|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() DødsshowetHadde det ikke vært fordi det er tragisk og at hun tramper uti folks tragedier så hadde det vært komisk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsshowetDet er utenfor min forstand. Virkelig. God artikkel, forøvrig.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: DødsshowetTragisk rett og slett. En ting er det å snakke om at den døde har det bra og er glad i familien og annet generelt svada de fleste kommer med, men her tråkker hun oppi ting hun virkelig ikke har noe med og kommer med utsagn som ikke kan føre noe som helst positivt med seg for familien.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: DødsshowetJeg kjenner flere som går på denslags, men akkurat dette følger jeg dem ikke på. Jeg fatter det bare ikke. Fornuftige damer som mister hodet fullstendig når Lisa Williams kommer til byen. Nei, fatter det ikke. :nope:
![]() |
#5 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dødsshowet
Vil tro det er som artikkelen skriver på slutten. Mennesker som er i dyp sorg enda og ønsker en form for trøst og tro på at noen kan snakke med de døde.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: DødsshowetJeg er en av disse "idiotene" som tror fullt og fast på henne. Jeg gjorde det ikke før, men ei venninne ble plukket ut i salen i forfjor, og Lisa kom med familiehemmeligheter og detaljer man overhodet ikke kan cold-reade seg frem til, det var så detaljert og alt stemte på en prikk. Det var slett ikke snakk om "jeg ser du har ringen til mora di"-greier, dette var barndomsminner og hemmeligheter som kun venninna mi og en håndfull andre kunne vite. Så da ble jeg fullstendig overbevist.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: DødsshowetDixie: har du satt deg ordentlig inn i hva cold reading er? Det er mye mer avansert enn "har mora di gitt deg en ring? Nei? Et annet smykke?", altså. Det handler om å lese bittesmå nyanser i ansikt og stemme slik at du mens du snakker klarer å justere det du sier. Noen gjør dette helt intuitivt fra de er barn, men det kan også trenes på. Og da får du tilgang til dype hemmeligheter, altså. Du gjør det.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Jeg har lest veldig mye om cold reading ja, har sett dokumentarer om det og lest mye om det. Synes det er veldig interessant. Dette var overhodet ikke cold reading, det vil jeg hardnakket påstå og ingen kan nok overbevise meg om det motsatte. Det er grenser for hva man kan "lese" ved cold reading altså, dette var beyond det.
![]() |
#11 |
This is normal!
|
Hvis du tror hun har overnaturlige evner, hvordan forklarer du da at hun tar riv ruskende feil i veldig mange tilfeller?
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: DødsshowetVet ikke jeg, kanskje de døde snakker sånn i munnen på hverandre at hun ikke hører skikkelig.
![]() |
#13 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsshowetEg tenker ganske enkelt at dersom det var meininga at vi skulle ha kontakt med dei døde, så hadde det vore enklare måtar å handtere det på enn via eit medium.
![]() |
#14 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Blir ikke dette litt som å si at dersom det var meningen at vi skulle komme oss til månen, så skulle vi spasert dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: DødsshowetJeg har vært på Lisa williams-show, selv om jeg ikke tror på slikt.
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: DødsshowetJeg tenker også at det er litt det samme om man tror på Gud eller om man tror at noen kan kommunisere med døde sjeler, eller slike saker.
![]() |
#17 |
|
Jepp. Jeg er skremmende god på sånt, fordi det var slik man overlevde der jeg vokste opp. Det gjør det også mye enklere at mange "innrømmer" ting fordi de vil "dele" dem, men helst uten å si det direkte. Ved å bruke språket slik hun gjør (ord som love, honey osv.) skaper hun tillitt og nærhet i relasjonen, og får dem til å åpne seg/slappe av enda mer.
![]() |
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: DødsshowetDet Guava sa.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: DødsshowetEn kollega av meg (enke) har vært på dette, og ble overbevist etter å ha blit plukket ut. Det i seg selv gjør det vanskelig å være kritisk offentlig på jobb, for det blir så veldig nært og sårt for henne, som savner mannen så inderlig. God og tankevekkende kommentar i artikkelen det var linket til, synes den fikk frem det etisk betenkelige.
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 05-09-13 kl 08:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|