|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Mat som kan varmes i ovnHer er det mer enn full fart så jeg har lite tid til å tenke ut noe lurt. Dette er caset: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnLasagne var det første jeg tenkte på. Hva med quiche? Pizza? Moussaka? |
![]() |
![]() |
#3 |
Ustabil
|
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnLasagne syns jeg er lurt, forutsatt at du har former store nok eller mange nok til så mange personer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovn
Ja, det tenkte jeg på nå også. Jeg var ute på hytta i går, men ikke tenkte jeg på å ta med meg langpanneformen derifra hjem. De vi har til ovnen hjemme passer nok ikke til ovnen der ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnHva med grillmat da? Da kan du lage en stor porsjon potetsalat dagen før, og så bare slenge på masse kotletter og pølser som du delegerer til en av gjestene å snu på mens du fikser salaten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, det er også noe jeg har tenkt på. Saken er bare at dette er første sommeren som vi har hytta og første gangen vi har gjester der og vi har ikke noen grill der enda. Å ta ut den møkkete grillen vi har i bilen tror jeg at jeg hopper over. Jeg har ikke noen tid å kjøpe en heller og mannen er på reise og kommer direkte fra Gardermoen på lørdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#9 |
På vei
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnJeg bruker å lage en gresk rett som heter pastitsio. Den slår nesten alltid an både hos store og små. Og den er nesten bedre om den står en dag eller to. Jeg serverer den sammen med brød, gresk salat og tzatziki. Oppskrift kan du søke etter på nettet. Den jeg lager består i hovedsak av kjøttdeig, revet gulrot, løk, tomat, hvitløk, persille, makaroni og ost, og youghurt og egg til gratinering. Det er jubel her i huset når jeg serverer det. (Oppskrifta min er fra en kokebok som heter "smak av greske øyer") |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnMen om du steiker kjøttdeig, lager kjøttsausen og har det i ei gryte og har den hvite sausen i ei, river osten og tar med lasagneplatene så kan du jo bare smelle det sammen når dere kommer til hytta? Eller forsto jeg rett når du skulle lage maten hjemme og ta med til oppvarming på hytta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Interessant! De oppskriftene jeg fant når jeg søkte raskt, innehold hvitvin, har du i det? Jeg tror ikke jeg har noen hvitvin hjemme som egner seg for mat (les: for dyr). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bare sær
Det synes jeg hørtes bedre ut.
![]() |
#13 |
|
Ja, det er riktig, jeg hadde planlagt å gjøre alt klart hjemme. Men sånn som du beskriver kan jeg selvsagt gjøre |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På vei
Ja, det er sant, oppskrifta inneholder hvitvin. Det er allikevel sjelden jeg lager den med hvitvin, for jeg har ingen matvin stående, og det er sjelden vi drikker vin til. Jeg har istedet gjerne en dæsj hvitvinseddik i, dersom jeg har det. Det smaker veldig godt uten hvitvin også, men vinen hever uten tvil smaken noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
Jeg kunne gjerne tenke meg en mer detaljert oppskrift på denne retten slik du lager den |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
På vei
Jeg skal se om jeg får lagt det inn i kveld. Samme oppskrifta, bare litt moderert, er faktisk veldig fin som babymiddag også. Jeg lagde det og frøs ned flere porsjoner da Storesøster var lita. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
På vei
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnPastitsio: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
På vei
![]() Sv: Mat som kan varmes i ovnRetten kan helt sikkert fryses, men jeg har ikke prøvd det. Har jeg lagd mye, spiser vi gjerne både 2 og tre dager etter hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|