Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sparkingen av stortingsreferenten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-13, 12:21   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sparkingen av stortingsreferenten

En tilkallingsreferent til Stortinget fikk sparken etter å ha snakket stygt om Eskil Pedersen (VELDIG stygt, men absolutt ikke over lovens grenser, tror jeg det er enighet om). Eskil Pedersen sitter ikke på Stortinget, så når Storinget sier at referenten har brutt Stortingets etiske regler må man anta at det gjelder at det ikke skal snakkes stygt om noen om man er ansatt på Stortinget.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-4096163.html

Saken Korslund (referenten) har tatt opp, i en ganske ufin tone, er den der Eskil Pedersen og andre i AUFs ledelse rømte fra Utøya i MS Torbjørn, og så overtalte kapteinen til å ikke vende tilbake for å redde flere (han hadde selv datteren sin gjemt på øya) (http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-6736431.html). Saken har tidvis vært oppe til diskusjon, men veldig diskret og hensynsfullt fra de fleste redaksjoners hold, og tilsvarende helt oppsiktsvekkende ondskapsfullt og forferdelig på de anonyme nettdebattene.

Jeg syns det er betenkelig at
- denne saken ikke har fått blitt ordentlig belyst og sett på: Hvorfor gjorde man de vurderingene man gjorde? Kunne liv vært reddet om de hadde valgt annerledes? Kunne de, med informasjonen de satt på, valgt annerledes? Burde de? Da hadde man fått dette frem i lyset, sett på det, og gått videre. Sånn det har vært håndtert til nå, så får dette leve som en ekkel skygge over alle dem som var på båten.
- at Stortinget velger å sparke en ansatt som velger å ta et høyst upopulært standpunkt i saken om APs håndtering av dette (ikke av Pedersen, altså, men av regjeringspartiet AP)

Ytringsfrihetsaspektet er greit belyst her, syns jeg: http://morgenbladet.no/ideer/2013/yt...hetens_hoyborg

Altså, hva mener dere: Skulle det som skjedde på MS Torbjørn vært belyst nøyere? Hadde storttingsreferanten rett til å si det han sa? Er det ok at vår høyeste statsmakt sparker en person som sier slikt?

Gammel 13-08-13, 12:29   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sparkingen av stortingsreferenten

Kan bare uttale meg om spm en, og mitt svar er at drt r unødvendig med mer belysning. Særlig etter at jeg så " til ungdommen" med Johannas skremmende beskrivelser av hvordan det var. Når slt blir satt på prøve er vi bare mennesker, med ønske om å overleve og ulik respons på dødsskrekk og traumer.

Gammel 13-08-13, 12:33   #3
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes ikke det er noe som skal belyses eller debatteres offentlig. I en så ekstrem kan man ikke forvente at alle tar rasjonelle valg, eller at de i det hele tatt klarer å tenke klart. det synes jeg faktisk man bare skal godta.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 12:35   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener det samme som jeg gjorde for to år siden da vi diskuterte dette. Etter mitt syn er det urimelig å forvente at AUF-lederen er i krigsberedskap og det er helt fair at fergeskipperen fulgte anmodningen fra politiet om å komme seg i sikkerhet. Om liv kunne vært spart vil uansett bare kunne besvares med spekulasjoner, men det er uten tvil stor sannsynlighet for at Eskil Pedersen ville vært død i dag om han hadde blitt værende på øya og truffet på Breivik.

Ang. saken om stortingsreferenten så vet jeg ikke helt. Han var innleid til vikaroppdrag og ikke fast ansatt, så det er ikke snakk om sparking, men at han ikke blir innleid igjen. Jeg tenker at det er sånt man risikerer om man skriver kontroversielt og stygt om folk på et såpass offentlig sted som facebook, ikke bare om man ønsker jobb i det offentlige, men uansett.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 13-08-13 kl 12:46.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 12:42   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker også forrige diskusjon vi hadde om dette, som jeg syns var veldig ekkel. Jeg vet ikke om "mer belysning" er nødvendig. Hva skal man belyse mer? Privatpersoners redsel og oppførsel? Det er jo ikke snakk om noen som har som jobb å redde andre, eller som noensinne kommer til å komme i en slik situasjon igjen. Tror man det kommer til å føre noe godt med seg?

Angående sparkingen syns jeg at jeg har for lite info til å mene noe om det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 12:44   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Tallulah.

