Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Excel-kurs

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-13, 20:05   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Excel-kurs

Jeg må ta over noen ansvarsoppgaver jeg ikke har lyst til på jobben.

De involverer tall, og Excel. Jeg trenger kurs. Noen som vet om et bra et? Jeg har jo sett et Excel ark før, så jeg trenger ikke type "sånn åpner man et dokument, sånn gjør man pluss og minus", men noe litt midt på treet. Ikke noe super-avansert med pivot-tabeller heller, man har mannen til sånt. Jeg gidder ikke mer enn en dag tror jeg, maks to.

Tips? Sentralt i Oslo, eller på strekningen Oslo - Drammen omtrent.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:13   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Excel-kurs

Jeg tok Excel for viderekommende hos Visma for noen år siden. Det inkluderte pivot da, men jeg syns det var greit å lære hvordan det funker/bygges.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:23   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Excel-kurs

Så bra. Hvor mye må man kunne på forhånd før man kan ta viderekommende? Jeg kan jo det grunnleggende, og en del formler (og ikke minst hvordan google for å finne ut hvordan man gjør ting), men jeg kan ikke makroer for eksempel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:28   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Excel-kurs

Jeg kunne heller ikke makroer. Kunne mest grunnleggende jeg også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:06   #5
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Excel-kurs

Jeg googlet Excel-kurs i forrige uke og fikk en del treff. Noe på nett også, men jeg har ikke hatt tid til å se på det. Sitter i samme situasjon som deg.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 23:38   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Excel-kurs

Det Visma-kurset så jo bra ut. Da kan jeg sikkert gå for videregående, og krysse fingrene for at jeg ikke blir sittende som et levende spørsmåltegn.

Har hørt fine ting om Confex (?) også, noen med erfaring?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 00:02   #7
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Excel-kurs

Jeg har to ganger vært på kurs med en kursholder som heter Tore Søfting - veldig bra. Han blir benyttet av diverse selskap så vidt jeg vet, men tar også og holder kurs ute hos bedrifter (jeg har vært med på begge deler).

Så finner du et kurs med han så kan det absolutt anbefales (sikkert mange andre god også altså..). Han har en egent hjemmeside forresten. http://excelkurs.com/

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 07:03   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Excel-kurs

Jeg har gått på oppgraderingskurs i Officepakken hos Knowledgegroup som holder til på Bussterminalen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 08:49   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Excel-kurs

Jeg har gått på kurs her: http://www.knowledgegroup.no/kurs/excel.aspx?kurs=353 Men det er mange år siden.

Da var jeg veldig fornøyd.

Jeg har blitt en skikkelig racer i excel, og synes det er innmari kult. Du bør gå på et kurs hvor du lærer om pivottabeller. Det er utrolig nyttig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 16:59   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Excel-kurs

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har blitt en skikkelig racer i excel, og synes det er innmari kult. Du bør gå på et kurs hvor du lærer om pivottabeller. Det er utrolig nyttig.

Jeg var i mange, mange år selvlært i Excel, men et kurs hvor jeg lærte om Pivot-tabeller åpnet en ny verden for meg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 17:36   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Excel-kurs

Høh. Mannen er pivot-misjonær, jeg bare skrur av når han begynner med det der. Kanskje jeg bør høre etter?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 18:31   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Excel-kurs

Excel er gøy så om du får kurs så benytt deg av det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 19:51   #13
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Excel-kurs

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Høh. Mannen er pivot-misjonær, jeg bare skrur av når han begynner med det der. Kanskje jeg bør høre etter?

*frelst*

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 20:30   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Excel-kurs

Burde hatt er jeg og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no