Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge på kjøkkenvegger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-13, 22:33   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farge på kjøkkenvegger

Kan noen komme med gode innspill til kjøkkenet vårt. Vi har antikk-hvit på alle vegger som etter 5 år har blitt litt grålige og kjedlige. Ikke pent. Kjøkkenet vårt ser omtrent slik ut, hvit innredning, mørk benkeplate:

(Bildet er lånt fra nett)
Hvilken farge ville dere valgt på veggen?

Vi skal ha hvite fliser over benken. Kom gjerne med bildeforslag eller linker. Jeg trenger virkelig hjelp til dette her. Blir ikke enig med meg selv. Tilstøtende rom er stua, den har vi malt i fargen Delikat fra Jotun, en gråbrun farge.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 08:15   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Vi har hatt grått på kjøkkenet de siste årene. Før hadde vi valmuefrø, nå har vi en annen gråfarge som er tatt fra Jotuns siste katalog/brosjyre. Kan se hva den heter når jeg kommer hjem. Vi har hvit innredning og svart benkeplate.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 08:19   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Den kan faktisk ligne litt på Delikat utfra bildet. Jeg har vurdert å ha samme farge i stua og på kjøkkenet, men mannen mener det er såpass mye jobb dette her, så vi må variere noe for å ikke gå utrolig lei. Antikk hvit er jeg i alle fall veldig lei av, men nå var jo absolutt hele huset malt i den fargen innvendig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 12:54   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Jeg slår et slag for farger!
Vi har kremhvit gloss dører, bambus benkeplate og Thai magic på veggene. Veldig fornøyd med det.
Men så syns jeg det er kjedelig med hvitt, grått og greige overalt da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 22:17   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Vår gråfarge heter Kalkgrå.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 22:22   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Hmm, nå må jeg tenke. Planen er spisestuesofa i linfarge, noe mørkere stoler og såpevasket eller hvitoljet eikebord. (Vi har spisestue og kjøkken i et, rommet er stort)
Tror nok jeg må velge litt dempet farge, selv om jeg er glad i det litt spreke også. Mulig møblene må på plass først, så veggfargen?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-13, 22:38   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Sand er min favorittfarge, beige, men ikke varm, og allikevel ikke grå! Hvordan har de klart det?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 10:28   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Får man kjøpt testbokser med maling tro?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 10:41   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Hva med mintgrønn, den er ganske dempet? Eller turkis, lys turkis. (ikke knall men mer skittenturkis) Eller GUL!

Farger inn i hjemmet!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 10:41   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

De mest populære fargene får du fargeprøver på, størrelse 10 x 10 cm. Du kan også kjøpe A4 ark med fargeprøver (Maxbo Alna har dette i allefall).

http://www.dinside.no/854705/faa-mal...ovene-i-posten

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 10:57   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

De fleste fargehandler fikser små bokser med maling også.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-13, 11:33   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Fargen Skagen fra Jotun foreslo en venninne av meg, mulig jeg må sjekke ut den også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 19:42   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Orange skal være bra for fordøyelsen, men er kanskje ikke så dempet da. Vi har orange og Thai magic i spisestuen som vender mot vest. Det er superfint om kvelden når solen går ned!
Det kan forøvrig være lurt å tenke på hvor man får sola fra med tanke på fargegvalg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:13   #14
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Orange skal være bra for fordøyelsen, men er kanskje ikke så dempet da. Vi har orange og Thai magic i spisestuen som vender mot vest. Det er superfint om kvelden når solen går ned!
Det kan forøvrig være lurt å tenke på hvor man får sola fra med tanke på fargegvalg.

Det kunne jeg godt tenke meg å se bilde av.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:15   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Det kunne jeg godt tenke meg å se bilde av.

Ja, bilde, det høres spennende ut slik du beskriver!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 23:27   #16
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Jeg ville gått for en av Jotun sine blå-grønn-turkis nyanser. F.eks Sval Sjø eller Sjøgløtt. Sval Sjø er akkurat så mye farge at den blir mer spennnede enn grå, men samtidig er ganske nøytral. (Dog ville jeg ikke brukt Sens maling, den har jeg dårlig erfaring med, den er så tynn og suppete. Da er butinox greenroom bedre).

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 09:16   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Takk for innspill, synes også Thai M høres spennende ut, vi har morgensol på kjøkkenet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 09:22   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Jeg ville gått for en av Jotun sine blå-grønn-turkis nyanser. F.eks Sval Sjø eller Sjøgløtt. Sval Sjø er akkurat så mye farge at den blir mer spennnede enn grå, men samtidig er ganske nøytral. (Dog ville jeg ikke brukt Sens maling, den har jeg dårlig erfaring med, den er så tynn og suppete. Da er butinox greenroom bedre).

Vi har sval sjø på kjøkkenet.
Droppet Sens fremfor Lady Easy Clean, ettersom vi ikke har noe fliser eller annet og dermed ønsker å kunne vaske av veggen.
Jeg har helt motsatt erfaring enn Serena med Sens vs. Green Room, kommer aldri noensinne til å bruke Green Room flere ganger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 09:29   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Veldig lekkert, Ru!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 10:33   #20
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Farge på kjøkkenvegger

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vi har sval sjø på kjøkkenet.
Droppet Sens fremfor Lady Easy Clean, ettersom vi ikke har noe fliser eller annet og dermed ønsker å kunne vaske av veggen.
Jeg har helt motsatt erfaring enn Serena med Sens vs. Green Room, kommer aldri noensinne til å bruke Green Room flere ganger.

Elsker den fargen!
Lady Easy Clean er topp, vi har også malt med den på kjøkkenet. Jeg tror jeg er den enste som liker butinox greenroom , men Sens ville jeg uansett ikke valgt, den er suppetynn. Jeg tenkte at det skulle være miljøvennlig maling, men om vanlig er grei så vil jo sikkert Easy Clean være best på et kjøkken. Supreme Finish er også veldig fin, men den er forholdsvis dyr!

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no