|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er lekser overgrep mot barn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Nei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?8år gammel artikkel?
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Nei, det synes jeg virkelig ikke.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?
Helt enig. Fri burde være fri.
![]() |
#10 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Det er jo flott at det har blitt bedre enn i 2005. Nå har jeg ikke barn i grunnskolen lenger, men hører av kollegaer med barn at de har travle hverdager med lekser og fritidsaktiviteter for barna. Man kan også lese om ungdommer som sliter seg ut med skole, lekser, fritidsaktiviteter og gjerne jobb også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Jeg ønsker en leksefri skole, men OVERGREP?!
![]() |
#13 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Jeg kjenner at jeg har blandede følelser ang lekser. Jeg som forelder vil gjerne se hva barnet mitt holder på med, hva hun strever med og hva hun mestrer. Og jeg vil gjerne være med å hjelpe henne på vei. På den andre siden så er det til tider slitsomt når man kommer hjem og mat skal lages, jenta skal på aktiviteter, eller hun er trøtt og sliten som oss voksne og er langt fra lysten på lekser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Overgrep blir alt for drøyt å nevne i denne sammenhengen. Men jeg mener man burde kutte drastisk i leksene til barna. Slik vi opplever her vi bor sitter vi hjemme med et enormt stort læringsansvar. Senest i går skulle jeg lære min 11 åring og multplisere med desimaltall. De har ikke hatt et minutt om det på skolen, vikar i to uker, og alt skulle leveres i dag. Jeg foreslo at hun kunne si de måtte lære det først, men det var ikke et alternativ en gang å møte "uten å ha gjort det man skal!". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Jeg ønsker meg heldagsskole og leksefri, i allefall for de minste barna. Jeg tror ikke lekser (ut over leselekse, kanskje) er hensiktsmessig, siden de fleste av barna er på SFO til langt ut på ettermiddagen, kommer hjem og skal rekke middag, fritidsaktiviteter, henge med venner og bare være. Det er for travelt og for mange krav, synes jeg. Og nei, vi har ikke mange fritidsaktiviteter. Fotball på søndag, turn på mandag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Overgrep?
![]() |
#19 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Når de bruker ordet overgrep ødelegger de hele debatten. Fryktelig synd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Er lekser overgrep mot barn?Nei. Sist redigert av Neket : 04-09-13 kl 23:55. Årsak: Litt detaljert for åpent forum |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|