Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 21:50   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

Siden han ikke lenger skal være på SFO ønsker jeg å gi han en mobil i 10 årsdagen. Dette slik at han får frihet til å ha med venner hjem eller bli med andre hjem etter skolen,

Har lest litt tester, men tenker at det ikke er toppmodellene som er egnet som første mobil.

Kriteriumer
-ikke så dyr at det blir krise om han mister eller ødelegger den
-lett å bruke
-ikke for stor slik at den passer i hans hånd og i lommer han har

Vet heller hva slags Abbonnement vi bør velge, men ser kanskje for meg at kontantkort er best i starten. Usikker på om vi kan få fri familie siden faren har Telenor og jeg ventelo. Begge er jobb Abbonnement, slik at vi ikke kan bytte operatør selv.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 21:51   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5 klasse

Han er også glad i å høre på musikk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 22:07   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Min 11-åring fikk Sony Experia V til bursdagen. Hun har vært limt til den siden, så man kan si hun er fornøyd. Vanntett er den også.

http://www.elkjop.no/product/mobil-o...rttelefon-hvit

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 17:59   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Den var kjempefin, men kostet vel litt mere enn jeg hadde tenkt. Er det vanlig å bruke så mye penger på første telefon til avkommet ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 18:23   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Storebror har en samsung galaxy Y. Jeg betalte 500 med kontantkort. Helt grei telefon.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 18:43   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Min 11-åring fikk Sony Experia V til bursdagen. Hun har vært limt til den siden, så man kan si hun er fornøyd. Vanntett er den også.

http://www.elkjop.no/product/mobil-o...rttelefon-hvit

Aner ikke. Den var på tilbud når vi kjøpte den, så vi ga litt mindre. 2500 tror jeg. Før det hadde hun en gammel avlagt iphone, men den ga opp rett før bursdagen, så det var litt impulskjøp. Det er en del i klassen som har iphone, både 4s og 5, så det er vel ikke så veldig uvanlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 19:23   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Min gutt har samsung galaxy s3 mini.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 21:03   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Storebror har en samsung galaxy Y. Jeg betalte 500 med kontantkort. Helt grei telefon.

Storebror har Samsung Galaxy Young, den er nesten lik Y. http://www.samsung.com/no/consumer/m...GT-S6310ZWAHTS

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 21:14   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Storebror har Samsung Galaxy Young, den er nesten lik Y. http://www.samsung.com/no/consumer/m...GT-S6310ZWAHTS

eh, det er vist young han har.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 21:23   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Min har ZTE - den er skikkelig bra, koster rundt 1000 og er en bra smarttelefon. Android.

http://www.elkjop.no/brand/ZTE

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 21:43   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Mine har iPhoner kjøpt brukt. Jeg tror du kan få en bra telefon om du ikke trenger en ny.

Jeg vet mange er fornoyde med Samsung til barna.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 21:44   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Storebror fikk nettopp en Sony Xperia Tipo. Den var relativt billig på Lefdal når vi kjøpte på nett, er ikke for stor sånn at den lett får plass i en lomme og har Android 4.0, som er vesentlig kjappere enn Android 2.3 som han hadde på den gamle, som han klarte å knuse etter ett år.

Ang. kontantkort så tror jeg ikke det går an å kombinere med fri familie så lenge dere har jobbabonnement, for fri familie må opprettes fra et privat abonnement som ikke er kontantkort. Det er iallefall det jeg fikk vite da jeg forsøkte meg på noe tilsvarende for et år siden.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 22:24   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Storebror har en samsung galaxy Y. Jeg betalte 500 med kontantkort. Helt grei telefon.

Den har vi og, med kontantkort fra Telenor. Tror den koster rundt 250 kr nå bare. Helt OK telefon til vårt bruk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 23:18   #14
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Kjøpte Samsung galaxy young til jentene på 8 og 10 år. Betalte 299,- pr tlf og har ringkontant.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 20:52   #15
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

8-åringen fikk iPhone 4 nå. Han betalte 1100 selv av bursdagspenger, og jeg resten, på et tilbud hos Chess. Da betaler jeg 149 kr. måned på hans et års tid. Både han og søsteren har Sjakkmatt littbruk abonnement. Kjøpte et deksel på ebay som tåler en dult eller to.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:35   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

Tuppa kjøpte Samsung galaxy young for sparepengene. Mange av vennene har denne. Og så kjøpte hun en til broren på syv av sine egne penger også. Den klarte jeg ikke si nei til. Både hun og han strålte i kveld.
Kontantkort. 348 inkl frakt fra Telenor.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:00   #17
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

Poden har akkurat fått en nokia lumia 620, og er superfornøyd med den. Den er litt dyrere enn jeg hadde tenkt, men billigere enn iphone som gubben hadde tenkt. Han har windows pc og windows telefon, så da passer de sammen. Vi voksne har iphone og mac, så vi må sette oss litt inn i bruken. Han har foreløpig kontantkort, og får bare bruke datatrafikk via wifi. Er litt usikker på hvordan det vil fungere.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:18   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

Sjekk finn.no, mange billige telefoner som ikke er bundet til abonnement.
Mine har hatt Sony, Samsung og HTC, alle de har vært enkle i bruk. Jeg hadde kkøpt en android telefon (eller Iphone) for vår erfaring er at telefonene fort blir spillmaskiner.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:47   #19
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Storebror har en samsung galaxy Y. Jeg betalte 500 med kontantkort. Helt grei telefon.

Den har Mellomste også, helt kurant.

Føler litt for å forklare/forsvare hva 6-åringen gjør med telefon, og det er kun fordi den kostet en tredjedel av hva Samsung Galaxy S'en gjorde (et mininettbrett a la iPod Touch), så vi kjøpte den i julegave for spilling etc istedetfor Galaxy S'en.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 21:34   #20
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken mobil til gutt i 5. klasse?

For tiden tenker jeg på galaxy young fra Samsung fra Telenor. Gir nok blaffen i fri familie, det koster ikke masse å ringe uansett. Kan evt ta et abb til 99 kr per med da er 100 sms og 100 Mb data inkl. Foreløpig ser han selv ikke det store behovet. Han er visst den siste i klassen som ikke har mobil så vi er sent ute.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no