|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Søknad om PCEndelig har skolen også innsett at sønnen min vil ha bruk for PC som arbeidsverktøy og har da mast på PPT.
![]() |
#2 |
både her og der
|
![]() Sv: Søknad om PCSå flott å høre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Søknad om PCHvor lett det er å få pc varierer fra kommune til kommune. Her i Oslo har jeg inntrykk av at det er kjempevanskelig. Man må ha en klar dysleksidiagnose. Generelle lese- og skrivevansker holder ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søknad om PCMi jente fikk bærbar pc, hun har en ADD diagnose.
![]() |
#5 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søknad om PCVi fikk også PC til guttungen nå, han er ikke av de værste tilfellene. Fikk også 9000,- og LingDys. Det er tale på rettprogrammet. Er kjempefornøyde både her hjemme og på skolen. Vi bor i Telemark/Skien. Vet ikke hvor vanskelig det er, men de sa jo at sjansen for ikke å få innviglet søknaden var jo der. Fikk ikke sånn lese-penn. For å få det, måtte gjerne barna være interessert i noe spesielt, og gjerne få medlemsblad i posten etc. som de ville lese. Dette måtte skrives i søknaden. Det var 4 stk i klassen som søkte, alle fikk PC, men ikke penn. Er det ikke rundt 2-3 mnd ventetid? Husker ikke. Vi fikk det så fort. Og så kom det en koselig kar fra hjelpemiddelsentralen med programmene på døra. Pc'n handlet vi bare, og de sendet inn rekvisjonen(?). Det hadde de gjort mange ganger, så det gikk kjempegreit. Mannen ringte først (El-kjøp), og fikk tilbud på en pakke med bærbar, sekk, mus, Windows (det MÅ man ha for at LingDys skal virke), og en skriver/kopimaskin. Det var lurt for det var ikke de samme prisene i butikken.
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Søknad om PC
Ei jeg pratet med hos Dysleksiforeningen fortalte at det har blitt en endring når det gjelder dette. Før MÅTTE man ha en dysleksidiagnose for å kunne få pc, men nå skal det holde med bare skrivevansker.
![]() |
#7 |
superbruker
|
![]() Sv: Søknad om PCVi søkte om PC til eldstemann for ca 1 1/2 år siden. Det tok 14 dager å få det innvilget. Vi fikk innvilget 15 000 kr for innkjøp av 2 stationære pc-er, 2 skrivere, 2 headsett. I tilleg kom programvare som voxit budgie pro (talesyntese) og lingdys (retteprogram for dyslektikere). Vi bor også i Akershus.
![]() |
#8 |
superbruker
|
![]() Sv: Søknad om PCScannerpenn måtte vi kjøpe selv, da det av en grunn som jeg ikke husker dekkes. Skriveren kan scanne men gutten min har behov for å få lest opp oppgavetekster osv og da er det enklere med scannerpenn.
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Søknad om PCEn jente i klassen til Christian har fått påvist at hun har dysleksi. Snakket med mamman hennes i går. Hun fortalte meg at de får nå pc som hjelpemiddel til henne nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|