Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kjøpe iPhone i USA

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-13, 21:21   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Kjøpe iPhone i USA

Vil en iPhone kjøpt i USA funke i Norge? Vil det være forskjeller av noe slag?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 21:28   #2
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe iPhone i USA

Ja, det vil den. Jeg har kjøpt iphone 5 i USA. Må lade den via pc (eller kjøpe omformer, har ikke gjort det).

Gammel 14-07-13, 08:50   #3
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Men det vil ikke by på andre problemer å bruke den i Norge?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 09:12   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk prisforskjellene, de er minimale. Sjekk også om reklamasjonsretten er lik i begge land. Vi fikk ikke fikset frøknas iphone på apple butikken her i USA, da denne var kjøpt i appelbutikk i London. Dette er en iphone 5. Vi kan få fikset det i Norge, men ikke i USA.

På Ipad mini skilte det ett par hundrelapper fra apple her og elkjøp i Norge.

Gammel 14-07-13, 10:51   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Det Fløyel sa. Det er minimalt med prisforskjeller på iPad og iPhone USA v.s. Norge. Vi kjøpte (den da nyeste) iPad der i fjor og jeg tror den var 200-300kr billigere. Vi kjøpte forresten en sånn stikkontakt-dings på Target slik at vi kan lade iPaden i stikkontakten hjemme.

Gammel 14-07-13, 13:37   #6
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en amerikansk iphone 5. Sparte vel et par hundre kroner på det. Men jeg kjøpte den fra en norsk nettbutikk som importerer. Fulgte da ikke med norsk lader, men vi har en haug med USB-ladere. Det trenger ikke være en fra apple for at det skal fungere.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 13:54   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vurderer det. Man sparer ganske mye på telefonen, ca 1500 på den mellomste størrelsen. Men så lurer jeg på om jeg skal vente til høsten og se hvordan den nye er.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-13, 15:59   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg vurderer det. Man sparer ganske mye på telefonen, ca 1500 på den mellomste størrelsen. Men så lurer jeg på om jeg skal vente til høsten og se hvordan den nye er.

Hvor kjøper du I phone? Og den er ikke operatørlåst til den prisen?

Gammel 14-07-13, 20:49   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvor kjøper du I phone? Og den er ikke operatørlåst til den prisen?

Jeg sjekket prisen på apple store, ulåst. Og sammenlignet med ulåst hjemme (har jobbabonnement).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 00:35   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sparte ca 1200 i følge mine kolleger på å kjøpe fra USA, ulåst. Fungerer helt supert her hjemme.

Gammel 15-07-13, 03:40   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Hmm.. det vår rart. Vi har vært på Applestoren på Mall of Millenia i Orlando for 5 dager siden og da sjekket vi samtidig www.elkjop.no - begge ulåst, 16GB og 32GB, forskjellen var ikke stor der. Men de opererer kanskje med ulike priser rundt om.

Gammel 15-07-13, 08:58   #12
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hmm.. det vår rart. Vi har vært på Applestoren på Mall of Millenia i Orlando for 5 dager siden og da sjekket vi samtidig www.elkjop.no - begge ulåst, 16GB og 32GB, forskjellen var ikke stor der. Men de opererer kanskje med ulike priser rundt om.

Men Elkjøp selger vel ikke iphone uten abbonement?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 17:09   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Men Elkjøp selger vel ikke iphone uten abbonement?

Mannen som sjekket, men jeg ser nå at de ikke selger ulåst. Så jeg vet ikke hvilke sider han sjekket priser på.

Man sparer faktisk 859,- på å kjøpe Iphone her i US, igjennom applestore. Husk at alle priser i US kjøpt i butikk må pålegges mellom 6,5% og 7% i tax.Man får vel igjen disse pengene hvis man går å får igjen taxfree, men hvordan det da blir og måtte tolle varen inn i Norge pga. den har en verdi over kr 2.500,- vet jeg ikke, for da må man evt. betale 25% i tax.

Men som sagt, vi har valgt å ikke kjøpe flere appleprodukter her, vi har kjøpt både ipad'er og ipoder i US og Iphone i England, det er ikke like reklamasjonsregler i de ulike landene, samt at vår erfaring er at Frøknas Iphone kjøpt i England på Appelstore i Regent street kunne ikke erstattes/byttes/repareres på Appelstore'n er i Orlando. Det hadde ikke vært noe problem å få den erstattet dersom vi hadde kjøpt den i US, men siden denne var kjøpt i Europa kunne de dessverre ikke hjelpe oss. Men også her er det ulike erfaringer vet jeg, så mulig vi var veldig uheldige.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.