Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken SUV har du, og er du fornøyd?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-13, 23:15   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvilken SUV har du, og er du fornøyd?

Vi er på jakt etter ny bil. Vår 1999-modell Plymouth er blitt ganske utdatert selv om den fortsatt er en god bil å kjøre. Det er sikkerhet og teknologi som er utdatert føler vi.

Til nå leder Mitsubishi Outlander men vi har ikke sett så veldig nøye på noen andre ennå.

Under vurdering:
Ford Kuga - egentlig hørt veldig lite om den
Mitsubishi AXS - for liten til å dra campingvogn mente forhandleren og finnes ikke med automatkasse
WW Tiguan
Peugot 4008

Andre som vi har vurdert men synes er for dyre
BMW x3
Mercedes M-klasse
Audi Q5
Volvo XC60 - vennepar som har denne synes det er lite bagasjeplass

Krav:
-automat
-må kunne kjøre vogn
-helst ikke over 450'
-god plass i baksete (unger som er godt vant med plass )
-fordel om det er mulig med 7-seter
-sikkerhet, men den er vel god på de aller fleste nye biler

Hva liker du best med din suv og hva skulle du gjerne ha hatt annerledes?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:22   #2
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Vi har en Outlander, 2013-modell, med syv seter (som går i ett med gulvet om de ikke er i bruk), automatgir og 150 hk. Jeg digger den, og kommer faktisk ikke på noe jeg savner. Jeg synes det er fint å ha en stor bil, hvor man sitter høyt, samtidig som den er rask og lettvint å kjøre. Jeg synes de andre bilene vi prøvde (Ford Kuga, Kia Sportage og VW Tiguan) var gode biler, men bagasjeplassen var vesentlig mindre enn i Outlanderen.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:31   #3
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Vi har Volvo XC60 og er strålende fornøyd på 4.året. Kjempegod plass til barna, også til tre av dem i baksetet og mer enn nok bagasjeromsplass for dem som er ferdig med to barnevogner og reiseseng på tur. Vi har vært på 4 ukers reise med 5 i familien der vi skulle på kombinert fjelltur og badeferie, dvs vi pakket alt fra bikini til full ull- og Goretex/fjellskobekledning. Det var null problem, tok ikke med takboksen engang. Klarer man seg ikke med det bagasjerommet i livssituasjonen vi og dere befinner oss i er man enten elendig på pakking eller har tatt med seg for mye

Campingvogn går sikkert glimrende, vi har i alle fall intet problem med å dra på vår 20 fots båt på henger.
Veldig bra på vinterføre og god å kjøre generelt.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 23:44   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Hvit lekker Audi Q5 quattro. Elsker den. Litt liten bagasjeplass, tidligere hadde jeg Skoda Superb, så jeg er bortskjemt med mye plass. Audien er veldig stille, god komfort og gode kjøreegenskaper. Og ikke minst lekker!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 00:19   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Tiguan. Mye bil til en grei pris, driftsikker og en knall bil å kjøre.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 00:26   #6
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Vi har Outlander og vi elsker den!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 00:33   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Jeg har ikke, men har prøvekjørt nesten alle på lista di. Vhar regnet og lurt i en evighet på bilkjøp.

Rent økonomisk er Outlander det mest fornuftige kjøpet. Jeg synes den er døll å kjøre og har mye støy. Men, den er romslig både i kupéen og i bagasjerommet, kommer med syv seter og man får den utgven med alt av ekstrautstyr til rundt 460 000, med fem seter ligger de rundt 400 000. Og den er ikke noe kjipere enn tilsvarende biler fra andre asiatiske merker.

Jeg ville sett på Subaru Forrester om de tyske utgår. Vi prøvekjørte en Outback(crossoveren deres) og den var faktisk gøy å kjøre, masse futt og kjemperomslig(!). Rett og slett noe jeg kunne vurdert.

Vi venter på Tesla Model X. Tror vi

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 08:10   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Jeg hadde valgt Mazda CX5 om jeg skulle kjøpt bil i dag, tror jeg.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 08:25   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.871
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Vi kjøpte Mazda CX5 i fjor og er veldig fornøyde med den. Den kan ikke bli sjuseter, men bør kunne dekke alt det andre du er ute etter. Hvis du styrer klar av alt "stæsjet" og går for en enkel modell, er den også blant de aller rimeligste.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 08:31   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Vi har kjørt VW Tiguan i litt over to år. Storveis fornøyd! Jeg kan i grunnen ikke komme på noe som er negativt. Barna har god plass bak og bagasjerommet rommer overraskende mye selv om det sies å være noe lite. Jeg sitter veldig godt i den bilen, både foran og bak. Den er meget god å kjøre, ligger stabilt på veien, er trygg og god, og den har det sportslige i behold. Vi har i tillegg glasstak, så det er neeeesten som å ha cab om sommeren. Elsk! Nei, jeg er beint ut bare veldig glad i den bilen altså og skal, så sant jeg kan velge, aldri ha noe annet enn tilsvarende (SUV) igjen.

