Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Syk baby før avreise - hvordan fungerer reiseforsikringen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-13, 12:10   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Syk baby før avreise - hvordan fungerer reiseforsikringen?

Det er tirsdag i dag, og babyen er tett, surkler, hoster og har feber, stakkars. Vi skal i utgangspunktet reise grytidlig torsdag morgen (også kalt natt).

Hvis turen må avlyses pga syk baby, når må jeg gå til legen? Er det sånn at hvis han fortsatt er syk i morgen, så får jeg attest av legen som vil gjelde også torsdag? Eller må vi la være å reise, ta ham til legen torsdag og håpe at han da fortsatt er så dårlig at legen skriver en attest?

Det beste hadde vært frisk baby i morgen, men jeg kjenner at det er greit å forberede seg på at det ikke blir slik.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 12:53   #2
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Syk baby før avreise - hvordan fungerer reiseforsikringen?

Vi måtte avlyse en ferietur da jenta vår fikk vannkopper dagen før avreise. Europeiske var VELDIG medgjørlige, så jeg vet ikke om tidspunkt for legebesøk er SÅ viktig. Du kan jo ringe forsikringsselskapet for å være sikker, men jeg vil tro legeattest fra onsdag er helt i orden.

Gammel 20-08-13, 13:05   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ingenting om dette, vil ønske dere god bedring og håper babyen blir frisk før avreise.

Gammel 20-08-13, 13:06   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan helt sikkert få legeerklæring dagen før, også bruke den hvis du trenger. Men ring Europeiske.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 13:08   #5
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke brukt reiseforsikringen slik, men var nær. Gikk til legen to dager før, han så at hun hadde ørebetennelse, og ga oss antibiotika og vi skulle se det an. Avtalen var at dersom vi trengte det og ville avlyse reisen, kom han til å skrive legeerklæring for det.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.