Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Knausgård angrer litt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-13, 09:55   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knausgård angrer litt?

http://www.dagbladet.no/2013/07/05/k.../bok/28048580/

Sitat:

Knausgård: - Hvis jeg kunne, ville jeg ha brent Min Kamp. Men det er for mange utgaver, så det er umulig.

Sitat:

Forfatteren sier at bøkene kan blir problematiske for barna når de blir eldre.

- Det kan være at de plages av det når de er tenåringer. Men jeg har ikke bare tatt ting fra dem, noe har blitt gitt til dem også. Mitt liv ville absolutt ha sett annerledes hvis jeg hadde fått noe sånt fra min far, sier han.

Vel ... Det burde han jo tenkt på for veldig lenge siden, spør du meg.

Gammel 05-07-13, 10:14   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård angrer litt?

Jepp, litt for seint å få kalde føtter nå.

Gammel 05-07-13, 10:15   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolker det ikke som at han mener han ikke burde skrevet bøkene. Men de fleste kan vel kjenne igjen følelsen av å ville brenne egne dagbøker og det flaue i å lese om følelser fra langt tilbake.

Jeg er ihvertfall veldig glad for at han skrev bøkene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 10:16   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tolker det ikke som at han mener han ikke burde skrevet bøkene. Men de fleste kan vel kjenne igjen følelsen av å ville brenne egne dagbøker og det flaue i å lese om følelser fra langt tilbake.

Ja, sånn tolket jeg det også.

Gammel 05-07-13, 10:26   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Bare folk på 100 år pluss med et helt eksepsjonelt innholdsrikt liv burde få lov til å skrive så mange tusen sider om me, myself and I.

Flott om Knausgård ser at "prosjektet hans", om så sett i etterkant, kanskje var litt "over the top"?

Gammel 05-07-13, 10:27   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du lest bøkene Lisa? De handler om veldig mye annet enn me, myself, I.

Gammel 05-07-13, 10:29   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn leste jeg det også. Han er stolt av det han har produsert, men har allikvel lyst til å brenne det fordi det handler om å blottlegge seg.

Også er jeg veldig glad det ikke er noen lover og regler om hvem som får lov til å skrive bøker om sitt eget liv.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 10:29   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Har du lest bøkene Lisa? De handler om veldig mye annet enn me, myself, I.

Ja, jeg leste den første og nummer to. Leste de bare for å skjønne hva det hele dreide seg om og for å føle at jeg kunne delta i debatten. Han skriver godt men jeg liker ikke bøkene overhode.

Gammel 05-07-13, 11:01   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror dette bare er koketteri fra Knausgårds side. Evt. behov for publisitet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:51   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg tror dette bare er koketteri fra Knausgårds side. Evt. behov for publisitet.

Jepsi pepsi.

Gammel 05-07-13, 14:07   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lest bøkene. [disclaimer]

Jeg fikk helt umiddelbart assosiasjoner til alle disse som skriver alskens ting på internettet og så blir sjokkert når andre kan se hva de skriver.

Gammel 05-07-13, 15:38   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg kan anbefale å lese det lange intervjuet i The Paris Review, istedet for Dagbladets merkelige utdrag.

http://www.theparisreview.org/blog/2...ve-knausgaard/

Gammel 05-07-13, 15:53   #13
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med siste taler.

Gammel 05-07-13, 17:51   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig interessant intervju i Paris Review. Klart det har kostet å skrive og utgi Min Kamp, men det er stor litteratur som jeg er glad for å ha lest.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.