Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal jeg lese nå, da?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-13, 22:33   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg lese nå, da?

Jeg har akkurat lest ut 1984, så jeg trenger noe litt godlynt og menneskelig, tror jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 22:36   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese nå, da?

Jeg leste "Call the midwife"-trilogien i sommer (ja, den bak TV-serien). Fantastisk tidskoloritt og personskildringer, og riktig godlynt og menneskelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 23:47   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har akkurat lest ferdig Gone Girl av Gillian Flynn, og likte den godt. Hovedpersonene gav meg lyst til å filleriste dem, og det er et godt tegn.

Ellers kan jeg anbefale Blind Faith av Ben Elton, dersom du har lyst på flere fremtidsromanser (i mangel på bedre begrep) av en verden der ting har gått fryktelig galt.

Gammel 23-08-13, 08:13   #4
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Gone girl er bra. En annen jeg vil anbefale er "Faen ta skjebnen" (husker ikke originaltittelen). av John Green. Klassifisert som ungdomsbok. Ikke noe lystig tematikk, men godlynt og menneskelig er den.

Gammel 23-08-13, 08:41   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amazon maser så mye om at jeg må kjøpe Gone Girl at det kan jeg nok ikke. Og jeg må ha pause før jeg leser noe mer dystopi.

Jeg endte opp med den nye til Marisha Pessl, Night Film, for jeg likte Special Topics in Calamity Physics så godt. Det er mulig den ikke er så oppmuntrende, den heller, men begynnelsen ser i hvert fall bra ut.

Gammel 23-08-13, 09:03   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du lest bøkene til James Herriot?

Eller bøkene til Gerald Durell, lillebroren til Lawrence Durell (Alexandriakvartetten) som skriver om da de som svært engelsk familie bodde på Korfu i mellomkrigstiden?

Gammel 23-08-13, 09:05   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Å ja, jeg elsker James Herriot, men det er kjempelenge siden jeg har lest dem (og jeg har kanskje ikke lest alle heller). Det får jeg notere på lista.

Gammel 23-08-13, 09:15   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Å ja, jeg elsker James Herriot, men det er kjempelenge siden jeg har lest dem (og jeg har kanskje ikke lest alle heller). Det får jeg notere på lista.

Du som er så glad i Hellas hadde elsket Korfutrilogien tror jeg. Fantastiske skildringer av greske gamle damer som drikker ouzo og synger kjærlighetssanger, greske sjåfører og engelske kolonifolk.

Gammel 23-08-13, 09:19   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

England OG Hellas i samme bok høres jo unektelig tiltrekkende ut for en anglogrekofil som meg.

Gammel 23-08-13, 09:20   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Har du lest "Duften av appelsin"?
http://www.schibstedforlag.no/no/Kat...FTEN-AV-APPEL/

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-13, 09:24   #11
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Hvis det kan være norsk og litt damete, så er Nu jävlar! en ok bok? Ellers så vil jeg anbefale boka om Sylvia Plath, før ektemann: Mad girl's lovesong, men den har du kanskje allerede lest.

Gammel 23-08-13, 09:31   #12
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Den siste er kanskje ikke så godlynt.

Gammel 23-08-13, 09:40   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Den siste er kanskje ikke så godlynt.

Jeg har ikke lest den, men jeg har jo lest The Bell Jar og en del av lyrikken, så en godlynt bok om Sylvia Plath ville overrasket meg veldig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.