Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva? Ikke klagegrunnlag? (Europark)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-13, 18:31   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hva? Ikke klagegrunnlag? (Europark)

Parkeringskortet mitt hadde av uviss grunn sklidd ned fra fronten. 780 kr i gebyr. Leser på nettsiden nå at det ikke er klagegrunnlag?
Greit nok om man står feil eller ikke har betalt. Men kun motorhavari og formelle feil fra betjent er gyldig klagegrunnlag?
Jeg spyr.

Gammel 31-07-13, 18:42   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva? ikke klagegrunnlag? (Europark)

Klag likevel. Man får vanligvis medhold første gang, med inkludert tante Sofie-pekefinger om å ikke la det skje igjen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 18:52   #3
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Klag likevel. Man får vanligvis medhold første gang, med inkludert tante Sofie-pekefinger om å ikke la det skje igjen.

Høres bra ut.
Jeg har sendt epost med bilde av parkkortet.

Gammel 31-07-13, 19:16   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det samme skjedde meg og jeg fikk ikke medhold. Bare en formell mail med strek under punktet at lappen skal ligge synlig i vinduet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 19:33   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var dumt, agenten, jeg har hørt så mange som har fått medhold på den måten jeg nevnte at jeg trodde det var praksis.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 20:03   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det trodde jeg også, men den gang ei.

Gammel 31-07-13, 21:09   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjipt Håper du får medhold!

Har du sånn parkeringslappholder i ruta? Hvis ikke så kan det anbefales, koster en tier på Biltema og holder kortet/lappen godt fast.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-13, 21:15   #8
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Klag! Samme skjedde med oss engang og vi fikk medhold. Mener vi tok bilde av billetten og forklarte hva som hadde skjedd. Husker dog ikke hvilket selskap det var da.

Gammel 31-07-13, 21:31   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Vi tok også bilder + at vi scannet lapp og sendte med værrapporten fra yr den aktuelle dagen (storm, så den blåste nok ned i setet da jeg lukket døren), men ingen medhold. Jeg er fremdeles sur for de pengene, kjenner jeg.

Gammel 31-07-13, 21:50   #10
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Kanskje jeg skal bruke utmattelsetaktikk. Pepre med Mail hver gang de avslår. Jeg har betalt, og det var et hendelig uhell at kortet skled av dashbordet.

Men jeg blir uansett veldig forsiktig etter dette, og kortholder skal anskaffes.

Gammel 31-07-13, 23:22   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det samme skjedde meg og jeg fikk ikke medhold. Bare en formell mail med strek under punktet at lappen skal ligge synlig i vinduet.

Jeg og.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 08:57   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg klagde (lappen lå med teksten inn) og fikk medhold. Og pekefinger.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 09:40   #13
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Noe av det samme skjedde meg, og da jeg klagde inn gebyret fikk jeg avslag og henvisning til reglementet. Valgte så å anke til parkeringsklagenemnda, og fikk medhold. Det var digg, det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 13:43   #14
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Jeg fikk mail om at klagen blir normalt behandlet i løpet av tre uker (de må få maaaange klager!), og at det ikke blir sendt ut purring under behandling.

Gammel 01-08-13, 13:47   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva? Ikke klagegrunnlag? (Europark)

Europark er et helvete å krangle med her i byen, dessverre. Men gyv løs. Klagetiden er lang ja, men de har nok mange klager - de holder jo på som gærne og!

Gammel 01-08-13, 14:25   #16
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Men den parkeringsbilletten du legger ved, kan du jo ha fått fra hvem som helst. Har du betalt med kort, har du jo bedre bevis på at du faktisk hadde betalt. Jeg skjønner jo at parkeringsselskapene ikke kan akseptere at folk kommer i etterkant og påstår at de hadde betalt, hvis de ikke kan bevise det.

Og bare så det er sagt, så har jeg fått min dose sureparkeringsbøter, så jeg er ikke pro europark, altså.

Jeg kan forøvrig anbefale easy-park appen på det varmeste!!!!!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:25   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Klage likevel. Jeg fikk medhold selv på feil parkeringsplass uten nytt oppdatert kort.
(men det var jobbparkeringskort - kan bevises at jeg har det, og ikke egen betaling.)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 14:27   #18
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det samme skjedde meg og jeg fikk ikke medhold. Enda jeg la ved eurocardutskrift. Ble opplyst om at vilkåret for billettens gyldighet var at den lå synlig i vinduet. Så jeg betalte 180 Kr for parkeringen og 750 kr i bot.

Gammel 01-08-13, 16:14   #19
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Fikk ikke medhold selv om vi sendte bilde av lappen i ruta. Den lå litt krølla så man måtte bøye seg for å se hva som sto. Vi fikk bilde fra andre siden som parkeringsvakten hadde tatt. Jeg er rimelig sikker på at tonen fra min kjære i første mailen( han var suuuur) var rimelig avgjørende for at de valgte å ikke gi medhold.

Gammel 01-08-13, 16:26   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Surt, men de kan jo ikke vite om lappen falt ned eller om du faktisk ikke har betalt så jeg forstår jo at man ikke får medhold i slike saker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.