FERIE! Jeg har ferie!
i alle fall teoretisk sett, i praksis har jeg tenkt å jobbe et par timer til i kveld eller i helga eller en eller annen gang før neste helg i alle fall.
Det ligger nemlig igjen ganske mange timers arbeid med føring av bilag, jeg tipper 4-5 timers jobb, og jeg kan ikke overlate ALT dette til min kollega som har ferie i ei uke til, så jeg skal jobbe litt til, og tenkter at målsetningen samtidig blir å nulle ut minustiden min, det er 2,5 timer til, så det passer fint.
Men sånn egentlig, så har hele familien ferie nå! Fire uker, fire deilige uker, ingen jobb, ingen barnehage, bare fri.
Jahh, ignorer at jeg er syk og synes synd på meg selv i kveld, jeg har tenkt å bli frisk som en fisk snart, så det så! Ungene vil helst dra til bestemor i går, eller allerhelst i forgårs. (Hun dro herfra på onsdag....) mens min plan er at vi skal være hjemme ei ukes tid først... Vi har tenkt å introdusere ungene for svømmebasseng (svømmehall, det er 14 grader og regn...) både for å se om de tåler klorvann, eksemunger som de er, og forberede tilvenning til vann siden vi tenker det er på tide i alle fall for eldste å begynne å tenke på svømmeopplæring.
Vi skal leke oss, late oss, la ungene leke i hagen. Jeg skal stelle med blomster, potte opp og ordne ferievanning, kanskje prøve å sette opp igjen minidrivhuset mitt med bedre festing, det blåste overende sist helg.
Det skal bli is, grillmat og mye kos. (ja, grillingen har vi drevet med i et par måneder, og is har de da spist ganske mye av allerede, sånnsett)
Vi skal altså en tur til svigers sånn etterhvert, og muligens en tur til lilleputthammer eller hunderfossen en dag det passer sånn (svigers bor på toten) Jeg skal feire bursdagen min, planlegger å forhåpentligvis komme meg hjem igjen før den tid da, hvilket minner meg å at jeg skal øve meg på eggefrie kaker før den tid, så det står på planen for neste uke.
Ja, det er FERIE!!!