|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Spinnoff: Ungenes forhold til godteriHva tenker dere rundt barn og godteri/søtsaker/kaker/søte drikker? Alt med måte? Strenge regler? Eller lite fokus, så det ikke blir så spennende? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriUngene er glade i godteri, men vi prøver å begrense det litt. Det betyr at det ikke er saft, brus, kjeks, sjokoladepålegg, sjokoladefrokostblanding og godteri som hverdagsmat, men de får lørdagsgodter og noen ganger koser vi oss litt på hverdagene også. De får is om sommeren, men langt fra hver dag. Jeg må si at jeg merker en viss forskjell på ungene etter at jeg la om kostholdet selv og vi har mindre søtt tilgjengelig i skapene. For de etterspør sjelden det vi ikke har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriVi har en snart syvåring som elsker is, snacks og godteri. Hun er slank, spiser godt med mat, og får alikevel alltid plass til masse godteri. Yngste, 5 åringen, er mer småspist, liker ikke sjokolade og spiser sjelden lørdagsgodtet sitt. Hun velger de minste isene.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriMine to er veldig glad i alt som er søtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Javel
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriEldste er veldig kresen på godteri og kan ha sitt leeenge, minsten likeså. Men mellomste er en "hund" etter godteri. Vi har rett og slett måtte gjemme bort alt vi har i hus for han rundstjeler oss. Mat bryr han seg ikke om, men saumfarer skaper etter noe med sukker i.
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriJeg har aldri vært spesielt streng, da jeg har følt at ungene mine har vært glad i godteri, men på en "normal" måte. De har ikke vært sånne unger som har støvsugd godteskåla før andre har rukket å si kake. Eldstemann ble mer godtesjuk nå i tenårene, mens yngstemann fort kan glemme at han har kjøpt lørdagsgodt. Han er også veldig kresen, og kan fort vi nei takk til alt som blir tilbudt, fordi han ikke finner noe som frister.
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriUngene er (som sin mor), meget glade i godis.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriVi har bare godteri i helgen av hensyn til både barna og meg. Alle vi tre er godtegriser - særlig jeg og eldstejenta.
![]() |
#10 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriAlle mine elsker alt av godis. Vi praktiserer godteri og nugatti stort sett kun på lørdager, uten at vi er fanatiske. Vi drikker av og til saft til middag, ellers er det lite søtt servert på ukedagene.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriSnuppa er som meg, og elsker alt søtt.. kaker, is og godteri. Pjokken er mer glad i salt, som potetgull og popcorn.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriVi er sånn passe strenge. Godis, kjeks, potetgull og brus i helger (mer i ferier, men vi prøver å begrense). Ungene forstår og maser ikke etter det. Det hender vi har helger helt uten godis og da er det sjelden mas etter det. Is er vi ikke så flinke å begrense, annet enn at det blir minimalt av det utenom mai, juni og juli da.
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriVi tenker alt med måte. De får lørdagsgodt, og saft (de liker ikke brus) til middag i helgene. Vi har dessert hver søndag. Søte pålegg får de kun i helgene, og da etter at de først har spist en brødskive med vanlig pålegg. Om sommeren kan det godt bli is hver dag, og vi er gjerne litt mer løsslupne med snop når vi er på ferie. Juice, sjokolademelk og søte frokostblandinger har vi sjelden i hus.
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriLitt streng og alt med måte. Barna er like glad i søtsaker som foreldrene og må begrenses litt på hvor ofte de får tilgang. De kan spise enorme mengder med dessert og is om de får lov - og ettersom jeg ikke er så glad i å stoppe barna, begrenser vi heller antall ganger.
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriMine er glade i godteri, særlig den største. Men jeg begrenser det mye mer for dem enn jeg gjør for meg selv. Det er lørdager + at det blir en del is på sommeren, det er ikke noe stress, men godteri skal ikke ta opp plassen til maten.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriDe er begge veldig avslappet til godis. De får litt godis og ostepop til helga, men de gangene de får godteri bursdager etc, blir de aldri spist opp. Jeg tror ikke det faller dem inn å spise godter i midt i uka. I sommer har det selvfølgelig blitt endel is.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriUngenes forhold til søtt er nok som i en ganske gjennomsnittlig familie, vil jeg tro. Det er bare jeg som spiser godteri og kjeks hver dag, for å si det sånn.
![]() |
![]() |
#18 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriJeg er overrasket over hvordan de begrenser inntaket selv, for jeg mener at det gjorde ikke jeg da jeg var liten. (Og de er jo egentlig meg, er de ikke?
![]() |
#19 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriDette er trolig mer mitt forhold til vesla og godteri, enn hennes forhold til det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
can-jur
|
![]() Sv: Spinnoff: Ungenes forhold til godteriDe oppfører seg stort sett som om de aldri har fått mat når det er snakk om kaker, kjeks og godis. Og brus....
![]() |
![]() |
|
|