Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-13, 10:13   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg må ha ny telefon. Den gamle ligger på sotteseng.

Jeg vil ha iPhone 5. Jeg må heretter betale regningene mine selv. Hva er det beste abonnementet? Jeg skravler mye, sender mange meldinger, surfer masse.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 10:31   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Hvor du er når du surfer, spiller vel en relativt stor rolle. Er du på hjemmenettverket spiller ikke type abonnement noen rolle.

Jeg har Chess sjakkmatt. 199 i måneden. Da har jeg fri bruk av sms, mms og ringing, og 1000 MB i måneden. Det holder leeeeenge for meg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 10:55   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg får all epost på telefonen, surfer når jeg vil, og bekymrer meg fint lite over hvor mye nett jeg bruker (har jobbabb med 5 GB inkludert), og som regel bruker jeg en halv GB. Så man trenger ikke så mye nett som man tror.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 11:41   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg har Komplett M fra Telenor er det vel. Kjøper man telefonen samtidig betaler man ca 449,- pr. mnd første året, så går mnd.avgiften ned til 249,- pr. mnd. Fri bruk av tellerskritt og sms samt inkl. sufing for 800 MB tror jeg det er. Det holder, og jeg bruker telefonen ganske mye både meldinger og surfing. Evt. har du Komplett M+ til 299,- pr. mnd og dobbelt så mye surf inkl., om det er nødvendig. Andre operatører kjenner jeg dessverre ikke til.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 12:43   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg får all epost på telefonen, surfer når jeg vil, og bekymrer meg fint lite over hvor mye nett jeg bruker (har jobbabb med 5 GB inkludert), og som regel bruker jeg en halv GB. Så man trenger ikke så mye nett som man tror.


Vi har 1GB inkl. i jobbanbonnementet. Det går knapt en mnd uten at jeg får melding om at det er oppbrukt ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 12:51   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


Vi har 1GB inkl. i jobbanbonnementet. Det går knapt en mnd uten at jeg får melding om at det er oppbrukt ...

Høh. Kanskje jeg bruker nettet unormalt lite? Jeg streamer ikke, da, bortsett fra Spotify en gang i blant (bruker som regel offline listene), men det er fordi jeg sjelden har lyst, ikke for å spare.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 13:08   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Eg har "Fri data" frå Taklmore. 349,- i månaden for 500 ringeminutt (utanom femsifra nummer) 500 sms, 500 mms og fri datatrafikk. Eg surfer og mykje, og liker å ikkje trenge å tenke på nettbruk.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 13:14   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Både jeg og mannen har et abbonement fra talkmore til 199 kroner. Fri bruk av telefon, sms og mms og 1 gb surfing i måneden. Jeg lager offlinelister på spotify og ser sjelden på netflix/youtube når jeg ikke har wifi. Så jeg klarer fint å holde meg godt under 1 gb.


Sist redigert av zinatara : 16-08-13 kl 13:23.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 13:21   #9
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg betaler 299 for 3 gb data, og ubegrenset ringetid, sms og MMS. Det er Talkmore.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 14:05   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Eg har frå one call til ca 150 kr mnd.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 15:26   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg har One Call.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 15:43   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg har One Call, med folkepakka til 199,-:

Fri Minutter
Fri SMS
Fri MMS
1000 MB DATA




https://www.onecall.no/abonnement/folkepakka.php

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:35   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

One call som Nabojenra. Med telenordekning

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:40   #14
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Er det bare eg som synest 1000 MB er lite i månaden?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:42   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Er det bare eg som synest 1000 MB er lite i månaden?

Lite! Særlig hvis man ikke er masse hjemme.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-13, 17:46   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lite! Særlig hvis man ikke er masse hjemme.

Eg er mykje heime, men eg sitt mykje på venterom i løpet av ei veke, og då er det heller ikkje så mykje.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:22   #17
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Tja. Jeg har 1 GB, men både på jobb og hjemme går telefonen på trådløsnettet. Streamer ikke noe spesielt ellers med video og Spotify-spillelistene ligger nedlastet. Blir da mest surfing, mail, FB, Wordfued og Quizkampen og klarer meg godt med 1 GB.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 21:30   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg kjøpte nettopp iPhone 5 med NetCom basic.

https://shop.netcom.no/mobil/apple/iphone-5-16gb

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 08:32   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Jeg vurderer beint ut å bytte til OneCall Folkepakka eller Full Pakke når bare bindingstiden går ut på det jeg har. Det er så mye tull med Telenor nå, det toppet seg fullstendig nå i morges, når abb. er stengt uten grunn for andre gang på to uker. Jeg blir sprø! Telenor får snart fyken.

Er det bare OC som har Telenor-dekning, eller er Chess og Talkmore vel så gode alternativer? Jeg ser prisen er den samme for tilsvarende pakker hos de fleste leverandører, det er bare Telenor som ligger litt høyere i pris stort sett.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 09:36   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags abonnement er best - ny iPhone

Talkmore er vel eid av Telenor tror jeg, regner med de har Telenor-dekning. Men hvis du er sur på Telenor vil du kanskje ikke bytte til et selskap de eier?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no