Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Rimelig laptop til hjemmebruk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-13, 12:03   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Rimelig laptop til hjemmebruk?

Finnes det?
Litt spill.
Litt film.
Litt hjemmekontor.
Nettsurfing.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 17:25   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Hva er rimelig?
Krav til skjermstørrelse? Er det ellers viktig at maskinen er lett?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 23:04   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hva er rimelig?
Krav til skjermstørrelse? Er det ellers viktig at maskinen er lett?

Rimelig: Billig!! Under 4000.
Alt fra minipc til hva enn er greit, og behøver ikke være lett nei.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 09:06   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Asus X201E virker litt interessant hvis det er en liten og kompakt pc man er ute etter. Pris under 4000 kr, 11,6" skjerm, Core i3-proosessor...

Ellers blir utvalget ganske stort når det gjelder de med større skjermer. Tips er vel å se etter en maskin med minimum Core i3, helst Core i5.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 09:09   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Jeg har en Asus, kjempefornøyd, bortsett fra at skjermen har begynt å blafre, det klemmer tydeligvis på i kontakten mellom skjerm og tastatur, dårlig kontakt. Ellers kjempefornøyd, jeg har dog en 13,3".

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 09:37   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Hva er det dere har tenkt å spille? Det er neppe mange spill som funker bra på en veldig billig pc.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 10:21   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hva er det dere har tenkt å spille? Det er neppe mange spill som funker bra på en veldig billig pc.

Type gratisspill som Moviestar Planet. Men mest nett tv, streaming. Men at vi lagrer litt serier.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 12:57   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Jeg skjønner ikke bruken og blir ikke vant til nettbrett men spurte gutta og de sier det går an å spille MP på nettbrett så hvorfor ikke da kjøpe et nettbrett?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:04   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg skjønner ikke bruken og blir ikke vant til nettbrett men spurte gutta og de sier det går an å spille MP på nettbrett så hvorfor ikke da kjøpe et nettbrett?

Jeg må ha hjemmekontormulighet. Vi har to ipader...
Pluss at det er enklere med lagring av serier og film.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:18   #10
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Men om den er til hjemmebruk, så får du kanskje mer igjen for pengene hvis du velger en stasjonær maskin?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:19   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Men om den er til hjemmebruk, så får du kanskje mer igjen for pengene hvis du velger en stasjonær maskin?

Nei, den må være mobil. Det er et absolutt krav, siden den også skal utlånes til ungene på rommet sitt. Ja, og for at mor skal ha mulighet for å se på serier en skjermet plass, helst i liggende stilling.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 13:25   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Kan jeg også blande meg og spørre, siden jeg hadde tenkt å legge inn en tråd om akkurat det samme? Jeg har nemlig en gammel jobb-laptop som poden fikk overta, men det var åpenbart ikke bra nok grafikkort, siden det ikke gikk an å spille f.eks. Minecraft. Jeg var på Ekspert (haha), og de mente at disse rimelige laptopene ikke gikk an å spille på nesten i det hele tatt.

Jeg synes 5-6-7-8 laken er altfor mye penger for en barne-PC; må man virkelig opp i det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 10:16   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Minecraft er basert på Java og krever derfor en del, mer enn man skulle tro, sier min datamann.
Samme mann sier at "ja, du må opp i litt penger for å kunne dra spill på pc".

Min Asus kostet 6000,- og er tvilsom til spill.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 11:20   #14
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Minecraft er basert på Java og krever derfor en del, mer enn man skulle tro, sier min datamann.
Samme mann sier at "ja, du må opp i litt penger for å kunne dra spill på pc".

Min Asus kostet 6000,- og er tvilsom til spill.

Slike krevende spill kommer ikke inn i vårt hus likevel. Skal ikke holde spill der brukeren kan sitte timesvis konsentrert om et og samme spill.
Så det er jo helt greit for oss. Men enkle fine "gratis spill", det må den kunne ta synes jeg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 16:51   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig laptop til hjemmebruk?

Jeg henger her, siden jeg fortsatt ikke har fått oppgradert min fire år gamle bærbare. Men jeg tror jeg vil ha en smal sak. Den må være god til film, men spill er ikke så viktig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no