Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Antrekk til første skuledag

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-13, 18:10   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Antrekk til første skuledag

Kva skal skulestartarane ha på seg første skuledag?

Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 18:44   #2
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Antrekk til første skuledag

Det vet jeg ikke ennå. Venter på at høstens klær skal komme inn i butikkene. Men satser på en pen genser og bukse.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 18:45   #3
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillebror har valgt seg en oransje bukse og en blå t-skjorte med Angry Birds fra Name It, også tenker jeg at han skal ha adidas-skoene som kun har vært brukt til pent i sommer + en hettejakke hvis temperaturen tilsier det.

Gammel 02-08-13, 18:50   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror minien her har sett seg ut en grønn bukse og en t-skjorte med ekstraliv (1up-soppen) fra SuperMario.

Gammel 02-08-13, 20:18   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har nylig arvet et lass med klær, så å kjøpe noe nytt nå er helt uaktuelt. Jeg tror det får bli en av kjolene som er litt sånn halvpene, dvs ikke helt strandkjole eller bursdagskjole. Tights eller ikke etter været.

Gammel 02-08-13, 22:09   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jenta vil ha shorts eller kule tights, jeg vil at hun skal gå med skjørt eller halvfin kjole. Hun vinner nok. Vi får heller ta bilde med penere klær på ettermiddagen.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 22:19   #7
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om været blir varmt og pent, blir det kjole. Om det er litt kjøligere, så holder jeg på å strikke en Skappel genser som jeg håper er ferdig til da. Og tights til.Hun skal opp i 5. Klasse.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 23:07   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jenta vil ha shorts eller kule tights, jeg vil at hun skal gå med skjørt eller halvfin kjole. Hun vinner nok. Vi får heller ta bilde med penere klær på ettermiddagen.

Jeg synes å huske at de fleste i vår klasse (to år siden) gikk i halvpene klær. Mange av jentene gikk i kjole, ikke så pyntet type, men noen gikk også i bukse.

Gammel 02-08-13, 23:15   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Storesøster hadde finkjole på sin første skuledag. Eg tenker at Poden skal ha ei finare bukse, ei litt tøff skjorte og (relativt) nye joggesko. Nervøs for at han skal vere over/underdressed. Ikkje at han bryr seg så veldig. Han vil jo ikkje på skulen, for der må dei gjere lekser! Kvar dag!

Gammel 02-08-13, 23:48   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg synes å huske at de fleste i vår klasse (to år siden) gikk i halvpene klær. Mange av jentene gikk i kjole, ikke så pyntet type, men noen gikk også i bukse.

Ja, jeg skal prøvd å overbevise henne om det, de er jo over 30 jenter så det blir nok mange med kjole.

Gammel 02-08-13, 23:53   #11
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ja, jeg skal prøvd å overbevise henne om det, de er jo over 30 jenter så det blir nok mange med kjole.

Da tror jeg du misforstod meg. De fleste var ikke veldig pyntet. De skal jo ha en nokså vanlig skoledag med friminutt osv. og skal kunne leke i klærne. Jeg hadde nok latt henne gå i noe hun føler som komfortabel i, enten det er kjole eller ei.

Gammel 03-08-13, 00:02   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Da tror jeg du misforstod meg. De fleste var ikke veldig pyntet. De skal jo ha en nokså vanlig skoledag med friminutt osv. og skal kunne leke i klærne. Jeg hadde nok latt henne gå i noe hun føler som komfortabel i, enten det er kjole eller ei.

Det er klart!

Gammel 03-08-13, 00:02   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

De skal jo ha en nokså vanlig skoledag med friminutt osv. og skal kunne leke i klærne.

Er det vanleg? Her er det berre oppmøte og formelle greier på første skuledag. Og skuledagen varar berre nokre få timar.

Gammel 03-08-13, 00:06   #14
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er det vanleg? Her er det berre oppmøte og formelle greier på første skuledag. Og skuledagen varar berre nokre få timar.

Vi hadde i alle fall en nokså vanlig dag, dog ikke like lang. Så vidt jeg husker hadde de med seg mat også, men det kan hende jeg blander med førskoledagen nå altså.

Gammel 03-08-13, 00:16   #15
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Førsteklassingen min skal ha hvitt skjørt med blå rundinger på fra Zara, hvit kortermet topp og Converse. Hvis det blir fint vær. Hun trenger i grunnen en ny og litt fin bukse hvis det blir veldig teit vær.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 00:19   #16
millact

Standard

Jeg kjenner jeg gleder meg til neste år når jeg igjen har skolestarter når jeg leser denne tråden.

Gammel 03-08-13, 00:21   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal kjøpe noe, men har ikke gjort det enda.

Det skal være klær av type "pent hverdags". De skal få være rene og hele på dagen. Knerten har vokst så mye i det siste at han nesten ikke har klær å ha på seg.

Gammel 03-08-13, 00:25   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen vår har langtfra vanlig skoledag. Det er bare en liten time, friminutt og så en liten time til. Sånn var det i hvert fall da snuppa begynte for to år siden. Deretter kan de være på Aks, men vi skal dra på kafé og feire.

Gammel 03-08-13, 00:30   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det to timer tror jeg, mens det er foreldremøte. Så er det SFO etterpå. Da skal jeg på jobb.

Gammel 03-08-13, 00:52   #20
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Her er det vanlig skole dag allerede første skoledag, bare att 1 klassingene som skal starte opp kommer 1 time seinere. Ellers må vi ut å se etter noe klær till barna så hvet ikke ennå hva dem skal ha på seg.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.