Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Berlin, trenger litt tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-13, 16:24   #1
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Berlin, trenger litt tips

Lurer på tur til Berlin. Hvordan er det å reise dit i begynnelsen av november? Noen som kan anbefale hotell? Hva må vi få med oss når vi er der en langhelg?

Gammel 18-08-13, 19:32   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Berlin, trenger litt tips.

Har ikke vært der. Men jeg hadde villet ta meg en tur på anlegget tropical Island.

Gammel 18-08-13, 20:06   #3
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Berlin, trenger litt tips

Spørs hvilken aldersgruppe dere er som reiser sammen, og hva dere ønsker. Shopping, severdigheter, historie. Jeg var i Berlin i sommer, og ble helt forelsket både i byens severdigheter, shoppingmuligheter, ølet ( jeg liker ikke øl) og i Tiergarten. Dit skal jeg igjen. Jeg vil tilbake til museumsøya, til Berliner domen, til Brandenburger Tor, og ikke minst forsøke å få med meg alt jeg ikke rakk. Ymse slott, Berlinerdomen innvendig, riksdagen, og ja klatre opp i Der Sigelsaule! den ligger midt i Tiergarten.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 20:08   #4
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

http://www.facebook.com/Berlin

Gammel 18-08-13, 20:12   #5
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

http://www.pullmanhotels.com/gb/hote...of/index.shtml

Vi bodde her, 5 minutter unna Kurfurstendamm, like ved Tiergarten og trivdes veldig godt.

Gammel 18-08-13, 20:17   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var i Berlin i november i fjor, og det var en skrekkelig kald opplevelse. Kalde, sure vinder kom feiende gjennom byen. Vi hadde kledd oss godt, men det var ikke spesielt gode forhold for bare å spasere å ta ting som det kom.

Jeg tror Berlin er langt hyggeligere å besøke på en varmere årstid.

Gammel 18-08-13, 20:27   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært i Berlin i slutten av oktober to ganger. Den ene gangen var det surt og kaldt, og den andre gangen var det mildt og deilig. Så været varierer nok, men det er lurt å være forberedt på at det kan bli surt og ha med seg skjerf, lue, hansker/votter og vindtette klær.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.