Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har laget seng oppå kommoder?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-13, 00:07   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Noen som har laget seng oppå kommoder?

Jaja, så er vi igang igjen Snuppa er ikke så fornøyd med loftssengen sin, og egentlig med rette. Vi hadde egentlig ikke tenkt å gjøre noe med den på en god stund, men hun må ha ny klesoppbevaring så derfor lurte vi på om vi kanskje skulle lage en seng til henne a la denne:

Malm kommodene fra Ikea er jo både fine og smarte, så det blir tre stk. Antakelig 2 stk 80 brede og en stk 40 bred. Må finmåle rommet, men mener det er 2 m akkurat. Kommer nok til å gå for de som er 78 cm høye. Kunne kanskje tenke meg den med fire skuffer (100 cm høy), men tror da sengen kan bli vel høy? Hun trenger jo oppbevaringsplass så en ekstra skuff pr hadde gjort seg... Eller hva tror dere?

Men nå til spørsmålet; hvordan kan vi smart løse sengerammen over? Det er kanskje smartest å gå for ribbebunn fremfor hel plate slik at madrassen får pustet noe? Tenker å legge en drager på langveggen. Noen som har sett noen slags oppskrift på dette? Må legge til at vi er to akademikere med begrenset handy work experience

Gammel 20-08-13, 00:11   #2
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har laget seng oppå kommoder?

Jeg mener å ha sett noe lignende på en side for modifiserte Ikea-løsninger. Skal se om jeg finner den igjen.

Gammel 20-08-13, 00:28   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Jeg mener å ha sett noe lignende på en side for modifiserte Ikea-løsninger. Skal se om jeg finner den igjen.

Takk! Jeg tror jeg fant den nå: Ikea Hackers

Finner noen interssante løsninger der, ja, men tar gjerne imot flere tips

Gammel 20-08-13, 00:35   #4
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det var den siden jeg tenkte på! Du kan søke på tags der også, så du kan søke på "malm bed" eller bare "bed", så får du opp en hel masse! Jeg fant blandt annet denne:

Det er ikke Malm, men blir kanskje litt samme som du tenkte på?

Gammel 20-08-13, 00:37   #5
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Standard

Kanskje dette kunne være en måte å løse det på hvis du vil ha en ekstra skuffehøyde uten at senga skal bli for høy og kronglete å komme opp i.

Gammel 20-08-13, 07:10   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ikke 'Noen som har lagt seg oppå kommoder', nei, men da rusler jeg ut av tråden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 07:13   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Ikke 'Noen som har lagt seg oppå kommoder', nei, men da rusler jeg ut av tråden.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 07:41   #8
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Vi har laget en klin maken til den på det første bildet. Fungerer supert, men kommodene med tre skuffer blir allerede en ganske høy seng, så ville ikke gått for fire skuffer. Kommoden i midten blir en super stige

Gammel 20-08-13, 07:55   #9
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Vi har også lagd, og er enig i at tre skuffer er mer enn høyt nok! Vi har brukt en rammemadrass oppå.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 08:49   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Kjøp en 2 meter lang planke (feks 2x2tom) som du får skåret på byggvarehuset. Skru den inn i veggen på langsiden, bruk ferdig ribbebunn fra ikea.

Gammel 20-08-13, 09:01   #11
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi bygde seng på kjøkkenskap fra IKEA. De ga oss den beste kombinasjonen av dybde og høyde, nå skulle senga passe under et vindu - og i et rom som er akkurat 200 cm bredt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 11:04   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Den øverste løsningen der er jo genial på så mange måter. Jeg tror faktisk det er noe vi kan få til på minstemor sitt rom. Vi trenger virkelig mer oppbevaringsplass, så dette var noe å tenke på. Takk for tips!!

Gammel 20-08-13, 11:09   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Vi bygde seng på kjøkkenskap fra IKEA. De ga oss den beste kombinasjonen av dybde og høyde, nå skulle senga passe under et vindu - og i et rom som er akkurat 200 cm bredt.

Oi, den var kul! Lurer på om jeg trenger en sånn i tv-stua.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 13:14   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Fantastiske løsninger Likte alle, og spesielt den du linket til som nr. 2, Nyx, dog blir den for stor. Rommet er kun 2 m bredt, og faktisk så må vi kutte listene for å få inn Malm'ene så jeg nå da jeg målte opp... Vi ønsker at hun kan bruke det lille rommet bakenfor kommodene til oppbevaring, så den midtre kommoden med to skuffer bør kunne tas relativt enkelt inn og ut.

Ja, fire skuffer blir høyt - jeg ser den. Og 6+2 skuffer bør holde til en snart tenåring?!

Fiiin seng, tink Flott når man får utnyttet plassen maksimalt! Har sett litt på kjøkkenløsninger også, men det blir noe dyrere ser jeg.

Godt tips, Saint, og det var egentlig det jeg tenkte også, men vi bør vel ha noe, en slags sengekant ved madrassen på kommoden? Det er jo for såvidt en smal sak å ordne.

Gammel 20-08-13, 13:42   #15
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Kjempekult! Er det skap eller skuffer?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.