Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dødsshowet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-13, 19:38   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Dødsshowet

Hadde det ikke vært fordi det er tragisk og at hun tramper uti folks tragedier så hadde det vært komisk:
http://www.aftenbladet.no/kultur/Dod...l#.UidvQE0mckA

Hva i alle dager er det som får folk til å gå på dette?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:05   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dødsshowet

Det er utenfor min forstand. Virkelig. God artikkel, forøvrig.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:16   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Tragisk rett og slett. En ting er det å snakke om at den døde har det bra og er glad i familien og annet generelt svada de fleste kommer med, men her tråkker hun oppi ting hun virkelig ikke har noe med og kommer med utsagn som ikke kan føre noe som helst positivt med seg for familien.

Gammel 04-09-13, 20:19   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner flere som går på denslags, men akkurat dette følger jeg dem ikke på. Jeg fatter det bare ikke. Fornuftige damer som mister hodet fullstendig når Lisa Williams kommer til byen. Nei, fatter det ikke. :nope:

Gammel 04-09-13, 20:19   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Hva i alle dager er det som får folk til å gå på dette?

Vil tro det er som artikkelen skriver på slutten. Mennesker som er i dyp sorg enda og ønsker en form for trøst og tro på at noen kan snakke med de døde.

Utrolig trist syns jeg.
Skulle nesten ikke vært lov å holde på som det der.

Gammel 04-09-13, 20:33   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av disse "idiotene" som tror fullt og fast på henne. Jeg gjorde det ikke før, men ei venninne ble plukket ut i salen i forfjor, og Lisa kom med familiehemmeligheter og detaljer man overhodet ikke kan cold-reade seg frem til, det var så detaljert og alt stemte på en prikk. Det var slett ikke snakk om "jeg ser du har ringen til mora di"-greier, dette var barndomsminner og hemmeligheter som kun venninna mi og en håndfull andre kunne vite. Så da ble jeg fullstendig overbevist.
Jeg var også på showet hennes i mars, og ble enda mer overbevist. Joda, det var litt som i artikkelen enkelte ganger, men også andre ting som gjorde meg målløs. Men dette med venninna mi var bare helt utrolig, synes jeg.
Jeg har lyst å gå igjen. Shoot me.

Gammel 04-09-13, 20:40   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja Dixie, som sagt: vanligvis fornuftige damer.

Gammel 04-09-13, 21:28   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dixie: har du satt deg ordentlig inn i hva cold reading er? Det er mye mer avansert enn "har mora di gitt deg en ring? Nei? Et annet smykke?", altså. Det handler om å lese bittesmå nyanser i ansikt og stemme slik at du mens du snakker klarer å justere det du sier. Noen gjør dette helt intuitivt fra de er barn, men det kan også trenes på. Og da får du tilgang til dype hemmeligheter, altså. Du gjør det.

Gammel 04-09-13, 21:28   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er like smart å tro på Lisa Williams som å tro på gud.

Gammel 04-09-13, 21:46   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dixie: har du satt deg ordentlig inn i hva cold reading er? Det er mye mer avansert enn "har mora di gitt deg en ring? Nei? Et annet smykke?", altså. Det handler om å lese bittesmå nyanser i ansikt og stemme slik at du mens du snakker klarer å justere det du sier. Noen gjør dette helt intuitivt fra de er barn, men det kan også trenes på. Og da får du tilgang til dype hemmeligheter, altså. Du gjør det.

Jeg har lest veldig mye om cold reading ja, har sett dokumentarer om det og lest mye om det. Synes det er veldig interessant. Dette var overhodet ikke cold reading, det vil jeg hardnakket påstå og ingen kan nok overbevise meg om det motsatte. Det er grenser for hva man kan "lese" ved cold reading altså, dette var beyond det.

Gammel 04-09-13, 21:52   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg har lest veldig mye om cold reading ja, har sett dokumentarer om det og lest mye om det. Synes det er veldig interessant. Dette var overhodet ikke cold reading, det vil jeg hardnakket påstå og ingen kan nok overbevise meg om det motsatte. Det er grenser for hva man kan "lese" ved cold reading altså, dette var beyond det.

Hvis du tror hun har overnaturlige evner, hvordan forklarer du da at hun tar riv ruskende feil i veldig mange tilfeller?

Gammel 04-09-13, 21:56   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vet ikke jeg, kanskje de døde snakker sånn i munnen på hverandre at hun ikke hører skikkelig.
Selvsagt kan jeg ikke forklare alt, det er ikke jeg som er synsk. Men jeg tror på dette og ønsker meg faktisk en one to one-session med henne en vakker dag.

Gammel 05-09-13, 00:04   #13
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg tenker ganske enkelt at dersom det var meininga at vi skulle ha kontakt med dei døde, så hadde det vore enklare måtar å handtere det på enn via eit medium.

Gammel 05-09-13, 04:40   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg tenker ganske enkelt at dersom det var meininga at vi skulle ha kontakt med dei døde, så hadde det vore enklare måtar å handtere det på enn via eit medium.

Blir ikke dette litt som å si at dersom det var meningen at vi skulle komme oss til månen, så skulle vi spasert dit?

Jeg er vel litt i grenselandet her på om jeg tror at alt er humbug eller om noen faktisk har slike evner, men jeg heller nok mest mot det siste. Det finnes utvilsomt mange sjarlataner i det alternative miljøet, og disse vil dessverre kunne sko seg på folks naivitet, men jeg heller mot å tro på at enkelte farer med sannhet om hvilke evner de har.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 06:48   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på Lisa williams-show, selv om jeg ikke tror på slikt.
Men jeg skjønner at folk både tror, ønsker å tro og ønsker å finne svar.

Før tenkte jeg at Lisa og hennes likemenn lurte folk eller utnyttet folk.
Nå tenker jeg at Lisa tror nok helt og holdent på det hun driver med selv. Jeg tror hun og mange av de andre som driver i samme løype ikke utnytter folk bevisst. De tror på dette og har funnet en levevei.
De som går til Lisa for svar, trenger nok det.

Gammel 05-09-13, 06:52   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også at det er litt det samme om man tror på Gud eller om man tror at noen kan kommunisere med døde sjeler, eller slike saker.
Det er ikke dumt eller tåpelig eller slikt som noe framstiller det som.
Man tror noe. Det å ha evnen til å tro uten å vite er aldeles fantastisk og burde heller være misunnelsesverdig enn et tema for å håne eller se ned på.

Gammel 05-09-13, 07:04   #17
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jepp. Jeg er skremmende god på sånt, fordi det var slik man overlevde der jeg vokste opp. Det gjør det også mye enklere at mange "innrømmer" ting fordi de vil "dele" dem, men helst uten å si det direkte. Ved å bruke språket slik hun gjør (ord som love, honey osv.) skaper hun tillitt og nærhet i relasjonen, og får dem til å åpne seg/slappe av enda mer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 08:06   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke synse så mye om hva dette er, men jeg synes uansett hvilke evner hun skulle inneha at å lage show som dette er veldig uetisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 08:09   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Guava sa. Med to streker under. Jeg synes det er ytterst uetisk og så problematisk at jeg blir opprørt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 08:12   #20
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

En kollega av meg (enke) har vært på dette, og ble overbevist etter å ha blit plukket ut. Det i seg selv gjør det vanskelig å være kritisk offentlig på jobb, for det blir så veldig nært og sårt for henne, som savner mannen så inderlig. God og tankevekkende kommentar i artikkelen det var linket til, synes den fikk frem det etisk betenkelige.

Sist redigert av Pelle : 05-09-13 kl 08:19.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.