|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klær - kostnadsnivå og kvalitetEtter å ha studert i mange år, har jeg vendt meg til å kjøpe rimelige klær. Det er flere grunner til at det passer meg bra... bl.a at jeg blir fort lei og får lyst til å skifte stil. Et eksempel på det, er at jeg i fjor sommer elsket sterke farger, mens jeg nå går for mere duse og gyldne farger. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg kjøper nesten bare rimelige klær, handler mye på H&M. Jeg blir også fort lei og liker å skifte garderobe endel. Det jeg slutter helt å bruke gir jeg alltid til venner eller slekt, eller til Fretex, så ingenting blir jo kastet med mindre det er fullstendig ødelagt (sånn, da er jeg ikke et miljøsvin allikevel). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg syns jo generelt det er en kvalitetsforskjell på veldig billige og dyrere klær - selv om jeg har sett eksempler på dyrt og dårlig / billig og bra. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg har veldig få klær i kategorien "dyre". De klærne jeg har som koster en del mer enn HM-klær imponerer meg ikke i kvalitet. Jeg ser heller ikke de store forskjellene i søm o.l.. men det er fordi jeg ikke har peiling. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg tror ikke jeg har et eneste dyrt plagg i skapet mitt, ihvertfall i forhold til hva jeg tenker på som dyrt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Viser tenner
|
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetNå kjøper jeg ikke klær i det høyeste sjiktet, men er glad i klær fra Noa Noa, Marlene Birger, Birger et Mikkelsen, Filippa K, Acne osv. Jeg synes f.eks. at kvaliteten på enkle bomullsplagg f.ek. singleter, topper med kort og lang arm er MYE bedre om man legger noen kroner mer i det. Samme med dongeribukser. Jeg har problemer med å finne en dongeribukse som passer figuren min på "kjedebutikkene", men legger jeg noen hundrelapper mer i det finner jeg bukser som sitter "som støpt".
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetDongeri ja. Det kan være et problem i de billigste butikkene. Jeg har stort sett alltid handlet i fedmeavdelingene i butikkene og måttet ta til takke med det jeg fant, men nå blir det jo annerledes ettersom jeg går ned i vekt, så jeg kommer nok kanskje til å bruke litt mer penger på enkelte klær med god passform etterhvert. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetPrisforskjellen viser seg efter min erfaring allermest ved fodtøy. Jeg elsker å gå på høye hæler, og da kjenner man enorm forskjell mellem de forskjellige prisklasser. Ville aldri kunne gå på billige høye hæler, men har skoen god læst og bra balanse, går det helt greit.
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitet
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig ! Det er bra kvalitet på Benetton-plagg, og kjøper man dem til 70% rabatt, er de også rasende billige ! Jeg har kjøpt masse klær hos Benetton på denne måten, og de har holdt farge og fason i mange sesonger.
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg kjøpte en gang en mammabukse til nærmere 1000 kr, som for meg er et dyrt plagg. Den ble misfarget etter en gangs vask, dvs at svartfargen ble blass. Jeg har kjøpt andre dyrere plagg og har ikke opplevd at kvaliteten er bedre på dem enn på andre, billigere plagg. Nå vil sikkert noen si at jeg ikke har kjøpt dyre nok plagg, men jeg er da ikke idiot heller.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg husker jeg følte meg helt vill og gal for ti år siden da jeg kjøpte en Filippa K-jakke til 800, jeg syntes det var kjempedyrt den gangen Det er en enkel smal tykk strikket bomullsjakke med glidelås foran. Den har vært i bruk hele tiden og brukes fortsatt, for et par år siden var den blitt litt blass så da farget jeg den for å friske opp svartfargen litt. Fasongen er helt fin fortsatt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Synes både Vero Moda og B Young er nesten vel så rimelige som HM, jeg.
|
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Nå kom jeg på at jeg kjøpte et enkelt, kort Filippa K-skjørt på salg for noen år siden, nedsatt fra latterlige 700 til 100 kroner. Den ene trykknappen ramlet ut etter noen få gangers bruk, og det lot seg ikke reparere.
|
|
|
|
#16 |
|
Stadig underveis
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetDet er irriterende at man må drive å "sy klærne på nytt" etter at man har kjøpt dem |
|
|
|
|
|
#17 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg legger virkelig merke til hvordan folk går kledd ja. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
intro
|
Nettopp.
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: Klær - kostnadsnivå og kvalitetJeg kjøper noe billig og noe dyrere. Jakker (feks skinn) og bukser som jeg syntes er vanskelig å finne, så kjøper jeg merker og modeller jeg vet jeg liker og blir fornøyd med. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Det er jeg helt enig i. Husker noen ribbestrikkete bomullsgensere jeg kjøpte til ungene der, de gikk i arv fra eldstemann til nummer to til nummer tre, og holdt seg utrolig bra i årevis. Så har jeg også hatt endel ting derfra som har gått istykker ved første vask, luer som har mistet totalt fasongen og strømpebukser som har blitt hullete første dagen. |
|
|
|
![]() |
|
|