Gammel 13-08-13, 12:46   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke helt hva jeg mener om at han ikke får jobbe som referent mer. Det har kanskje noe med tillitsforholdet til en referent, at det skal være en nøytral rolle? Ytringsfriheten er ikke absolutt. Helsepersonell har f.eks. ikke lov til å ytre seg fritt om pasienters diagnoser, meninger eller annen informasjon som har tilkommet en gjennom pasient/behandler-forholdet. Jeg vet at dette ikke er sammenlignbart med det å være stortingsreferent, men et eksempel på yrkesmessig begrensning av ytringsfriheten.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 12:49   #8
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Enig med Tally ang. sparkingen, og så synes jeg (absolutt synsing) at det er forferdelig ufint å mene så j"#¤%&lig mye om hvordan ekstemt traumatiserte mennesker uten kamptrening opptrår under en masakre og nermest anklage dem for å ha overlevd. De traume reaksjonene og surviversguilt plagene klarer de da helt fint å få selv om ikke resten av samfunnet skal gjøre det verre. Jeg er faktisk rystet over at det går an! SKAMME SEG! Eskil har påtatt seg et politisk lederansvar, han har ikke signert på å dø for imagets skyld. Hvem som blir helt og hvem som blir slusk, og død for den saks skyld er resultat av grusomme tilfeldigheter og jeg synes debatten er infantil og uverdig.

Gammel 13-08-13, 12:50   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet veldig lite om saken, så tar alle forbehold for at det er viktige momenter jeg ikke har fått med meg. Men jeg synes, som Røverdatter nevner, det er vesensforskjell på å ikke få ytterligere vikaroppdrag og å faktisk bli sagt opp. Jeg kan godt se for meg at jeg ville la være å ansette noen, eller la være å gi flere oppdrag til noen, fordi de hadde oppført seg (eller uttalt seg) på en måte som jeg syntes var ufin eller ubehagelig, selv om det ville vært altfor lite alvorlig til å sparke noen over.

Gammel 13-08-13, 12:57   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke den båtsaken bør belyses mer. Jeg har forstått at de dro for å skaffe hjelp. På det tidspunktet var det ingen ungdommer i vannet.

I etterpåklokskapens lys kunne man kanskje ha gjort ting annerledes, men både ungdommene og kapteinen var i sjokk og jeg er sikker på at de gjorde det de mente var riktig.

Gammel 13-08-13, 13:00   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også helt enig med Røverdatter og Skilpadda i at det er forskjell på å ikke få forlenget vikariat/flere oppdrag og få sparken.
Man får vanskelig sparket ansatte fordi meningene er litt på tvers av andre. Heldigvis.

Gammel 13-08-13, 13:06   #12
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes ikke den båtsaken bør belyses mer. Jeg har forstått at de dro for å skaffe hjelp. På det tidspunktet var det ingen ungdommer i vannet.

I etterpåklokskapens lys kunne man kanskje ha gjort ting annerledes, men både ungdommene og kapteinen var i sjokk og jeg er sikker på at de gjorde det de mente var riktig.

Enig. Jeg syns Mads Andersen i VG sin kommentar til Oddekalv beskriver det bra:

Sitat:

[…]
Ukentlig ser jeg bedrevitere komme ut av mørket og inn i offentlighetens lys. De mener Pedersen burde tatt kommandoen over MS Thorbjørn, Utøya-ferga som han og åtte andre reddet livet sitt med den dagen.

De vet sannsynligvis ikke at det finnes en skipper på fartøyet. En ubestridt maritim leder gjennom flere år. Når han ber AUF-lederen om å legge seg ned på dørken, mens de dødelige skuddene høres på land, gjør selvfølgelig den da 27 år gamle gutten det.

For skipperen var fast bestemt på å hente et jaktvåpen på fastlandet for å dra tilbake til Utøya og angripe Breivik. Kort tid i forveien hadde han sett terroristen skyte kvinnen han var gift med. Datteren hans på 14 år var igjen på øya. I en lignende situasjon og med samme mål for øye, tror jeg de fleste hadde hatt dårlig tid.
[…]
Alt som skjedde på og rundt Utøya 22. juli er godt belyst gjennom rettssaken og ikke minst i Gjørv-kommisjonens rapport. I mengden av mennesker som kritiseres for å ha sviktet den dagen, nevnes ikke Pedersen med ett eneste ord.

