|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelistehttp://www.bt.no/nyheter/lokalt/Tar-...l#.UdLuL2Qayc0
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 02-07-13 kl 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
heimføing
|
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteDet er heldigvis lenge siden jeg har vært i kontakt med helsevesenet, bank i bordet, men kan erindre at det var så å si umulig å komme i kontakt med sykehuset om du hadde fått en time til et eller annet. Håpløs kort tidsintervall man kunne ringe på, f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
tankefull
|
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteJeg har vært ute for at om man har måttet utsette en time mer enn 3 ganger, så måtte man ha ny henvisning, og ny vurdering for å få ny time. Man havnet altså bakerst i køen igjen. Dette var mellomste som skulle på søvnstudie på Lovisenberg sykehus i Oslo. Jeg husker ikke hva som var grunnen til at vi måtte utsette timen en gang, men det var iallefall ikke pga en sydentur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra venteliste
Det jeg kjenner til, så er det ikke akkurat mulighet for å registrere årsak til avlysning (annet enn at den er pasientutsatt).
![]() |
#5 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteJeg er veeeeeldig glad for de instansene som tilbyr sms 1-2døgn i forkant.
![]() |
#6 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteDet er et stort problem ja!
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteJeg er helt for dobling av gebyret ved avbestillinger, men jeg tenker at det må brukes litt skjønn. Jeg synes egentlig ikke at det at hele familien skal på sydenferie bør være grunn til å utsette en operasjon, da får man heller måtte henvises på nytt. Avbestiller man pga. akutt sykdom eller andre akutte hendelser man ikke kan for selv, blir det jo annerledes.
![]() |
![]() |
#8 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteSykehusene kunne godt ha blitt flinkere på e-kommunikasjon, sånn at man får varsel om timen en til to dager før. Og mulighet til å utsette time på sms/e-post/chat.
![]() |
#9 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteJeg synes det er en vesensforskjell på å be om endring av timeavtale fordi det passer dårlig og å bare ikke møte opp. Det går antagelig mye for det samme med den 24-timersfristen som er per i dag, men om man f.eks gir beskjed en måned før oppsatt konsultasjon bør sykehuset ha mulighet til å fylle timen med noen andre. Det koster nok litt mer i administrasjon, men ikke noe i nærheten av en uteblitt-time.
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Vil stramme inn praksis for å stryke pasienter fra ventelisteFolk må få lov til å endre timeavtaler. I hvertfall innen et gitt tidspunkt. Det er når de bare plutselig ikke møter det er et problem. Stort sett har de glemt det eller ikke sett brevet eller noe sånt. Jeg synes det må kunne tilgis også, men det er mulig de da bør ha ansvaret for å ringe og be om ny time selv. I hvertfall voksne pasienter. Vi som jobber med barn må nesten ta større ansvar, for enkelte unger er utstyrt med foreldre som ikke virker, og da kan ikke det gjøre at de ikke får den oppfølgingen de trenger.
![]() |
|
|