|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Vi skal overta nytt hus med høvelig grei plen på 400 kvm nå på lørdag.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Hvis det ikke står noe i kontrakten om at selger må klippe plenen før han overlater huset til dere, skjønner jeg godt at han ikke gidder. Jeg hadde ikke slengt ut 5-10.000 kr bare for å være hyggelig jeg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Jeg tror egentlig ikke at jeg hadde brydd meg, jeg hadde bare slått det selv. 400 kvm er ikke sååå mye, tross alt. Men jeg skjønner at det er irriterende, det gjør jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Dere skal jo krysse av og godkjenne at alt er i orden ved overtakelse. Dette må vel gå under et eller annet der?
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Hvis det var en ok plen for noen måneder siden kan det da ikke være så ikke nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Vi opplevde det samme, bare med vesentlig større hage. Vi bare rister på hodet, kjøpte oss plenklipper og klippet det. Det tok noen runder før det ble pent, men det var helt overkommelig. Da var ikke gresset blitt klippet den sommeren.
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?
Samme her, 1 mål tomt og knehøyt gress, masse råtne plommer og epler. Det var bare å brette opp ermene.
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Dere må jo bare holde igjen pengene det koster å få klippet plenen da. Det er jo ingen annen måte å gjøre det på, hvis dere insisterer på at det skal være gjort, men sjekk med en gartner hva det faktisk vil koste, for 10 000 for 400 kvm høres ganske fjernt ut. 400 kvm er tross alt en ganske liten plen, og det tar neppe mer enn et par timer maks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Har dere kantklipper? En litt solid kantklipper er omtrent like effektiv som en ljå. Dette kan da umulig være kjempedyrt hvis det bare er gress som har vokst? Det er da bare å så det?
![]() |
#10 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Men du må jo uansett klippe den plenen selv en gang i blant? Hvordan har du tenkt å gjøre det?
![]() |
#11 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Her har du FP i et nøtteskall. Jesus.
![]() |
#13 |
Truth is in the x-files
|
FP i et nøtteskall kan du selv være!
![]() |
#14 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Eg forstår at dette er kjipt, men det er vel berre å bite i det sure eplet og gjere som dei seier over, kjøpe ein solid kantklipper og ta ein real runde, og så må de jo, viss de ikkje har det, kjøpe klipper også? De må jo fortsette å klippe?
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Og enig med de som sier at en skikkelig kantklipper er minst like effektiv som en ljå - og langt mer anvendelig i ettertid. Sånn hvis dere ikke får medhold av megler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Enten må du holde igjen penger eller nekte å overta. Det kan også skrives i overtakelsesprotokollen, at selger skal klippe plenen innen feks 15.september.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Det kan umulig koste 5-10000 kr å få noen til å fikse 400 m2? Det er jo ikke mye plen, selv om det har grodd bra i sommer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Heck, for 10000,- flyr jeg dit du bor og tar på meg jobben med neglesaks |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Ok, vi har 450 kvm plen og vi var borte 5 uker i sommer. Jeg vet jo ikke hvor lenge deres plen har vært ustelt, Myrsnipa, men her brukte mannen (det er alltid han som slår, jeg er gresspollenallergiker..) anslagsvis 1,5-2 timer på å fikse den. Men igjen, mulig det ikke er sammenlignbart.
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Selger nekter å klippe plenen før vi skal overta - kan dere se her?Jeg kan heller ikke fatte at dette er mange dagers arbeid for en anleggsgartner, eller at det kan koste opp mot 10.000 å få det fikset. Vi klipte mye langt (langt!) gress før visning da vi solgte småbruket til faren min i fjor sommer, en runde med ljå først og gressklipper etterpå. Det trengtes ikke noen store maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|