Står litt og tripper, vurderer om vi skal avansere til en VW Touareg, men det er slettes ikke sikkert altså, det er helst bare til vurdering fordi en kjenning skal selge sin ganske nye av sorten.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 09:33   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.948
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Vi har samme bil og samme erfaring som Synnemor Er veldig fornøyd med Volvoen.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 10:24   #12
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Vi har Outlander og vi elsker den!

Vi også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 10:59   #13
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Vi har kjørt VW Tiguan i litt over to år. Storveis fornøyd! Jeg kan i grunnen ikke komme på noe som er negativt. Barna har god plass bak og bagasjerommet rommer overraskende mye selv om det sies å være noe lite. Jeg sitter veldig godt i den bilen, både foran og bak. Den er meget god å kjøre, ligger stabilt på veien, er trygg og god, og den har det sportslige i behold. Vi har i tillegg glasstak, så det er neeeesten som å ha cab om sommeren. Elsk! Nei, jeg er beint ut bare veldig glad i den bilen altså og skal, så sant jeg kan velge, aldri ha noe annet enn tilsvarende (SUV) igjen.

Har samme gode erfaring Vi kjøpte bilen med en god del ekstrautstyr og ser nå at vi ikke har bruk for alt så kunne derfor kjøpt en langt billigere.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 11:13   #14
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 497
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi har samme bil og samme erfaring som Synnemor Er veldig fornøyd med Volvoen.

Vi også.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 11:33   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

4008 er jo samme bilen som Mitsubishi ASX. I henhold til bruktverdi vil jeg tro at den som Mitsubishi vil kunne holde seg litt bedre enn som Peugeot eller Citroen.

Outlander er vel på en måte "den mest fornuftige". For dem som ellers nevner den her, skal man huske å skille mellom dagens modell og forrige modell. Nye modellen kom på markedet for ikke så mange månedene siden.

Kuga har jeg inntrykk av har blitt litt mer attraktiv når den oppdaterte modellen kom nå tidligere i år. Prismessig ble den vel da også litt bedre.

Ellers har man jo også Nissan X-Trail blant de litt større. Men i motsetning til Outlander er den ikke 7-seter.

Mazda CX-5 bør man vel i høyeste grad ta en titt på hvis man ellers vurderer 4008/ASX og Tiguan. CX-5 blir litt større enn disse. For min egen del hadde CX-5 trolig vært valget nå. Tror den blir litt større enn Kuga også.

Samtidig er vel ikke mange av bilene som nevnes som aktuelle noe større enn XC60.

Det skal vel være godt under 450 000 ut av butikken for CX-5 med omtrent høyeste utstyrsnivå, 4WD, 150hk diesel og automat. CX-5 har også ganske gode priser med 160hk bensinmotor.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:16   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.106
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Hvorfor Peugeot 4008?

Vi har hatt en Peugeot 5008 i snart 3 år, og vi er veldig fornøyd med den. Spesielt fornøyd er vi med at det faktisk er plass til 3 voksne personer ELLER 3 barneseter i 2. seterad. Og det er hauger av bagasjeplass når vi slår ned alle setene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 14:30   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Mitsubishi AXS - for liten til å dra campingvogn mente forhandleren og finnes ikke med automatkasse


Vi har ASX med 150 hestekrefter (kjøpt i Sverige), og kan ikke se for meg at den skal ha noe problem med å dra ei campingvogn?

Til høsten kommer den jo i kombinasjonen automatgir og dieselmotor på 2,2 liter og 150 hestekrefter her i Norge og.

Vi er iallefall ekstremt fornøyd med vår.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 15:26   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvorfor Peugeot 4008?

Fordi de ville ha en SUV med 4WD....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 15:45   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.


Vi har ASX med 150 hestekrefter (kjøpt i Sverige), og kan ikke se for meg at den skal ha noe problem med å dra ei campingvogn?

Til høsten kommer den jo i kombinasjonen automatgir og dieselmotor på 2,2 liter og 150 hestekrefter her i Norge og.

