Overnatting i Italia, Lazio eller Campania - anbefalinger?
Vi har bestemt oss for å reise på ferie to uker i Italia i juni. Det desidert billigste, så langt som jeg har sjekket, er å fly tur/retur Roma. Vi ser for oss å leie en leilighet e.l. på et rolig og idyllisk sted i en uke, fra lørdag til lørdag (for det er på den basisen de fleste slike leies ut), og dagene før og etter bor vi på hotell/pensjonat (vi reiser ut på en mandag og tilbake på en tirsdag). Jeg synes området i Campania/Napoli frister, og tenker meg at vi er først noen dager i nærheten av Roma før vi drar dit, og så, de siste dagene igjen, hotell ikke alt for langt fra Leonardo Da Vinci-flyplassen.
Så lurer jeg på da, om noen av dere har vært på lignende ferie i området, og kan anbefale en rimelig leilighet for en uke i Campania/Napoli-området (helst med tilgang på strand/bading for barnets skyld), og ellers billige og bra hoteller i eller rundt Roma og Napoli. To voksne og en toåring.
Tar gjerne mot råd og anbefalinger genrelt også! Og gjerne alternative forslag, for vi har ikke bestemt noe 100%. Vi har ikke planer om å leie bil, men håper på å greie oss med kollektivtransport.