Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Handle i spill (App)

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-13, 21:19   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Handle i spill (App)

Et lite spørsmål om dette med å handle i spill igjen, en venninne har lastet ned et Littlest pet shop spill (ikke originalt fra hasbro), der har det visstnok kommet meldinger fortløpende om at man må taste kode om man ikke vil bruke ekte penger. Altså en omvendt in app. De hadde skrudd av in app purchases, så man må taste kode for å handle, til vanlig. Det var trukket 5800,- fra kortet før det ble stoppet, men det tar tid å få en avklaring da dette er en ny problemstilling i følge appstore. først kommet opp de siste ukene. Det står selvsagt en advarsel om dette når man laster spillet, på side 876 liksom... Man må da ha en sterk sak her? Det er jo svindel? Det kostet type 700,- for et dyr i spillet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:39   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Dette hørtes jo ut som om de prøver bevisst å lure folk. Siden barn spiller, vil ikke de finlese og nødvendigvis forstå at de må taste kode hvis de IKKE skal bruke ekte penger. Jeg ville klaget, det skader ikke. Dette er vel noe dere ikke hadde kommet til å kjøpt hvis det stod motsatt. Syke priser!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:42   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Ja, vi har heldigvis ikke opplevd det, men jeg trodde det nesten ikke når jeg hørte det. Men dette er altså noe nytt. Banken sperret kortet, for de trodde det var svindel. Det er altså opprettet sak på det. Lurer på hva utfallet blir.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:44   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Gutta mine vet ikke hva koden er, så det er ikke noen problemstilling hos oss, men det er jo greit å vite om da. Sleipt som fy, og sikkert ikke helt lov.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:45   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Gutta mine vet ikke hva koden er, så det er ikke noen problemstilling hos oss, men det er jo greit å vite om da. Sleipt som fy, og sikkert ikke helt lov.

Men det er poenget, man trenger ikke den. Man godtar videre trekk når man laster ned appen!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:49   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Handle i spill (App)


Eg har lært jentene å trykkja nei på spørsmål om shopping i spel, men dette betyr faktisk at dei må visa alle sånne spørsmål til meg først. Synest ikkje noko om det der nei, så eg håper dei kjem fram til noko fornuftig.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 08:04   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Et lite spørsmål om dette med å handle i spill igjen, en venninne har lastet ned et Littlest pet shop spill (ikke originalt fra hasbro), der har det visstnok kommet meldinger fortløpende om at man må taste kode om man ikke vil bruke ekte penger. Altså en omvendt in app. De hadde skrudd av in app purchases, så man må taste kode for å handle, til vanlig. Det var trukket 5800,- fra kortet før det ble stoppet, men det tar tid å få en avklaring da dette er en ny problemstilling i følge appstore. først kommet opp de siste ukene. Det står selvsagt en advarsel om dette når man laster spillet, på side 876 liksom... Man må da ha en sterk sak her? Det er jo svindel? Det kostet type 700,- for et dyr i spillet.

Jeg er enig i at slike spill prøver å svindle folk altså.

Men jeg har vanskelig for å tro at man ikke kan sikre seg mot det. Kanskje de har satt på at inapp purchases er av, men standardinnstillingen er at det ikke blir spurt om nytt passord på 15 minutter, så barna kunne ha kjøpt på den tiden. Man skriver inn passordet for å laste ned spillet, og i de neste 15 minuttene kan ungene kjøpe hva de vil.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 08:22   #8
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Men det er jo ikke det som er problemstillingen - ikke at de kan handle etter at koden er tastet inn, men at pengene blir trukket hvis du ikke taster koden. Det er jo langt vanskeligere å følge med på.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 08:23   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke iTunes kontoen hvis man ikke taster koden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 08:28   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Men det er jo ikke det som er problemstillingen - ikke at de kan handle etter at koden er tastet inn, men at pengene blir trukket hvis du ikke taster koden. Det er jo langt vanskeligere å følge med på.

Joa, men det er ikke overraskende at det finnes spill hvor det er sånn.

Den eneste overrraskende setningen i HI var at man ikke kunne hindre barna i å handle, men jeg tror at man kan det,om man slår av in-app-purchases og at det alltid skal kreves (og ikke 15 min ventetid mellom hver gang som er standard)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 09:20   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Men de har snudd seg rundt utrolig fort faktisk, dette er ren svindel, og de får igjen pengene. Fikk beskjed i dag.

Selskapet kan ikke ha et carte blanche til kontoen når du aksepterer vilkårene, slik at in app ikke fungerer slik det er tenkt. De har også brukt et varemerke, som dette leketøyet er, og laget en app, det var visst heller ikke lov. Hvordan den har kommet gjennom kontrollen i første omgang er et annet spørsmål.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 09:22   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Joa, men det er ikke overraskende at det finnes spill hvor det er sånn.

Den eneste overrraskende setningen i HI var at man ikke kunne hindre barna i å handle, men jeg tror at man kan det,om man slår av in-app-purchases og at det alltid skal kreves (og ikke 15 min ventetid mellom hver gang som er standard)

Nei, det var dette som var poenget, man åpnet for alle kjøp uansett når man trykket ja til vilkårene innledningsvis. Uavhengi av in app purchasesfunksjonen. Det var jo hele poenget, hvis ikke kan man jo takke seg selv ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 09:42   #13
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nei, det var dette som var poenget, man åpnet for alle kjøp uansett når man trykket ja til vilkårene innledningsvis. Uavhengi av in app purchasesfunksjonen. Det var jo hele poenget, hvis ikke kan man jo takke seg selv ja.

Og jeg tror ikke på det.
Nå har jeg i nysgjerrighetens navn testet alle de littlest pet shop appene jeg finner :autistpreget personlighet: og en av dem er sånn at det er motsatt.

Men det går ikke om man har slått av in app purchases OG det står på password immediatly.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 10:40   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Handle i spill (App)

Haha, ja jeg sitter jo ikke med svaret, men kommunikasjonen var omtrent slik, gjenfortalt. Først så måtte de ha handlet i appen, deretter mente de (kundesenter) at de måtte ha handlet ved en feil og til slutt så mente de at kortet deres måtte ha blitt kopiert?! Så de hadde stengt hele kortet og kontoen. Min venninne stusset også litt, blandt annet med denne hesten, fordi hun kunne ikke finne den i spillet den var påstått å ha blitt kjøpt. Jeg har jobbet med android og Google Play, og svindel er ikke så uvanlig. Men det er som regel i litt lugubre pokerspill og dest like vi ser mest av dette. Hva og hvordan dette har skjedd skal jeg ikke påstå brennsikkert, men at kopispill og svindel forekommer, det vet jeg. Det er kun noen måneder siden det var en stor kopispillsak med Mario Bros blandt annet, den også kan man lure på hvordan kom igjennom nåløyet. Den ble trukket ganske fort da.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no