å få lastet ned igjen alle appene?

Kan jeg spørre hvordan du får synket sms/mms mot gmail?
Sliter litt med treg HTC Sensation selv, kanskje ikke fullt så ille som din riktignok.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 20:37   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Kan jeg spørre hvordan du får synket sms/mms mot gmail?
Sliter litt med treg HTC Sensation selv, kanskje ikke fullt så ille som din riktignok.

SMS Backup+ eller noe slikt, Android-App. Jeg hadde helt glemt hvordan jeg gjorde det, men google visste råd

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 21:51   #8
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: HTC Sensation - ubegripelig treig, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Takk, det spørs om jeg må til pers der..

SMS/MMS har jeg faktisk automatisk synket mot Gmail, slik at alle ligger i en egen folder der.

Kontakter og telefonnummer er vel synket gjennom outlook.

Var det kjapt å få lastet ned igjen alle appene?

Ja, alle låg inne på google play som "mine apper" så det var bare å gå igjennom lista og ta tilbake de jeg ville. De man har betalt for får man også tilbake. Geniale greier egentlig.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no