Hva GJØR jeg egentlig med håret mitt i bryllup?
Om to uker skal min bror gifte seg. Kjolen er i boks, kjolen til min datter, dress til guttungen, og mannens er bestilt. So far so good. Gave har vi også.
Men håret mitt!
Jeg har ganske langt hår, det når meg midt nedpå ryggen. Det er EGENTLIG krøll i det, men i praksis ser man ikke mye til den utenom når det er vått, den forsvinner egentlig når håret tørker, også om jeg har i skum/spray/paste som skal holde på den. Noe krøll beholder det da, men ikke mye.
Vi skal være i kirka klokka 12 (eller, i god tid før, selvsagt, vigselen er klokka 12, guttungen skal stå i døra og dele ut program, så vi må være der tidlig), og jeg har altså to unger som også skal være klare. Det er derved ikke mye praktisk å skvise inn et par timer hos en frisør for å sette det opp.
Et alternativ er å klippe det selvsagt, jeg har uansett LYST til å klippe meg (type "av over skuldrene en plass" og mamma lurer på om ikke jeg ville kledd en (lang) lugg. Jeg er usikker, for sist jeg hadde lugg var slutten av ungdomsskolen og starten på vgs og jeg har ungått det siden fordi jeg har vært redd for at krøllen i håret skulle gjøre en lugg helt "fizzy". Men, jeg har jo som sagt myyyyye mindre krøll i håret nå enn før da, så det er kanskje mulig?
Jeg har ikke vært hos frisør siden vi sluttet, og mamma er veldig fornøyd med sin, så hun anbefalte meg en time der. Men hun hadde tid til meg.... fredag ettermiddag, dagen før bryllupet. Særlig lite aktuelt for 1)jeg har nok absolutt andre ting å bruke den ettermiddagen på, jeg skal bake kake til bryllupet i tillegg til sikkert tusen andre ting å passe på denne dagen og 2)jeg må ha tid til å bli kjent med en frisyre og vite hva jeg skal gjøre med den før en slik dag, og det funker ikke når det er klippet kvelden før...
Jeg kan sikkert finne meg en annen frisør da, det burde ikke være noe problem sånnsett. Men jeg er fortsatt veldig usikker på hva jeg GJØR med dette håret til bryllupet, og hvor langt det skal være for at jeg lettest klarer ordne noe presentabelt.
Jeg skal i to eller tre bryllup på en måned (invitert i tre, har bare barnevakt til to så langt, er muligens barnevakt for to i tillegg til mine egne to det siste.) så det hadde jo vært kjekt å få til noe...