|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Jeg har et gavekort der det står: "Gavekortet må benyttes innen 1 år fra dagens dato." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Jeg ville gått ut fra at gavekort ikke er lovfestet, men en service fra butikken, som de kan bestemme sine egne regler for. Når man har kjøpt noe i butikk er det faktisk ekstra-service at man i det hele tatt kan få levere varen inn og få noe annet tilbake, men det har blitt så vanlig at vi tror det er noe vi har krav på.
![]() |
#3 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Et gavekort er jo et verdipapir, og jeg mener å ha sett at det ikke er lov å sette tidsbegrensning på det.
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Står det 1 år så gjelder det 1 år. Jeg opplevde å komme litt over tidsfristen og fikk brukt gavekortet likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Det er tre år hvis ikke det står noe på det, men det er lov å sette tidsbegrensning, så vidt jeg leser det.
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Av det jeg klarte å google meg frem til er det oppgitt tidsfrist som gjelder. Dersom det ikke står er det tre år.
![]() |
#7 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Har dette kun som muntlig kilde, men mener at de kan tidsbestemme det.
![]() |
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?
Gavekortet kan jo like gjerne være kjøpt som vare.
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?ET gavekort er jo en forhåndsinnbetaling. jeg synes at en butikk burde være fleksibel i forhold til utløpsdato - de har jo fått pengene, så det er ikke akkurat som å sammenlikne med å bytte en vare synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Jeg syns det er surt, det er en SPA-behandling for 1600 kr det er snakk om. Jeg burde selvsagt ha notert det i min kalender så at det gikk over et år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
det skjønner jeg godt. det er jo lite fleksibelt, og de har jo fått betalt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Det er kjipt av butikken å ikke kunne utvide tiden. Såvidt jeg har forstått, settes det tidsfrister på gavekort av regnskapsmessige hensyn. Men de jeg har vært borti, har vært veldig fleksible når det gjelder å utvide grensen ved behov.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
Det har jo også med periodisering av budsjettene å gjøre. Hvis du betaler for varen i desember 12 og henter den ut i oktober 13, og de har regnskapsår fra januar til januar, så går de faktisk i minus i 13 selv om de fikk betalt i 12. Derfor må man gjøre en avsetning, og den kan jo ikke være uendelig.
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Det skjønner jeg jo, Candy
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Bedrifter har helt forskjellige regnskapsår; man kan gjerne ha august til august, tror jeg - men jeg er enig i at det virker unødig kjipt hvis det er dager over datoen. Jeg tipper problemet er at datasystemet er som det er, slik at en resepsjonist ikke kan overstyre det, men i tilfelle måtte gitt en "gratis" behandling på et vis.
![]() |
#16 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Jeg synes det er litt smålig å bli sur over at man ikke kan bruke gavekortet etter at gyldigheten på et år er over. Jeg kunne forstått det om det var snakk om 3 måneder, men et år er lang tid.
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
HVorfor det, egentlig? Det er jo ikke som om bedriften gir deg noe gratis - det er jo betalt for.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Det skal ikke mye til for å ødelegge et rykte, og det fatter jeg ikke at slike bedrifter ikke vil betale 1600 kr for å unngå. Ergo; jeg synes man bør få ut et gavekort som er gått ut, hvis det ikke er alt for lang tid siden.
![]() |
#19 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gavekort som gjelder et år, hva er loven?Jeg vet hvor surt det er å ikke få brukt et gavekort fordi gydligheten er gått ut, jeg har gjort det selv. Jeg var klar over at det var en tidsfrist, men likevel glemte jeg av hele kortet. Min feil, helt og holdent, og sur på meg selv så det holder.
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
|
|