Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva trenger jeg: Mac eller annen bærbar?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-13, 17:33   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hva trenger jeg: Mac eller annen bærbar?

Skal kjøpe meg noe bærbart.

Bruksområde:
-tekstbehandling
-enkel bildebehandling
-redigere enkle filmer kanskje?
-surfe
-spille

Hva skal man se etter? Er helt grønn på dette.

Gammel 27-06-13, 17:37   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger jeg: Mac eller annen bærbar?

Du trenger mac eller annen bærbar.

Hva er du vant til å bruke? Har du noen dataprogrammer du bruker og som du vil fortsette med? Overgangen til mac krever litt hvis du bare bruker pc nå, men det er fullt ut gjørbart. Men du trenger på ingen måte mac, det er mest smak og behag. Jeg har mac som bærbar og er veldig glad i den, men jeg er ennå en bedre pc-bruker enn mac-bruker etter 2 år.

Gammel 27-06-13, 19:50   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig fornøyd med mac. Føler den varer mye lenger enn en pc.

Gammel 27-06-13, 19:53   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle trenger en MacBook Air.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 20:19   #5
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Velger man en litt kraftig maskin kan den vare i 5 år før man føler den går for tregt. Til det generelle bruket du lister er man ikke bundet til å velge hverken mac eller windows basert maskin. Det er stort sett når man skal bruke bestemte programmer som av og til ikke eksisterer for en av dem at man tvinges i en retning; eventuelt jobbsammeheng. Jeg bruker både mac og windows maskiner, og når det gjelder windowsbasert hardware har jeg vært heldig med HP. De har vært stabile og vart lenge. Akkurat nå har jeg en Samsung 9 serie som er lett og fin og med passe stor skjerm; men har ikke hatt den lenge nok til å si noe om leve tid. Den er min nyeste maskin og favoritten for tiden. Til billed- og filmredigering ville jeg ikke hatt mindre enn 15" skjerm, og selv om macbook pro er en favoritt til det kan de fort bli litt dyr. Til spill og filmredigering trenger man egentlig en ekstra god prosessor og et godt grafikkort, og det er en del å velge mellom i handel. Selv prioriterte jeg bærbarhet, lav vekt, rask maskin og god skjerm; og er godt fornøyd med Samsung ultrabook. Det er sikkert bedre grafikk, lagringsminne og prosessorkombinasjoner blandt de litt tykkere laptopene, men en ultrabook er veldig lett å like.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 21:25   #6
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar. Var og kikket på både Mac og andre bærbare. Et litt kjent med Mac gjennom jobb, så jeg vet hvordan den fungerer. Liker begge på hver sin måte. Har kommet frem til at jeg vil ha 15" skjerm. To butikker anbefalte Samsung, en i 9-serien og en billigere. Mannen mener 9-serien er litt overkill for meg, så jeg vurderer den andre. Det ble en prisforskjell på noen tusen.

Det et jo så mange tall å ta hensyn til.

Gammel 27-06-13, 21:27   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du driver noe særlig med billedredigering trenger du kraftigere maskin enn mange tror. Det og spill er vesentlig mer krevende med hensyn på maskinkraft enn det meste man gjør av jobb.

Gammel 27-06-13, 21:34   #8
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Bilder blir brukt til å sette inn i dokumenter, ikke så mye fancy. Men, det hadde vært artig å leke seg litt med film, legge til lyd, redigere bort ting osv.

Gammel 27-06-13, 21:36   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Bilder blir brukt til å sette inn i dokumenter, ikke så mye fancy. Men, det hadde vært artig å leke seg litt med film, legge til lyd, redigere bort ting osv.

da er du egentlig allerede over i kategorien "trenger bra skjerm, brukbart grafikkort, brukbar prosessor og nok ram".

Gammel 27-06-13, 22:02   #10
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Gubben mener 750 Gb holder?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.