Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-13, 16:43   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Kindle kom hjem for 20 minutter siden, et par dager før jeg hadde trodd! Budet kom mens jeg var på butikken, selvfølgelig, så jeg løp hjem så fort jeg kunne, han ville vente ...

Men fra det sekundet jeg skrudde den på, ble jeg rett og slett litt skeptisk. Skjermen flimrer litt kan det virke som, ikke konstant, men innimellom - og allerede på oppstarten var det som om den ikke hadde helt ordentlig kontakt. Den blacket liksom ut et par ganger mens den viste startskjermen i et drøyt minutt.

Når jeg nå skal betjene den virker reaksjonen på touch litt treg og det gamle skjermbildet henger igjen i det nye i et par brøkdeler av et sekund osv. Det flimrer litt samtidig. Skal det være sånn? Enten så har jeg blitt for godt vant med gode skjermoppløsninger etc. og forventet kanskje for mye, eller så er det noe som ikke stemmer!??

Jeg håper jo på det siste, men akk så surt. Da må jeg vel klagem, returnere og styre, det tar lenger tid osv. :not in the mood for å krangle med tekniske duppeditter i dag:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:45   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Jeg har ikke hatt Kindlen min lenge nok til at jeg egentlig vet, men jeg har ikke tenkt over at min holder på sånn. Det er i alle fall ikke noe som plager meg, men det er jo klart at det ikke er det samme som å se på ipaden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:48   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Her er en videosnutt jeg tok nå når den oppdaterte programvaren. Som dere ser så forsvinner skjermbildet flere ganger. Det virker litt ustabilt!?





Jeg kan fint leve med det hvis det er sånn det er. Men hvis ikke, så er det jo noe galt, og det er jo kjipt når den knapt er tatt ut av esken liksom.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 05-08-13 kl 17:08.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 16:50   #4
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Når jeg valgte Kindle, valgte jeg Kindle Fire (som sikkert er nærmere iPad i lesekomfort), fordi jeg ikke klarte å like "henget" i sidevekslingene på de andre Kindlene...Og når jeg trykket på skjermen var det litt "flimring" mener jeg...Har en Nook også, som er en ren lesebrett-sak, og der er det også litt heng innimellom, og skjermen virker rar sammenlignet med padda og Fire'rn, men det skal visst være slik...

iPad, Kindle fire osv har jo tilnærmet sømløs overgang mellom sidene og ikke flimring, men de er vel heller ikke laget for å være rene lesebrett, tror jeg.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:18   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Får ikke sett videoklippet ditt på mobilen, har sånn gammeldags mobil jeg, men min pw flimrer litt også. Har i grunnen ikke tenkt noe særlig over det, og den virker som den skal, så jeg tror det er sånn den er.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:20   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Jeg hadde ikke bekymret meg over det, jeg har sett snutten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:28   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Når den oppdaterer seg, så kan den flimre litt, men ellers så har eg ikkje sett noko flimring på min kindle pw.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 17:51   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Min var litt sånn i starten. Men det har gått over, heldigvis!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 18:06   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Kindler har e-ink teknologi, dvs den tegner opp skjermen med å påføre elektriske spenninger sånn at de punktene som har blitt svart, står svarte inntil de blir påført motsatt spenning. Så den flimrer ved sideveksling. Man kan slå av at den gjør det for hver sideveksling under Settings -> Reading Options -> Page Refresh

At den flimrer ved oppdatering er ikke noe unormalt, de pleier å gjøre det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-13, 20:17   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle PW - skal skjermen "flimre"?

Oki doki. Da er alt såre vel!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no