|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Å gi kortinfo via mailJeg skal bestille noe via mail fra en kjent og seriøs nettbutikk. De har ikke et system for utenlandsbestilling enda, men de kan legge inn ordren for meg ved at jeg oppgir kortnummer, utløpsdato og de tre tallene som står bakpå kortet. Via mail, altså. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gi kortinfo via mailNei. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gi kortinfo via mailJeg hadde styrt unna, tror jeg.
|
|
|
#8 |
|
På vei
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gi kortinfo via mailMen jeg har gjort noe tilsvarende en gang, må jeg bekjenne. Da delte jeg opp kortnummeret og sendte halve nummeret til to forskjellige mailadresser, og kanskje jeg sendte fra to forskjellige også. I tillegg var det et gammelt kort som gikk ut på dato samme måned som jeg gjorde dette, slik at jeg tenkte det var tryggere i tilfelle informasjonen kom på avveie. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å gi kortinfo via mailDe har ikke PayPal, da?
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å gi kortinfo via mail
det er en veldig grei måte å betale på, altså. Og fler og fler får jo Paypal.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Å gi kortinfo via mailDu trenger ikke ha paypalkonto selv for å betale via paypal, det holder med kredittkort.
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Sv: Å gi kortinfo via mail
Det er ikke trygt, MEN hvis du bruker et eget kredittkort (ha lavest mulig kredittgrense) kun for utlandskjøp og følger nøye med synes jeg det er OK. Hvis du sender de opplysningene du bekriver i mail, kan hvem som helst som får tak i mailen handle på ditt kort. Hvor katastrofalt det er vil avhenge av kredittgrense, hvor streng banken er, hvor raskt du greier å fange opp at kortet er misbrukt etc (det er mindre arbeid å bruke paypal for å si det slik)
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å gi kortinfo via mailJeg bruker heller ikke PayPal, men om alternativet var å sende kortinformasjon på epost, ville jeg mye heller begynt å bruke PP.
|
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Å gi kortinfo via mailFra PayPal sine sider:
Norge er blandt de 193 landene.
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
Sv: Å gi kortinfo via mailPaypal er veldig greit. Jeg hadde mye heller opprettet meg en konto der, enn å sende info via mail. Om du ikke vil fortsette å bruke PP senere kan du bare fjerne kortinformasjonen din igjen etter endt kjøp.
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Sv: Å gi kortinfo via mailBruk heller Paypal e.l.. Hadde heller omså betalt på forskudd via bank i stedet for å gi fra meg slik info.
|
![]() |
|
|