Er jeg sær her?
Vi skal ha nytt kjøkken.
Vi fikk veldig god behandling i forkant på mail, og da vi kom opp og så oss rundt og ga detaljer til selger i butikken.
Jeg ble så ringt opp av en dame som etterlyste mangelfulle opplysninger. Hun sa det på en slik måte at jeg følte at JEG hadde gjort noe galt, og hun var litt lei. Hun var "hyggelig" deler av samtalen, men i størsteparten følte jeg at hun var utolmodig og jeg var litt til bry.
Så kom tilbudet. Da jeg svarte at dette var fint, men ønsket å vente med hvitevarer til vi har sett oss litt rundt.
Fikk til svar at da var det vårt ansvar at det passet standardmålene.
Jeg spurte hva standardmål og fikk dette svaret:
Det er jo standard 60cm mål.
Hadde hun skrevet Standardmålet er 60 cm. Men : Det er JO standard 60cm mål.
Det synes jeg er arrogant skrevet, ihvertfall i lys til hvordan hun var på telefonen og hvordan mailen var utformet. Kort og ufullstendig med skrivefeil og setninger med ... bak!
Men hva med høyde og dybde på de forskjellige tingene da, tenker jo også jeg.
Akk ja. Jeg er sikkert sær. Men når jeg skal kjøpe noe til nesten 100 000 liker jeg å bli solgt til av et veldig hyggelig menneske og ikke streve for svar og informasjon.
Jeg skrev mail til den andre jeg var i kontakt med før tilbudet og sa at jeg gjerne ville takke ja til tilbudet med forbehold om at jeg ble fulgt opp av en annen konsulent.
(jeg er sikkert også litt mer oppmerksom enn den vanlige mannen i gata på service i og med at jeg har vært leder for kundeservice i tre firmaer i ca 10 års tid, og er drillet i dette. Men jeg er også redd jeg er blitt FOR oppmerksom).
|