Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Overvintring av plante

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-13, 10:25   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Overvintring av plante

Jeg har odlet frem en klokkeranke, som nå brer seg utover halve balkongen min. Det er en ettårig plante, men internettet forteller meg at den kan overvintre inne, og da kommer enda tidligere i gang med klatringen samt har større sjanse for å blomstre. Men hvordan overvintrer man planter? Jeg regner med at jeg kutter av det meste av stengelen når høsten har fått den til å visne litt, men hvor skal den stå, og skal den ha vann underveis? Hvor kaldt/varmt skal den ha det? Jeg har en kjellerbod hvor det nok er over 10 grader hele vinteren, men er det for varmt for å få den til å gå i dvale, hvis det er det som er poenget?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 10:43   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overvintring av plante

Sitat:

Vokser den på friland, vil hele planten dø med den første frost. Står den i en krukke, kan man klippe den ned til ca. 50-100 cm, og stille den frostfrit for vinteren (gerne ved 10-12 grader). Dermed er der en god chance for at den kan overvintre. Vand kun meget sparsomt, mens den står i vinterhi.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.