Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Istanbul?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 10:38   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Istanbul?

Jeg driver fortsatt og søker etter helgetur til meg og mannen, og lurer nå på Istanbul (har saumfart direktefly fra OSL og det er ikke mange som går midt på dagen på fredag og ettermiddag hjem igjen søndag, men til Istanbul gjør det altså det ).

Så, da vil jeg gjerne ha tips, hoteller, severdigheter osv.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:06   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Istanbul?

Slenger meg på her, for jeg lurer på akkurat det samme. Skal sjekke med kollegaen min, hun er tyrkisk og var akkurat en tur i Istanbul.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 11:07   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør det.

Etter å ha lest en av de siste Dan Brown-bøkene, samt sett Taken 2, fristet det jammen med en tur til den byen. Er jo SÅ masse å se.

minibolle mai 2012
Gammel 27-08-13, 13:05   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på romantisk tur til Istanbul før vi fikk barn. Nydelig by, deilig mat, masse å se. Vi var er i slutten av juli og det var veldig varmt, (allikevel svalt mellom husene og inne) men hvis jeg skulle valgt på øverste hylle ville jeg reist i mai eller september/oktober.

Gammel 27-08-13, 13:48   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var i Istanbul i januar i 1999. Kaldt, men likevel utrolig fin by å reise til. Vi besøkte Topkapi Palace, Haga Sofia, gikk i Fenerbahce-parken der alt var gult og blått m.m.

Gammel 27-08-13, 14:15   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi var der i fjor sommer. Det var med barn, men dog. Jeg synes det var en kjempespennende by med mye aa se: Topkapi, Haga Sofia som nevnt og i tillegg mange andre fine moskeer, baattur, bazaren, saaklart, og om man drar til de nyere bydelene kan man oppleve riktig moderne og kjempebra shopping, ekstermt moderne, hippe spisesteder etc. hvis dette er interessant. Naar det gjelder hoteller, kan jeg anbefale aa bo sentralt ift. hva man vil gjöre. Det er ofte veldig mye trafikk, og en taxitur kan ta LANG tid. Jeg er enig i at maten var utrolig bra, verdt en reise i seg selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 15:41   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Det er 18-20 oktober som vi kikker på. Finner 5-stjerners hotell og fly for to til 11000,-. Er det spinnvillt eller greit? :mangler perspektiv på sånt: Har ikke vært på helgetur på evigheter.

minibolle mai 2012
Gammel 27-08-13, 16:15   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært i Istanbul torsdag til søndag og syntes det var en lang tur for så få dager. Men Istanbul syntes jeg var utrolig flott. (Jeg har ikke likt å være på charterferie i Tyrkia.)

Gammel 27-08-13, 18:08   #9
reiselysten_
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2013
reiselysten_ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er 18-20 oktober som vi kikker på. Finner 5-stjerners hotell og fly for to til 11000,-. Er det spinnvillt eller greit? :mangler perspektiv på sånt: Har ikke vært på helgetur på evigheter.

Kommer an på hvilket budsjett du har da Men 5500,- per pers er jo egentlig ikke så ille hvis dere tenker 5-stjerners hotell. Mannen min var å besøkte meg i Berlin nå en langweekend, og vi endte opp med å bruke 10000,- på restaurant og shopping (bare 1 natt på hotell!). Så jeg er ikke den riktige til å dømme

reiselysten_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.