Vi er iallefall ekstremt fornøyd med vår.

2.2-150hk-utgaven av ASX har samme tilhengervektgrense - 1400kg - som med den mindre dieselmotoren.

Til sammenligning kan en Tiguan med 140hk diesel ha 2200 kilo på kroken, så tillatt tilhengervekt handler om en del mer enn bare motoreffekten....

CX-5 med 150hk diesel kan ta 2000 kg på kroken.

Altså virker ASX egentlig til å være et ganske dårlig valg for dem som har tenkt å trekke vogn, med mindre man da ikke har en vogn som uansett har maksimal tillatt totalvekt på under 1400kg. Og er ikke så spesielt stor vogn før denne grensen nås (husk at det gjelder ikke vekten på vognen, med hva som er angitt som maksimal tillatt vekt for vognen med last - og det hjelper ikke om vognen er 1200kg, godkjent for 1500kg, og bare 100 kg med ting i - så lenge den er godkjent for mer er det denne maksimalvekten som gjelder). Har vel inntrykket av at skal du ha en vogn på mer enn 5 meter, så blir det raskt at bilen må være godkjent for mer enn 1400kg.

En del kjører også med hengere godkjent for f.eks. 1800 kg. Det kan imidlertid være at hengeren bare veier 600 kg og at de ikke laster mer enn 500 kg - så lenge hengeren i seg selv har lov til å veie opptil 1800 kg må bilen være godkjent for det (og man må naturligvis ha tilhørende sertifikat)

For en del biler vil man også kunne se at versjonen med automatgir kan trekke en del mindre enn med manuell.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 18:30   #20
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.444
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken SUV har du og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

4008 er jo samme bilen som Mitsubishi ASX. I henhold til bruktverdi vil jeg tro at den som Mitsubishi vil kunne holde seg litt bedre enn som Peugeot eller Citroen.

Outlander er vel på en måte "den mest fornuftige". For dem som ellers nevner den her, skal man huske å skille mellom dagens modell og forrige modell. Nye modellen kom på markedet for ikke så mange månedene siden.

Kuga har jeg inntrykk av har blitt litt mer attraktiv når den oppdaterte modellen kom nå tidligere i år. Prismessig ble den vel da også litt bedre.

Ellers har man jo også Nissan X-Trail blant de litt større. Men i motsetning til Outlander er den ikke 7-seter.

Mazda CX-5 bør man vel i høyeste grad ta en titt på hvis man ellers vurderer 4008/ASX og Tiguan. CX-5 blir litt større enn disse. For min egen del hadde CX-5 trolig vært valget nå. Tror den blir litt større enn Kuga også.

Samtidig er vel ikke mange av bilene som nevnes som aktuelle noe større enn XC60.

Det skal vel være godt under 450 000 ut av butikken for CX-5 med omtrent høyeste utstyrsnivå, 4WD, 150hk diesel og automat. CX-5 har også ganske gode priser med 160hk bensinmotor.

Da har jeg brukt dagen på alle bilforetningenen i byen. Så langt er konklusjonen:

Mazda CX-5: overrasket positivt både når det gjelder størrelse, utseende og pris. Minus for lang leveringstid.
Opel Mocca: for liten, trang i baksetet og lite bagasjerom
Kia sportage: kjenner for lite til merket og skeptisk til salgsverdi, samt må ganske høyt opp i pris for å få automat.
Hundai i35: veldig lite overbevisende selger, han anbefalte heller Kia'en og skeptisk til salgsverdi her også.
VW Tiguan: Flink selger, veldig god pris på 2014 mod. 2 wd med masse utstyr.
Toyota RAV4: Nytt karosseri av året og mye større bagasjerom. I str. med Outlander, verdt å sjekke ut nærmere.


Skal prøvekjøre en Tiguan på torsdag. Kommer også til å prøvekjøre Outlander, CX-5 og RAV4.

Om Volvoen skal inn i bildet blir det ikke som ny bil, da må vi ned på noen år eldre bil.

Spørsmålet vi nå må avgjøre er om vi trenger 4wd og om vi må ha automat. Automat gjør at vi sannsynligvis må ha 4wd og dette fordyrer bilen med rundt 80-100'.

Er det verdt det? Vi kjører bare på "vanlige" norske veier. Vi drar på campingtur en gang i året da kjører vi rundt 200 mil. På vinterstid kjører vi litt opp på fjellet men ikke mye, stort sett bare vanlige veier. Trenger vi da 4wd?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no