Gammel 13-08-13, 13:10   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at de ikke skal måtte dømmes for valgene de tok, kaotisk som det var. Men på lik linje med alle andre som jobbet og slet og ble traumatisert den dagen, så tror jeg det er viktig at vi ser også der på hva man kan lære. Ingen var forberedt på noe så uhyggelig, og det preger alt som ble gjort, og alt som har blitt kritisert i ettertid, og formålet må jo være å lære. Og jeg tenker at de i hvert fall må være en lærdom for APs og AUFs ledelse i kriseberedskap. Jo mer man har tenkt på sånt på forhånd, jo mer kan man redusere panikken når noe forferdelig skjer.

Jeg er generelt lite tilhenger av å legge lokk på ting, og syns at det som tyter ut under lokket er mer skadelig enn det man kunne fått frem i en ryddig undersøkelse og diskusjon.

Gammel 13-08-13, 13:10   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Referenten fikk ikke sparken, han får bare ikke flere oppdrag og det syns jeg er helt fair kjenner jeg.

Å kalle traumatiserte mennesker som flykter for livet for barneofrere er langt over streken, og det er så sneversynt at jeg blir kvalm.

Og jeg er helt enig i at dette ikke trenger videre belysning. Dette var en så ekstrem situasjon at selv de profesjonelle snublet, hvordan kan man da forvente at sivile skal opptre kalkulerende og rasjonelt? Og hadde det uansett vært rasjonelt å bli eller snu?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 13:13   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med røkla her. Jeg syns denne saken er mer enn godt nok belyst, og jeg nekter være med på å fyre opp under konspiratoriske teorier om at den fulle og hele sannhet holdes skjult for oss.

For alle de berørte sin del, og ikke minst for Eskil Pedersen sin del, bør denne saken nå få hvile, så gutten får en reell mulighet til å stable livet sitt på beina igjen.

Og ellers syns jeg og at det er forskjell på å få sparken fra en stilling og det å, i dette tilfellet, ikke bli innleid til fler vikaroppdrag.

Gammel 13-08-13, 13:18   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og jeg tror man ikke bare i AUF, men i andre politiske organisasjoner kan lære av det som skjedde, også kanskje for å redusere traumer i etterkant: Hva er mitt ansvar hvis organisasjonen jeg jobber for er truet? Generell nødberedskap (hvilke nødnummer man skal/kan ringe, annen beredskap man kan få fatt i). Det var store diskusjoner og generelt en vanskelig situasjon på MS Torbjørn.

Angående Mads Andersens kommentar:

Sitat:

De vet sannsynligvis ikke at det finnes en skipper på fartøyet. En ubestridt maritim leder gjennom flere år.

Dette er ikke helt i tråd med det som kom frem i avhørene i etterkant:

Sitat:

Kapteinen sier han vil snu og kjøre tilbake til Utøya. Det blir en diskusjon, men kapteinen overtales til å kjøre videre. De «motiverte» ham til å fortsette, sier en annen i avhør.

Sitat:

Alt som skjedde på og rundt Utøya 22. juli er godt belyst gjennom rettssaken og ikke minst i Gjørv-kommisjonens rapport.

Ble det som skjedde på MS Torbjørn belyst i kommisjonens rapport?

Gammel 13-08-13, 13:20   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg syns det er rart at et ønske om å forstå hva som skjedde og hva som kunne vært gjort annerledes skal oppfattes som et ønske om å "dømme". Det er et ønske om å lære til senere. :HMS-skadet:

Gammel 13-08-13, 13:25   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er rart at et ønske om å forstå hva som skjedde og hva som kunne vært gjort annerledes skal oppfattes som et ønske om å "dømme". Det er et ønske om å lære til senere. :HMS-skadet:

Jeg tror nok majoriteten ser det ekstreme i denne situasjonen og at det nok ikke er der de trenger å lære til senere. Det er bedre å konsentrere det arbeidet rundt de instansene som ikke fungerte optimalt i en krise, det er tross alt de som statistisk sett vil ha mest bruk for det i ettertiden - ikke sivile. Det er mye man må være forberedt på som leder, men han er leder i et politisk ungdomsparti og ikke lagfører i krig. Å bli på øya kunne veldig gjerne føre til at flere hadde dødd, ikke nødvendigvis at flere hadde overlevd.

Og du skriver 'hva som kunne vært gjort annerledes', noe som mer enn antyder at det ble foretatt et feil valg når de reiste fra øya. Er man så sikker på at det valget var feil da?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 13:25   #19
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva vet vi om hva AUF og AP har lært og tatt inn i sine beredskapsplaner etter det som skjedde?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 13:25   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ble det som skjedde på MS Torbjørn belyst i kommisjonens rapport?

Jeg kan i alle fall ikke se det av den detaljerte innholdsfortegnelsen (med forbehold om at jeg har oversett noe).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.