Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Haster: Måler Ryanair håndbagasje på Rygge for tiden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-13, 10:51   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Haster: Måler Ryanair håndbagasje på Rygge for tiden?

Jeg har nettopp funnet ut at kofferten min er 2 cm over grensa. Jeg har aldri opplevd at de har målt på Ryggge før, noen som har reist i det siste og vet om de er veldig strenge?

Jeg skal ta ordentlig fly hjem, så at de er strenge i utlandet er ikke noe problem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:35   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Måler Ryanair håndbagasje på Rygge for tiden?

Du må få den oppi det der stativet det står Ryanair på. Godt mulig at den går oppi der selv om den er 2cm for mye hvis den er litt myk. Jeg har ikke opplevd måling på Rygge når jeg har tatt fly derfra, men nå gjør ikke jeg det så veldig ofte. Med Ryanair tar jeg ingen sjanser for å si det sånn. De lar deg bare stå igjen hvis de mener at du ikke er innenfor reglene. Men får du den oppi stativet dere så er du trygg. Da er det bare vekta du må passe på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:43   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri måttet måle, men kollegaen min reiste fra Rygge i vinterferien, og da sjekket de alle kofferter og det var ingen nåde. Folk ble nektet ombordstigning og mange gråt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 11:47   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du reise med Ryanair så bare forhold deg til reglene som står og ikke ta noens sjanser. Hvis du ikke får målt kofferten i stativet deres så ta en annen du er sikker på er innefor målet. Og husk for all del og ikke ha den toppet sånn at den ikke går i stativet, og husk at du skal ha plass til evnt. håndveske og annet du har i hendene også oppi der. Er de sære så for du ikke lov til å ha en bok løs i handa engang.

Gammel 28-06-13, 12:04   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Takk, alle! Koffertshopping i lunsjen, skjønner jeg.

Gammel 28-06-13, 12:06   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har aldri måttet måle, men kollegaen min reiste fra Rygge i vinterferien, og da sjekket de alle kofferter og det var ingen nåde. Folk ble nektet ombordstigning og mange gråt.

Men man kan vel betale for å sjekke den inn hvis den er for stor?

Jeg kjøper uansett ny hvis jeg finner en.

Gammel 28-06-13, 12:12   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det er så dyrt å gjøre om på når du kommer på flyplassen hvis det ikke er bestilt på forhånd at du like gjerne kan kjøpe ny. Europris har faktisk supre håndbagasjekofferter som går på Ryanair. Og den er superlett også. Tror det er 299,- eller 399,- den koster.

Gammel 28-06-13, 12:13   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Så bra, jeg har Europris to minutter fra jobben. Takk!

Gammel 28-06-13, 12:25   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jo, men som Elisabet sier, så er det svindyrt, så jeg skjønner at folk begynte å gråte, egentlig.

Elisabet har tidligere tipset om Europris-koffertene, så jeg har kjøpt koffert der. Ikke håndbagasjestørrelse, men læll. De er superlette, men solide. Anbefales.

Gammel 28-06-13, 13:04   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Jeg har kjøpt koffert! Lilla.

Takk for tips om Europris

Gammel 28-06-13, 13:40   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk at når du skal måle kofferten i Ryanair-måleren, skal du putte kofferten opp ned. Alle kofferten er smalere øverst(pga hjulene). Fikk vi som tips av en ansatt på flyplassen.

Gammel 28-06-13, 13:44   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte faktisk dytte håndvesken min i kofferten på Rygge. Det var kun lov til å ha med 1 stk pr passasjer. Men andre ganger har jeg fått lov til å ha både håndveske og koffert. Jeg tror det er litt med antall passasjerer som skal ombord og de som står i kontrollen.

Gammel 28-06-13, 13:45   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg synes de har blitt veldig strenge med det med ett kolli. Jeg har ikke kunnet ha veske utenom på flere år. Tidligere var ikke det noe problem.

Gammel 28-06-13, 14:12   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Kan ellers tipse om å bruke myk bag, ikke håndbagasjekoffert. Har opplevd både på Rygge og Dublin at de fleste måtte måle og veie, men ikke jeg som hadde bag over skulderen og ikke koffert.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 15:21   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Kan ellers tipse om å bruke myk bag, ikke håndbagasjekoffert. Har opplevd både på Rygge og Dublin at de fleste måtte måle og veie, men ikke jeg som hadde bag over skulderen og ikke koffert.

Det er det jeg pleier å gjøre. Men nå er det unger og togbytte og gudene veit, og mannen er ikke med - så da tenkte jeg det var greiere med koffert

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.