Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 19:34   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Ja, hvor går den?

Jeg har for eksempel ei H2O regnjakke som er 10-15 år gammel, et digert telt som er sennepsgult i fargen , usedvanlig lite brukt det siste tiåret. Går det?

Hva er deres kriterier for å kaste ting i Fretex-containere?
Gjelder "bare det er helt og uten flekker" (som for øvrig er prinsippet jeg har kjørt etter)?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 19:35   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Jeg har ingen grense, annet enn at det skal være rent. Regner med at de bruker "ubrukelige" klær til shoddy eller noe sånt. Gjør de ikke det?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 19:43   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Rent og helt.
Smaken er jo så forskjellig.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:20   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Som de andre her sier, at tøyet er rent og helt og kan brukes.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:24   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

At det er rent og noenlunde helt. Men jeg trodde Fretex resirkulerte klærene de ikke selger, og at de derfor tar i mot det aller meste? Tar jeg feil? Håper ikke det, for jeg leverte inn x antall poser med klær her forleden, og det var ikke alt som var helt egnet til å selge videre, men jeg hadde som sagt fått det for meg at de resirkulerer det de ikke kan selge.... .

De må vel det, ellers hadde de vel væt like kritiske til hva de tok inn av klær, som hva de tar inn av møbler?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:25   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Som de andre her sier, at tøyet er rent og helt og kan brukes.

Jeg sa ikke det.
Dæven for en fin avatar du har fått deg!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:30   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Puh! Fretex resirkulerer, klær som ikke selges i Norge eller i utlandet lager de nødhjelptepper og pussefiller av. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at ikke alt var helt i orden av det jeg leverte inn - man kan altså med god samvittighet levere inn klær som ikke er helt hele .

http://www.fretex.no/modules/module_...6&l=0&iDepId=1

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:33   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Puh! Fretex resirkulerer, klær som ikke selges i Norge eller i utlandet lager de nødhjelptepper og pussefiller av. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at ikke alt var helt i orden av det jeg leverte inn - man kan altså med god samvittighet levere inn klær som ikke er helt hele .

http://www.fretex.no/modules/module_...6&l=0&iDepId=1

Det var det jeg trodde. Takk for at du gjorde meg sikker.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:46   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg sa ikke det.
Dæven for en fin avatar du har fått deg!

Pøh! Du tenkte det og jeg hørte deg. Takk for det, du vet, jeg er jo så pulbar, som Sulphur sier.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:14   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Gir bort det som er helt.
Om det er gammelt så gir jeg det allikevel, kanskje noe andre enn meg liker det. Det jeg derimot ikke gir bort er truser og BH'er.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:55   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Det jeg derimot ikke gir bort er truser og BH'er.

Den tanken har aldri slått meg en gang.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:47   #12
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Synes å huske at for ikke så grådig lenge siden så tok kledesignere klær fra Fretex og laget moteklær av dem.
Kanskje denne "digre sennepsfargede telt jakke saken" din kan bli et catwalk plagg. Hvem vet?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 19:48   #13
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Da jeg jobbet på Fretex, tok vi kun i mot tøy som var salgbart, dvs helt og fint, ikke slitt, ikke nuppete, ikke flekkete osv. Jeg ser nå at vi var strengere enn hva som vanlig er. Det som ikke kunne selges, ble sendt til utlandet eller noe sånt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 23:33   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Synes å huske at for ikke så grådig lenge siden så tok kledesignere klær fra Fretex og laget moteklær av dem.
Kanskje denne "digre sennepsfargede telt jakke saken" din kan bli et catwalk plagg. Hvem vet?

Ja, det regner jeg nesten med. Jeg ser den allerede på Mette Marit på neste statsbesøk; "...her ikledt en lett ytterjakke fra den nye norske sensasjonen Fred Tex".

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 13:09   #15
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.387
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av Fretex

Hva blir tøyet til?
For 2005 fordelte tøyet seg slik:
Solgt i Fretex-butikkene: ca 20%
Solgt til utlandet: ca 60%
Brukt til shoddy*: 2 %
Brukt til pussefiller: 2 %
Søppel: ca 16 %
* Shoddy er strikket tøy som blir spesialbehandlet til å bli råvare til nødhjelpstepper.

Her er altså 16 % som ender som søppel. Hva er det som blir søppel da?

Og hvor er det beste stedet å kvitte seg med utslitt tøy, som virkelig er for dårlig til å sende til fretex? Har hørt at det kan være ganske mye dritt i gamle klær, dessverre, som ikke egner seg for søppeldynga.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 18:15   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor går grensa for hva man gir til Fretex (klær)?

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Puh! Fretex resirkulerer, klær som ikke selges i Norge eller i utlandet lager de nødhjelptepper og pussefiller av. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at ikke alt var helt i orden av det jeg leverte inn - man kan altså med god samvittighet levere inn klær som ikke er helt hele .

http://www.fretex.no/modules/module_...6&l=0&iDepId=1


Takk for info. Dette var nytt for meg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no