Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotel i Stavanger (Sola)?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-13, 22:12   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hotel i Stavanger (Sola)?

Vi skal til Kreta i høstferien og reiser fra Sola for første gang. Vi tar toget inn kvelden før og trenger et sted å sove, gjerne et hotel i nærheten av flyplassen, evt. et hotel i nærheten av togstasjon i Stavanger eller bussforbindelser til Sola.

Hvor bor vi uten at det nødvendigvis koster gull og grønne skoger? Vi er tre voksne og et barn (min mann og eldste kommer innover med bil ila natten med all bagasjen).

Gammel 22-08-13, 22:15   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hotel i Stavanger (Sola)?

Du har jo Smart hotell på Forus i alle fall. Billig og helt greit, små rom, men rent og pent. Men da må du altså ha taxi til Sola, men det er jo ikke langt. Har bodd der et par ganger selv.
http://www.hotellweb.no/hotell/norwa...rthotel-forus/

Så er det jo åpnet et nytt Rica på Sola på flyplassen og du har og Airport hotellet (er vel Quality) som er der.

http://www.hotell.no/norge/stavanger...tavanger-forus
Dette er nokså nytt, ikke langt fra Sola det heller.

SAS Atlantic, ok, det heter nok heller Radisson Atlantic ligger rett ved jernbanen. Det ligger og et par Quality rett ved jernbanen.

Mulig at Sandnes er billigere? Ikke veldig langt til Sola derfra heller.

Stavanger området er generelt dyrt når det gjelder hotell og er ofte veldig fullt, så book nå om du kan.

Sist redigert av millact : 22-08-13 kl 22:21.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:15   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange steder å bo, men jeg tipper at samtlige steder koster omtrent det samme, det er ihvertfall mitt inntrykk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:27   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

2 barn og 2 voksne?
Hva ville dere hatt som foretrukket pris? Dato? Når kommer toget? Når må dere være på flyplassen?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:41   #5
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg spør fordi min anbefaling avhenger spesielt av når dere kommer med toget, og når dere drar, både ift sted, tilgjengelighet og pris.

Hvis dere kommer sent og må dra tidlig feks ville jeg sjekket Himmel og hav, Billigst og veldig nært flyplassen.

Dyrere, men som millact sa- tre skritt fra flyplassen, Rica - rica.no/airport
Tlf. 51 71 64 00,

400 m ca fra flyplassen;
Quality Airport Hotell choicehotels.no 51 94 20 00 eller
Sola Strand Hotell sola-strandhotel.no 51 94 30 00

Hvis dere kommer sent og drar relativt tidlig men ikke i otta ville jeg tatt et hotell i Sandnes, rett ved togstasjonen der. Kortere reiseveg både med toget, og med taxi til flyplassen, og litt billigere enn Stavanger.

Gammel 22-08-13, 22:44   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

2 barn og 2 voksne?
Hva ville dere hatt som foretrukket pris? Dato? Når kommer toget? Når må dere være på flyplassen?

Nei, altså prisen er ikke sååå nøye, men det baller jo fort på seg når det koster et par tusen i tog om ikke hotel også skal koste, gjerne det dobbelte og mer til. Har søkt litt og ser at det skiller omtrent en lapp mellom Rica og Quality, men sistnevnte trenger vi jo transport til og fra.

Vi er tre voksne og et barn som trenger overnatting. Vi kommer innover torsdag 26. september med ettermiddagstoget fra Kr.sand, er i Stavanger kl. 19:15. Flyet går kl 08.20 fredag morgen, så vi bør vel være på Sola rundt 06.30!??

Gammel 22-08-13, 22:45   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rica er veldig greit, det ligger PÅ flyplassen så dere trenger bare å gå noen få skritt.

Gammel 22-08-13, 22:46   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg spør fordi min anbefaling avhenger spesielt av når dere kommer med toget, og når dere drar, både ift sted, tilgjengelighet og pris.

Hvis dere kommer sent og må dra tidlig feks ville jeg sjekket Himmel og hav, Billigst og veldig nært flyplassen.

Dyrere, men som millact sa- tre skritt fra flyplassen, Rica - rica.no/airport
Tlf. 51 71 64 00,

400 m ca fra flyplassen;
Quality Airport Hotell choicehotels.no 51 94 20 00 eller
Sola Strand Hotell sola-strandhotel.no 51 94 30 00

Hvis dere kommer sent og drar relativt tidlig men ikke i otta ville jeg tatt et hotell i Sandnes, rett ved togstasjonen der. Kortere reiseveg både med toget, og med taxi til flyplassen, og litt billigere enn Stavanger.

Takk for tips! Til alle.

Vi sjekket tog t/r Sandnes, men det er faktisk dyrere og innebærer togbytte, derfor landet vi på t/r Stavanger.

Jeg skal se på de du nevner, greit å ha noe å gå ut fra, det er jo en jungel.

Gammel 22-08-13, 22:48   #9
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Hotell Alstor ser ut til å ha greie priser for familierom. Flybussen går innom/forbi der mener jeg, og det er ca 5 minutter med taxi fra jernbanestasjonen.

Gammel 22-08-13, 22:48   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg ville tatt Rica med de tidene, men jeg er behagelig. Taxituren Fra quality er ikke så mye som en lapp, det er altså ca 400 meter, men likevel.

Frokosten på Rica får mye skryt, men hvis dere skal så tidlig på'an er vel det ett fett.

Jeg anbefaler Solahotell med de tidene.

Gammel 22-08-13, 22:49   #11
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Takk for tips! Til alle.

Vi sjekket tog t/r Sandnes, men det er faktisk dyrere og innebærer togbytte, derfor landet vi på t/r Stavanger.

Jeg skal se på de du nevner, greit å ha noe å gå ut fra, det er jo en jungel.

Togbytte? Det er jo bare til å gå av toget noen stasjoner tidligere enn Stavanger?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:50   #12
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Takk for tips! Til alle.

Hææææ? Er du sikkert? Jeg har alltid gått av i Sandnes siden det var nærmere Sola enn Stavanger. Har aldri byttet noe tog.

Det går forresten også an å gå av på Gausel. Da har du kort vei til Forus, men du må gi beskjed til konduktør om man skal av så vidt jeg husker.

Gammel 22-08-13, 22:50   #13
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg er behagelig, men også bedagelig. Ipadsk...

Det er jo bare å gå av i Sandnes, uavhengig av hva billetten sier.

Gammel 22-08-13, 22:50   #14
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Med de tidene hadde jeg ikke nølt med å bo på Rica. Og skulle det være ruskevær, går dere mer eller mindretørrskodd også inn på flyplassen.

Gammel 22-08-13, 22:51   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Togbytte? :rofle:

Gammel 22-08-13, 22:51   #16
millact

Standard

Enig med Balanse, Sola hotell.

Gammel 22-08-13, 22:52   #17
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Altså, millact og jeg introduserer ikke et nytt hotell, vi mener bare at dere bør bo på Sola.

Gammel 22-08-13, 22:54   #18
millact

Standard

He he, viktig å poengtere, Balanse.

Gammel 22-08-13, 22:54   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Enig med Balanse, Sola hotell.

:jepp:

Når dere skal dra så tidlig om morgenen er det absolutt mest praktisk. Sola Strand hotell er veldig koselig, men en liten taxi-tur fra flyplassen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 23:02   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg tror vi lander på Rica ja.

Og ja, jeg søkte på NSB både t/r Stv og t/r Sand, og fikk at det til Sand innebar togbytte + at det koster ca 100,- mer - uten at DET er avgjørende, de kronene der. Men kan gå av på Sandnes uansett seff.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.